۰

تعمیرات سکوهای پارس جنوبی به‌پایان رسید

میز نفت - میدان گازی پارس جنوبی با سهم ۷۰درصدی در تأمین گاز کشور، با به‌پایان رسیدن تعمیرات اساسی سکوها، برای زمستان آماده شد.
پارس جنوبی | میز نفت
پارس جنوبی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، حدود 140 روز پیش، شاهد آغاز تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی برای تولید حداکثری گاز در فصل سرما بودیم و امروز مدیرعامل شرکت نفت‌و گاز پارس از پایان این عملیات خبر داد.

میدان گازی پارس جنوبی به‌عنوان بزرگ‌ترین میدان مشترک گازی جهان، 70درصد گاز کشور را تأمین می‌کند و وابستگی 75درصدی سبد انرژی کشور به گاز، از اهمیت بالای این میدان گازی در تأمین انرژی اولیه کشور حکایت دارد.

29‌خرداد امسال بود که عملیات تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی با تعمیرات سکوی شماره 5 آغاز شد. طبق اعلام وزارت نفت، تعمیرات اساسی که امسال در سکوهای گازی پارس جنوبی انجام شد، متفاوت‌ترین تعمیرات اساسی در طول عمر پارس جنوبی بود و در حالی‌ که 23 سال از عمر برداشت از این میدان گازی می‌گذرد، برای نخستین بار عملیات ایزولاسیون خطوط دریایی از سکوهای گازی پارس جنوبی انجام شد.

محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در این خصوص، با بیان اینکه برای تولید گاز غنی در زمستان امسال تعمیرات اساسی پیش از آغاز سرما پایان یافت، گفت: با انجام تعمیرات اساسی روی سکوهای تولیدی، آماده برداشت حداکثری گاز از این میدان مشترک هستیم.

وی ادامه داد: با برداشت زودهنگام از فاز 11 پارس جنوبی 7 میلیون مترمکعب در روز و راه‌اندازی خط لوله جدید دریایی فاز 16، آمادگی کامل برای تولید گاز در زمستان را داریم.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 36258
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *