۰

اظهارات يک مقام ونزوئلايي درباره ملاقات مادورو با مقامات عربستاني

مادورو در ادامه برای مذاکرات بیشتر درباره بحران کاهش بهای نفت به الجزایر از دیگر اعضای اوپک نیز سفر خواهد کرد.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  خبرگزاری فرانسه ، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا یکشنبه برای رایزنی با مقامات سعودی درباره کاهش بی سابقه بهای نفت، وارد عربستان شد. وی پیشتر در سفر به تهران با مقامات تهران درباره تأثیر کاهش بهای نفت خام بحث و تبادل نظر کرد.

مادورو در ادامه برای مذاکرات بیشتر درباره بحران کاهش بهای نفت به الجزایر از دیگر اعضای اوپک نیز سفر خواهد کرد.

یک مقام ونزوئلایی در گفتگوی کوتاهی با خبرگزاری فرانسه گفت: «هدف از سفر رئیس جمهور مادورو به عربستان، تحکیم مناسبات و دوستی میان دو کشور است و این دیدار در چهارچوب سفر به کشورهای عضو اوپک محسوب می شود.»

این مقام ونزوئلایی همچنین گفت مادورو در ملاقاتش با مقامات سعودی نقطه نظرات حسن روحانی رئیس جمهور ایران را منعکس کرد که همکاری بیشتر کشورهای عضو اوپک را برای بازگشت به ثبات خواستار شده بود.

ونزوئلا برای کاهش تولید خود به منظور حمایت از قیمت های نفت اعلام آمادگی کرده است اما اوپک ماه نوامبر تصمیم گرفت سقف تولید ۳۰ میلیون بشکه در روز را حفظ کند. این تصمیم به سقوط بیشتر بهای نفت که از اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شده بود و کاهش تقاضا، تقویت بیشتر دلار امریکا و همچنین عرضه بیش از حد عامل آن بود، دامن زد. مادورو اواخر روز یکشنبه ریاض را به مقصد الجزیره پایتخت الجزایر ترک خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی الجزایر APS اعلام کرد رئیس جمهور ونزوئلا در خلال این دیدار رسمی دو روزه که از روز دوشنبه آغاز خواهد شد، با عبدالعزیز بوتفلیقه همتای الجزایری ملاقات خواهد کرد.
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب: 4697
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *