۰
گزارش خبرنگار اعزامی مهام از وین

عراقچی:قول امشب و فرداشب را نمی دهیم

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت، قول نمی دهد امشب و فردا شب توافق حاصل شود ولی «جای امیدواری هست».
به گزارش «ميزنفت» به نقل از مهام نیوز، مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گره ۱+۵ به ساعت های پایانی نزدیک است. در صورتی که دیپلمات‌ها می‌گویند که اگر تا پایان روز دوشنبه توافقی حاصل نشود دیپلماسی به شکست می‌انجامد.

در تازه ترین خبرعراقچی صبح امروز در گفت و گو باخبرنگاران مقابل هتل کوبورگ در پاسخ به این سوال که آیا امشب توافق حاصل می شود یا خیر، گفت: مذاکرات به لحظات نفس گیر آخر رسیده،پیشرفت های واقعا خوبی در این دو سه روزه حاصل شده ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد که تا حل نشود نمی توانیم اعلام توافق کنیم.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکلات دیشب تا نزدیک چهار صبح مذاکرات ادامه داشت و امروز هم ادامه خواهد داشت.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: اگر بتوانیم این مشکلات را جمع بندی کنیم و به نقطه ای برسانیم که مورد موافقت هر دوطرف باشد؛ انشاءالله.


اخبار امروز وین در رسانه های دنیا

نتانیاهو مسئول شکست در جلوگیری از توافق هسته‌ای ایران است. رهبر حزب یش‌آتید رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مسئول شکست در جلوگیری از توافق هسته‌ای و ضربه خوردن به روابط آمریکا و اسرائیل است.

مک‌کانل: کسب تایید توافق هسته‌ای احتمالی از کنگره بسیار سخت خواهد بود. رهبر اکثریت سنا اعلام کرد که اخذ مجوز از کنگره برای تایید توافق هسته‌ای احتمالی بسیار سخت خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه: توافق هسته‌ای بسیار نزدیک است. ایران و قدرت‌های جهانی در حالی امروز دوشنبه به دنبال دستیابی به یک توافق تاریخی بر سر برنامه هسته‌ای هستند که هر دو طرف دستیابی به توافق جامع هسته‌ای را در دسترس می‌دانند.

صالحی: اختلافات فنی تقریبا حل‌وفصل شده است. رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ پیشرفت ملموسی داشته است.

منبع ایرانی: توافق جامع هسته‌ای قبل از عصر دوشنبه حاصل نخواهد شد. یک منبع آگاه در هیئت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که توافق جامع نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران حاصل خواهد شد ولی این مساله زودتر از عصر دوشنبه اتفاق نخواهد افتاد.

ساک مشکوک ایستگاه متروی نزدیک محل مذاکرات را تعطیل کرد. پلیس وین در پی کشف یک ساک سیاه رنگ بزرگ در ایستگاه متروی نزدیک محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵،‌ مناطق اطراف را مسدود کرد.
آسوشیتدپرس: اعلام توافق تا پایان امروز ممکن است. این رسانه گزارش داد، دیپلمات‌های غربی می‌گویند که قصد دارند متن را تکمیل و توافق را تا آخر امروز دوشنبه اعلام کنند.

پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از منبع ناشناس در مذاکرات اتمی ایران مدعی شد: "توافق سیاسیِ" ایران و ۵+۱ بر سر رفع تدریجی تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل انجام شده است. این شخص گفت: مذاکره کنندگانی که به دنبال رسیدن به توافق با ایران بر سر برنامه اتمی این کشور هستند به توافقی سیاسی برای رفع تدریجی تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل رسیدند.

وزیر خارجه ایران امروز دیداری با وزیر خارجه چین دارد. این دیدار در ساعت ۱۳:۰۰ به وقت تهران در وین آغاز می شود.
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب: 7173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *