۰

یمن: زمستان اروپا و آمریکا در راه است

میز نفت - عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن دو کشور عربی را درباره پیوستن به ائتلاف آمریکایی به شدت تهدید کرد.
محمد البخیتی | میز نفت
محمد البخیتی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: اگر عربستان و امارات به ائتلاف ضد یمن (اشاره به ائتلاف آمریکایی) ملحق شوند، به صراحت اعلام می‌کنم که ما همه پالایشگاه‌های نفت و گاز را می‌زنیم و همه نفتکش‌ها را غرق خواهیم کرد، به ویژه که زمستان اروپا و آمریکا در راه است.

این در حالی است که بلومبرگ گزارش داد که عربستان خط مشی از روی اعتدال در مقابله با جنبش انصارالله را در پیش گرفته و این از بیم هر اقدام خصمانه ای است که این جنبش را تحریک کند تا آنها بر دامنه اقدامات نظامی خود بیافزایند تا ریاض را در معرض خطر و بازگشت جنگ قرار خواهد داد و تلاش برای آتش بس دائمی را به خطر خواهد انداخت.

روز گذشته نیز «حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن به زبان عبری، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن به ویژه آمریکا را تهدید کرد و گفت: با یاری خداوند متعال، هیچ قدرتی در روی زمین نخواهد توانست ما را از یاری ساکنان غزه در برابر تعدی رژیم صهیونیستی، باز دارد.

«محمدعبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن هم در توییتی ضمن امن دانستن آبراه های دریای سرخ و دریای عدن برای عبور همه کشتی ها غیر از کشتی های رژیم صهیونیستی و کشتی هایی که عازم بنادر این رژیم هستند، تاکید کرد: هراس افکنی آمریکا درباره آبراه ها، تبلیغات مغرضانه و غیرواقعی است که به دنبال تشکیل دیوار بین المللی حمایت از رژیم صهیونیستی در دریا پس از سقوط دیوار بتنی در برابر طوفان الاقصی است.

پیش از این نیز البخیتی در گفت وگو با الجزیره به تشکیل ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ واکنش نشان داده و گفته بود که یمن با ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ مقابله خواهد کرد. آمریکایی‌ها پیشنهاد عدم مانع تراشی در روند تلاش‌های دست یابی به صلح در یمن در برابر توقف عملیات نظامی در دریای سرخ را دادند که ما به شکل قاطع آن را رد کردیم. ما تهدیدات را مورد مخالفت قرار دادیم. تماس های غیرمستقیم با کشورها از جمله آمریکا برای توقف عملیات ما در دریای سرخ وجود دارد.


منبع : بازار 
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 36620
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *