۰

جزئیات حمله سایبری به پمپ بنزین ها

میز نفت -در اطلاعیه سازمان پدافند غیرعامل در پی حمله سایبری اخیر به پمپ بنزین‌ها آمده است: در خصوص اینکه این بدافزار متعلق به چه گروه یا دولتی است جهت انتساب قطعی نیاز به شواهد دیجیتال بیشتری است.
حمله سایبری به پمپ بنزین ها | میز نفت
حمله سایبری به پمپ بنزین ها | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سازمان پدافند غیرعامل با انتشار اطلاعیه ای جزئیاتی از حمله سایبری اخیر به پمپ بنزین ها را رسانه‌ای کرد و نوشت: با ارزیابی‌های صورت گرفته بدافزار مهاجم با ماهیت APT شناسایی و خنثی شد. این بدافزار از طریق آسیب‌پذیری شبکه پرداخت، نفوذ و نسبت به کاشت عوامل بدافزاری در سامانه اقدام کرده بود.

 در ادامه این اطلاعیه آمده است: در خصوص اینکه این بدافزار متعلق به چه گروه یا دولتی است جهت انتساب قطعی نیاز به شواهد دیجیتال بیشتری است.

این سامانه توسط وزارت نفت و البته شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مدیریت می‌شود و «هک» یا حمله سایبری به آن، پیش از این نیز هرج و مرج و فضای بی‌اعتمادی بالایی را نزد افکار عمومی ایجاد کرده بود.

هکر‌ها این‌بار هم مانند چهارم آبان ۱۴۰۰، اطلاعات کارت سوخت شخصی را هدف قرار دادند. اطلاعات هر کارت سوخت در یک بانک اطلاعاتی مستقر در وزارت نفت به صورت محرمانه و تحت بالاترین تدابیر امنیتی حفاظت می‌شود. با توجه به اینکه بنزین یارانه‌ای به قیمت ۱۵۰۰ تومان فقط با کارت سوخت شخصی قابل دسترسی است؛ کافی است تا فایل مربوط به اطلاعات کارت‌های سوخت پاک شود تا هیچ فردی نتواند از بنزین یارانه‌ای استفاده کند.


منبع : ایسنا 
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 36735
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *