۰

امارات ظرفیت تولید نفت خود را افزایش می‌دهد

با وجود کاهش قیمت نفت به پایین ترین رقم در بیش از ۵ سال اخیر امارات اعلام کرد همچنان طرح افزایش ظرفیت تولید خود به ۳.۵ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۱۷ را ادامه خواهد داد.
امارات ظرفیت تولید نفت خود را افزایش می‌دهد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از بلومبرگ، با وجود اینکه فزونی عرضه قیمت نفت را به پایین ترین رقم در بیش از ۵ سال اخیر رسانده، امارات اعلام کرده است که همچنان طرح افزایش ظرفیت تولید خود به ۳.۵ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۱۷ را ادامه خواهد داد. 

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت: «در این شرایط بی ثبات قیمت نفت، ما در ابوظبی و کل کشور نشان می دهیم که همچنان مصمم به رسیدن به اهداف بلند مدتمان در زمینه تولید هستیم... سرمایه گذاری های ما همچنان ادامه خواهد داشت.» 

پس از آنکه گلدمن ساکس و سوشیت جنراله پیش بینی خود از قیمت نفت را کاهش دادند، قیمت نفت به پایین ترین سطح از مارس ۲۰۰۹ تاکنون رسید. 

ونزوئلا از تولید کنندگان نفت عضو اوپک خواسته است تا برای بالا بردن قیمت نفت و رساندن آن به بشکه ای ۱۰۰ دلار با یکدیگر همکاری کنند. بر اساس آمارهای گردآوری شده توسط بلومبرگ، امارات، پنجمین عضو بزرگ اوپک، در ماه گذشته میلادی روزانه ۲.۷ میلیون بشکه نفت تولید کرده و ظرفیت تولید فعلی اش ۳ میلیون بشکه در روز است. 

به دلیل فزونی عرضه در بازار که بر اساس برآوردهای قطر حجم آن به ۲ میلیون بشکه در روز می رسد، قیمت نفت در سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از بحران مالی ۲۰۰۸ تاکنون بود. برخی اعضای اوپک می گویند در حال رقابت با تولید کنندگان نفت شیل آمریکا برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار هستند. تولید نفت خام آمریکا به بالاترین رقم در ۳ دهه اخیر رسیده است. 

در معاملات امروز قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه با یک دلار، معادل ۲.۱ درصد کاهش به ۴۶ دلار و ۴۳ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با ۸۱ سنت کاهش به ۴۵ دلار و ۲۶ سنت رسید.
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 4725
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *