۰

گاز طبیعی آمریکا از دریای سرخ عبور نکرد

میز نفت - اطلاعات ردیابی کشتی‌های بلومبرگ نشان می‌دهد چندین محموله گاز طبیعی مایع آمریکا برای تحویل به بازار آسیا مسیر خود را برای دور شدن از دریای سرخ تغییر داده‌اند.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت ، چندین محموله گاز طبیعی مایع که طی روزهای اخیر در تاسیسات صادرات آمریکا بارگیری شده و به مقصد آسیا در حرکت هستند، مسیر خود را برای دور شدن از دریای سرخ تغییر داده‌اند.

چندین کشتی اعلام کرده‌اند از کانال سوئز و دریای سرخ عبور نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند به جای آن جنوب آفریقا را دور بزنند. مسیر آفریقا چندین هفته به زمان سفر این محموله‌ها به آسیا به عنوان بزرگترین واردکننده گاز طبیعی مایع از آمریکا که بزرگترین صادر کننده این محصول است، می‌افزاید.

اطلاعات ردیابی کشتی‌های بلومبرگ نشان می‌دهد کشتی ویویت حامل گاز طبیعی مایع آمریکا که در شانزدهم دسامبر در پایانه مریلند بارگیری شده بود، مسیر خود را تغییر داده، در حالی که ابتدا مسیر دریای سرخ را اعلام کرده بود. این نشانه‌ای از تعداد فزاینده محموله‌های انرژی است که از کانال سوئز و دریای سرخ دوری می‌کنند. دور زدن آفریقا زمان کشتیرانی را طولانی‌تر کرده و باعث می‌شود این محموله‌ها تا 25 ژانویه به ژاپن نرسند. کشتی پریزم کورج هم که در 16 دسامبر در تگزاس با گاز طبیعی مایع بارگیری شده بود و به مقصد کره جنوبی می‌رود، قصد ندارد از مسیر دریای سرخ استفاده کند.

کانال سوئز و تنگه باب‌المندب گذرگاه‌های حساسی برای جریان بین المللی نفت و گاز طبیعی هستند. انتقال نفت از طریق کانال سوئز و خط لوله SUMED و همچنین تنگه باب ‌المندب 12 درصد از کل تجارت دریایی نفت در نیمه اول 2023 را تشکیل می‌داد. تجارت گاز طبیعی مایع از این‌ مسیر 8 درصد از کل تجارت جهانی این محصول را شامل می‌شود.

تعداد نفتکش‌های حامل نفت و سوختی که از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ عبور می‌کنند، به دنبال حمله یمنی‌ها به کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی کاهش قابل توجهی داشته است. تنها 30 نفتکش طی یک هفته گذشته از این گذرگاه که یکی از شلوغ‌ترین گذرگاه‌های دنیاست عبور کرده است، یعنی 40 درصد کاهش نسبت به متوسط سه هفته قبل از آن.



منبع : تسنیم 
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 36647
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *