۰

واریز ضمانت ۱۰ میلیون دلاری توتال به حساب ایران با رای دادگاه

مدیرعامل شرکت گاز پارس جنوبی با بیان اینکه به دلیل تعمد شرکت فرانسوی توتال، ۱۰ سال است که ایران هیچ برداشتی از بزرگترین لایه گازی پارس جنوبی برداشتی نداشته است، گفت: با پیگیری حقوقی در دادگاه بین‌المللی، این شرکت فرانسوی محکوم شد و ضمانت نامه ۱۰ میلیون دلاری این شرکت ضبط و به حساب شرکت ملی گاز ایران واریز شد.
واریز ضمانت ۱۰ میلیون دلاری توتال به حساب ایران با رای دادگاه
به گزارش «ميزنفت»  به نقل از دانا، توتال به حساب شرکت ملی گاز واریز شدمسعود حسنی مدیرعامل شرکت گاز پارس جنوبی در رابطه با موضوع خیانت شرکت فرانسوی توتال در پارس جنوبی گفت: تاخیر در حفاری ایران در سازندهای جدید گازی پارس جنوبی یکی از مسایلی بوده که موجب انتقاداتی نسبت به عملکرد توتال فرانسه شده است.

وی با بیان اینکه ایران لایحه‌ای به منظور شکایت از توتال فرانسه را آماده کرده بود، گفت: در پارس جنوبی چهار لایه گازی وجود دارد، اما ۱۰ سال است که ایران از بزرگ‌ترین لایه گازی این میدان برداشتی نداشته‌ چرا که طرح شرکت توتال فرانسه برای برداشت کامل نبوده است. در نتیجه و با توجه به مطالعاتی که در میدان گازی پارس جنوبی انجام شد تعمدی بودن رفتار توتال فرانسه اثبات شد.

حسنی تاکید کرد: البته با پیگیری حقوقی شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران در دادگاه بین‌المللی این شرکت فرانسوی محکوم شد و ضمانت نامه ۱۰ میلیون دلاری این شرکت ضبط و به حساب شرکت ملی گاز ایران واریز شد. بر همین اساس تهیه لایحه شکایت از این شرکت نفتی فرانسوی به محاکم بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته و در حال تعقیب است.

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 4733
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *