۰
حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاه های روسیه

پالایشگاه های آسیب دیده از جنگ روسیه احیا شدند

میز نفت - روسیه پالایشگاه‌های نفت مهمی که بر اثر حملات پهپادی اوکراین آسیب دیدند را تعمیر کرده و ظرفیت پالایشگاهی غیرفعال را از ۱۴ درصد، به حدود ۱۰ درصد کاهش داد.
پالایشگاه های روسیه - میز نفت
پالایشگاه های روسیه - میز نفت
روسیه می‌گوید حملات پهپادی، مصداق تروریسم است. در مقابل، اوکراین می‌گوید حملات پهپادی این کشور به روسیه، موجه است زیرا برای بقا می‌جنگد. روسیه هم حملات تلافی جویانه گسترده به زیرساخت‌های انرژی اوکراین انجام داده است.
از زمان حمله به تاسیسات تانکو در دوم آوریل، هیچ گزارشی مبنی بر حملات موفقیت آمیز به پالایشگاه‌های بزرگ روسیه منتشر نشده است.
روسیه با وجود مشکلاتی که در دستیابی به دانش غربی وجود دارد، به سرعت در حال تعمیر پالایشگاه‌های خود است.
 

پالایشگاه ریازان متعلق به روس‌ نفت


 این پالایشگاه‌ها شامل پالایشگاه ریازان متعلق به روس‌نفت است که واحدهای تقطیر نفت خام بزرگ و کوچک خود را به مدار فعالیت برگرداند. همچنین واحد CDU-۴پالایشگاه کویبیشف،  واحد CDU-۵ پالایشگاه سیزران و واحد CDU-۶ این تاسیسات که قبلا برای تعمیرات، غیرفعال بود، راه اندازی شد.
طبق محاسبات رویترز، مجموع ظرفیت پالایش نفت اولیه روسیه که بر اثر حملات پهپادی، غیرفعال شده بود، از ۱۲۳ هزار تن در روز (۹۰۷ هزار بشکه در روز)، به ۹۰ هزار و ۵۰۰ تن (۶۶۰ هزار بشکه در روز) کاهش یافت.
با این حال، در مجموع، ظرفیت پالایش نفت روسیه که به دلایل اختلالات و تعمیرات مختلف، آفلاین شده است، ۴.۴ میلیون تن در آوریل پیش بینی می‌شود که بالاتر از ۴.۱ میلیون تن در مارس است.
 

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا


توقف حملات اوکراین پس از انتقاد آمریکا روی داد که بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان است و قیمت سوخت در آن، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر، به موضوع حساسی تبدیل شده است.
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، هفته گذشته در پاسخ به تام کاتن، سناتور جمهوریخواه در خصوص اینکه چرا دولت جو بایدن، اوکراینی‌ها را از حملات به قابلیت‌های جنگ‌ساز روسیه منصرف می‌کند، به کمیته خدمات مسلح سنا گفت: این حملات می‌تواند به بازارهای جهانی انرژی آسیب بزند.
بر اساس گزارش رویترز، وی اظهار کرد: مطمئنا، این حملات می‌توانند تاثیری دنباله‌دار بر وضعیت انرژی جهانی داشته باشند، اما کاملا صادقانه بگویم، تصور می‌کنم بهتر است اوکراین، اهداف تاکتیکی و عملیاتی را دنبال کند که می‌توانند مستقیما بر نبرد فعلی تاثیر بگذارند.
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 37552
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *