۰

اعراب: نیازی به نشست اضطراری اوپک نیست

علی العمر وزیر نفت کویت گفت: اوپک با کاهش تولید موافقت نکرده دوبی بر عدم نیاز به برگزاری نشست اضطراری اوپک قبل از نشست برنامه ریزی شده این سازمان در ماه ژوئن تاکید کردند.
اعراب: نیازی به نشست اضطراری اوپک نیست - میز نفت
اعراب: نیازی به نشست اضطراری اوپک نیست - میز نفت
به نقل از ایسنا وزیر نفت امارات از تمام تولید‌کنندگان نفت در جهان خواست که در سال آینده تولید خود را افزایش ندهند.

سهیل بن محمد المزروعی وزیر نفت امارات در کنفرانس سازمان کشور‌های عربی صادر‌کننده نفت ضمن درخواست از تمام تولید‌کنندگان نفت جهان برای عدم افزایش تولید خود در سال آینده گفت: این عدم افزایش فورا باعث ثبات در قیمت‌ها خواهد شد. وی به جزییات بیشتر در این زمینه اشاره نکرد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تقاضای جهانی نفت اوپک در سال ۲۰۱۵ به دلیل افزایش عرضه نفت شیل آمریکا و دیگر تولید‌کنندگان رقیب و عدم افزایش قابل توجه در رشد تقاضای جهانی، کاهش خواهد یافت. و قبل از نشست ماه ژوئن نشست فوق‌العاده‌ای برگزار نخواهد کرد.

وی با اشاره به تماسهای انجام شده با تولیدکنندگان خارج از اوپک قبل از نشست اخیر ماه نوامبر در وین گفت: فکر نمی‌کنم نیازی به کاهش تولید ما باشد. ما این فرصت را به دیگران دادیم، اما آنها تمایلی به کاهش تولید نداشتند. 

همچنین عادل عبدالمهدی وزیر نفت عراق در این نشست گفت: هیچ نیازی به نشست اضطراری اوپک نمی‌بیند، اما باید منتظر ماند و دید که آیا تصمیم اوپک برای تغییر ندادن تولید درست است یا خیر.

همچنین وزیر نفت عربستان در این نشست گفت: تصمیم اوپک در نهایت به اقتصاد جهانی کمک خواهد کرد. قیمت‌های کنونی باعث تشویق سرمایه‌گذاری در بخش انرژی نمی‌شود، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از رشد اقتصاد جهانی و در نهایت افزایش تقاضای نفت جهان است.
سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 4408
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *