۰

اقدام قاطع در پی بروز فساد در پتروبراس

رئیس جمهور برزیل اعلام کرد که قصد دارد رئیس شرکت نفت دولتی «پتروبراس» را که طی ماه‌های گذشته متهم به فساد مالی شده را اخراج کند.
اقدام قاطع در پی بروز فساد در پتروبراس
به گزارش «ميزنفت» به نقل از فارس ،دیلماروسف رئیس جمهور برزیل اعلام کرد که قصد دارد «گراکا فوستر» رئیس شرکت نفت دولتی «پتروبراس» این کشور را که درگیر فساد مالی میلیونی شده است، اخراج کند.

تصمیم «روسف» درباره اخراج «فوستر» زمانی صورت گرفت که وی هفته گذشته اعتراف کرد که بر اساس محاسبات داخلی «پتروبراس»، میزان خسارات نفتی بر جای گذاشته این شرکت توسط فساد مالی و اشتباهات اداری، ۸۸.۶۰۰ میلیون رئال (معادل حدود ۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیون دلار) برآورد شده است.

رقم اعلام شده توسط «فوستر» با گزارش ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۴ «پتروبراس» در هفته گذشته مغایرت داشت؛ با این حال آمار اعلام شده توسط رئیس این شرکت انتشار یافته و «روسف» آن را نامناسب می‌داند.

دولت برزیل در حال تحقیق و بررسی درباره فرد جایگزین «فوستر» می‌باشد.

«خوئاکیم لوی» وزیر دارائی برزیل برای یافتن کاندیداهایی برای ریاست شرکت «پتروبراس» به جای «فوستر» که این سمت را در سال ۲۰۱۰ به عهده گرفت، راهی شهر «سائوپائولو» شد.

رسوایی فساد مالی شرکت نفت دولتی «پتروبراس» برزیل در حال حاضر توسط دادگاه عالی و وزارت عمومی این کشور در حال تحقیق و بررسی است و آن‌ها وعده دادند که طی هفته‌های آینده اسامی سیاستمدارانی که در این رسوایی سهیم بوده‌اند، فاش خواهد شد.

به گفته دادستان کل برزیل، بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲، ۳ درصد از ارزش قراردادهای امضا شده توسط شرکت «پتروبراس» صرف پرداخت رشوه به مقامات آن و تامین مالی اتحادیه‌های سیاستمداران از جمله حزب حاکم کارگران و شریک اصلی آن حزب جنبش دموکراتیک برزیل می‌باشد.

رسوایی فساد مالی «پتروبراس» به شدت بر روی نفت این کشور تاثیر گذاشته و منجر به سقوط سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار «سائوپائولو» شده است.

هفته گذشته آژانس اعتبارسنجی آمریکایی «مودیز» نیز رتبه شرکت نفت دولتی «پتروبراس» برزیل را پائین ارزیابی کرد.
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 5108
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *