۰

روايت طيب نيا از عاقبت خط لوله صلح

وزیر اقتصاد با اشاره به اظهارات نخست وزیر پاکستان مبنی بر جدیت این کشور برای اجرای پروژه انتقال گاز ایران گفت: هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شده است و به زودی کار احداث این خط لوله در محدوده خاک پاکستان انجام خواهد شد.
روايت طيب نيا از عاقبت خط لوله صلح
به گزارش «ميزنفت» به نقل از شادا، علی طیب نیا  روز چهارشنبه در پایان سفر کاری خود به اسلام آباد گفت: در زمان حاضر حجم مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان، کمتر از یک میلیارد دلار است و هر دو طرف اراده جدی داریم که این میزان را ظرف چند سال آینده به چند برابر افزایش دهیم و تلاش می کنیم سالانه ۲۰ درصد حجم مبادلات تجاری میان دو کشور را بالا ببریم . 

وی افزود: در جریان سفر هیات عالی اقتصادی ایران به پاکستان برای شرکت در نوزدهمین کیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، مذاکرات گسترده و سازنده ای بین هیات های اقتصادی ایران و پاکستان انجام شد و سرانجام، مجموعه توافقات درچارچوب یک متن تفام نامه همکاری های اقتصادی و پنج یادداشت تفاهم به تصویب طرفین رسید و از سوی مقامات مسوول دو کشور امضا شد. 

طیب نیا درباره مذاکرات انجام شده در این سفر در باره خط لوله گاز، گفت: طرف پاکستانی و بویژه نخست وزیر این کشور تصمیم و اراده جدی پاکستان را برای اجرای این طرح اعلام کرد. هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شده است و به زودی کار احداث این خط لوله در محدوده خاک پاکستان انجام خواهد شد. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین اظهار داشت: در زمینه صادرات برق ایران به پاکستان، در زمینه همکاری ها در حوزه گردشگری ، تجارت مرزی و تاسیس بازارچه های مشترک مرزی بین دو کشور توافقات خوب و ارزشمندی انجام شد و امیدواریم با توجه به تصمیم و اراده جدید سران دو کشور، در آینده نزدیک شاهد افزایش قابل ملاحظه مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی بین دو کشور باشیم. 

حضور علی طیب نیا در مراسم امضای یادداشت های تفاهم میان ایران و پاکستان که شامگاه سه شنبه در کاخ نخست وزیر این شور انجام شد، برنامه پایانی سفر پرکار این وزیر ایرانی به اسلام آباد، پایتخت پاکستان بود.
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 4245
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *