۰

بازتاب قابل تامل سخنان زنگنه در مجلس

بازتاب قابل تامل سخنان زنگنه در مجلس
به گزارش «ميزنفت»، پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی به قلم هاشم کلانتری نوشت: 

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران اعلام کرد چنانچه مجلس بودجه وزارت نفت را کاهش دهد این وزارتخانه قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود و یا سرمایه گذاری در زمینه تولید نفت نخواهد بود. 

خبرگزاری جمهوری اسلامی ، ایرنا ، به نقل از زنگنه اعلام کرد: « اوضاع صنعت نفت اسفناک است.»
در پیش نویس لایحه بودجه ای که روز دوشنبه در مجلس ایران مورد بازنگری قرار گرفت بودجه اختصاص داده شده به وزارت نفت در سال جدید ایرانی که از ۲۱ مارس آغاز می شود به سه میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. 

این در حالی است که سال گذشته این مبلغ بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار بود. 

زنگنه اعلام کرد وزارت نفت در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه خواهد شد و چگونه باید صنعت نفت را با این میزان بودجه اداره کرد؟ 

وی خاطر نشان کرد: « چنانچه مجلس به وزارت نفت اجازه ندهد حدود چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی که با درامدهای نفتی تغذیه می شود استقراض کند ما با بحرانی واقعی مواجه خواهیم شد. فروش اوراق بهادار ممکن است راهی برای جذب منابع مورد نیاز باشد. » 

ایران که به سبب مناقشه بر سر برنامه هسته ای این کشور اجازه صادرات نفت را به اروپا ندارد بودجه خود را که پیشتر بر اساس قیمت هر بشکه نفت ۷۲ دلار تنظیم کرده بوده ماه گذشته بر اساس بشکه ای ۴۰ دلار تغییر داد. 

بنا بر آمار و اطلاعات پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، صادرات نفت این کشور در ماه ژانویه بالغ بر دو میلیون و ۷۸۰ هزار بشکه در روز بوده که نسبت به متوسط صادرات روازنه سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۱۱ کاهش داشته است.
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 5280
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *