۰
در یک دیدار مطرح شد:

اظهارات حسن روحانی درباره فاز 11 پارس جنوبی

میز نفت - حسن روخانی رئیس جمهور سابق، در اظهاراتی به موضوع قرارداد فاز 11 پارس جنوبی پرداخت.
حسن روحانی | میز نفت
حسن روحانی | میز نفت
به گزارش میز نفت، حسن روحانی در دیدار با تحریریه روزنامه اعتماد گفت: برجام در ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۴ اجرایی شد، من بهمن‌ماه به فرانسه رفتم و با ایرباس قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما بستیم. من با مدیرعامل ایرباس سه مسأله را مطرح کردم، گفتم ما از شما ۱۰۰ فروند هواپیما می‌خریم ولی می‌خواهیم ما هم قطعه‌ساز ایرباس شویم.

روحانی اضافه کرد: تعجب کرد، گفت شما! می‌خواهید قطعه بسازید؟! گفتم بله، ما در بال و بدنه امکاناتی داریم. شما تیم‌تان را به ایران بفرستید، آن‌ها هم بیایند امکانات ما را ببینند. گفت اگر تیم ما آمد تأیید کرد و نمونه‌هایی که به شما دادیم درست اجرا کردید ما با شما قرارداد قطعی می‌بندیم.

توتال قرار بود چه کند؟


وی اضافه کرد: در سال‌های آخر دولت دوازدهم ۱۷ پتروشیمی افتتاح کردیم. الان مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را با سرمایه داخلی ساختیم. ما با توتال قرارداد بستیم برای فاز ۱۱ که فشار میدان را افزایش دهد نه این که صرفا گاز برداشت کنیم.

به دنبال انتقال تکنولوژی

روحانی با اشاره به افت فشار در پارس جنوبی بیان کرد: پارس جنوبی سال به سال دارد افت می‌کند. توتال همین پروژه را برای قطر انجام می‌دهد. طرف چینی آمد کنار توتال که فناوری یاد بگیرد. ما و چین می‌خواستیم از توتال یاد بگیریم که چگونه این تکنولوژی را اجرا می‌کند. این‌ها مدام می‌گویند ما فاز ۱۱ را راه انداخته‌ایم، دیدید FATF هم نبود، برجام و توتال هم نبودند. یعنی صورت‌مسأله را عوض می‌کنند.

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۹
کد مطلب: 37487
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *