۰
نامزد ریاست جمهوری آمریکا:

عربستان ما را استثمار کرده است!

اکنون به علت انقلاب نفتی که رخ داده است و فناوری های مختلفی که در زمینه نفت ایجاد شده اند، قطعا ما همان انگیزه سابق را نداریم. ما انگیزه مالی داشتیم . اکنون این انگیزه کاهش یافته است چون ما نفت زیادی داریم. اکنون شاید ما و کانادا یکی از بزرگترین ذخایر نفتی را در جهان در اختیار داشته باشیم.
عربستان ما را استثمار کرده است!
به گزارش «ميزنفت»، دونالد ترامپ در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی پس از بحث درباره برخی موضوعات داخلی در آمریکا به موضوع داعش اشاره کرد و گفت:
من می خواهم ثروت را از دست داعش بگیرم، همانطور که می دانید برای سالها من گفته بودم که به عراق نروید! آنها به عراق رفتند و خاورمیانه را بی ثبات کردند و این یک اشتباه بزرگ بود.

مجری:شما در سال 2011 نوشته بودید که عربستان سعودی که بزرگترین حامی مالی تروریسم است ، دلارهای نفتی را که ما در اختیارش قرار می دهیم برای تامین مالی تروریست هایی اختصاص می دهد که به دنبال نابود کردن مردم ما هستند.این درحالی است که سعودی ها برای محافظت از خودشان به آمریکا متکی هستند! روابط آمریکا و عربستان سعودی در دولت دونالد ترامپ چگونه خواهد بود؟

دونالد ترامپ: اول از همه اینکه آنها پول خوبی به من می دهند، من میلیون ها دلار از آنها بابت آپارتمان ها و ساختمان ها دریافتی دارم. از چین هم همین طور ، از مکزیک هم همین طور و خیلی های دیگر . من پول بسیار زیادی از فروش آپارتمان به افراد ثروتمند سعودی دریافت می کنم. آنها فضای کاری و اداری زیادی را هم از من اجاره می کنند. چین هم همین طور ! یعنی بزرگترین بانک های دنیا در ساختمانی فعالیت می کند که متعلق به من است. منظورم این نیست که من وقتی رئیس جمهور شدم با عربستانی ها همراهی نمی کنم . سران عربستان بسیارهوشمند تر از سران آمریکا هستند. عربستان سعودی روزانه یک میلیارد دلار درآمد دارد. اگر آنها برای ما نبودند وجود نداشتند ! آنها باید به ما پول بدهند. کویت هم همین طور! وقتی که کویت با صدام مشکل پیدا کرد یعنی صدام کویت را تصرف کرده بود ما وارد کویت شدیم و جنگ کردیم.

مجری:ما برای آن جنگ پول دریافت کردیم! کشورهای دیگر هم بودند که پولشان به آنها بازگردانده شد.

دونالد ترامپ: ما هیچ چیزی نگرفتیم. من بعد از جنگ کویت با کویتی ها دیدار کرده بودم.

مجری:جیمز بیکر(وزیر خارجه آمریکا در دولت بوش پدر) پول زیادی دریافت کرد.

دونالد ترامپ: پول زیادی دریافت کرد اما در مقایسه با چیزی که ما هزینه کرده بودیم پول زیادی نبود. من هرگز فراموش نمی کنم که مدت کوتاهی پس از جنگ کویت ، گروهی تجاری از کویت با من تماس برقرار کرد تا معامله کند. من به آن صندوق گفته بودم که ما معاملات زیادی در آمریکا داریم که آنها هم در پاسخ گفته بودند « نه ، نه ، آمریکا نه ». ما نمی خواهیم در آمریکا سرمایه گذاری کنیم.

مجری:اگر عربستان سعودی تامین کننده مالی تروریسم است چرا ما باید با آنها روابط دیپلماتیک داشته باشیم؟ آیا نباید آنها را بیشتر وادار به پاسخگویی کنیم؟ آنها با زنان رفتار خوبی ندارند.

دونالد ترامپ: نخستین دلیل روابط ما با عربستان سعودی این است که ما به نفت نیاز داریم. اکنون ما احتیاج زیادی به نفت نداریم. اگر ما کاری کنیم که دیگر به نفت نیاز نداشته باشیم می توانیم اجازه دهیم که دیگران در این باره بجنگند.
عربستان سعودی خیلی زود دچار مشکل خواهد شد و به کمک نیاز خواهد داشت چون اگر به یمن نگاه کنید و به مرز نگاه کنید نیازی نیست که یک کارشناس باشید تا بدانید که این مرز طولانی است. این کمک به سمت یمن نخواهد رفت بلکه به سمت عربستان خواهد رفت چون عربستان نفت دارد. چه دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید ، عربستان سعودی به کمک نیاز خواهد داشت. افراد به عربستان سعودی کمک کرده اند. چیزی که برای من مهم است این است که حمایت ما از عربستان سعودی با هزینه بسیار هنگفتی صورت گرفته است ما هیچ چیزی بدست نیاوردیم ولی آنها یک میلیارد دلار در هر روز درآمد کسب می کنند. به نظر من عربستان سعودی هدف مهمی است.

مجری: به نظر شما اگر عربستان سعودی دچار جنگ داخلی شود آیا وظیفه آمریکا است که کمک کند؟ جنگ داخلی در عربستان ترس و واهمه بزرگی است که افراد زیادی دارند.

دونالد ترامپ:احتمالا این اتفاق رخ خواهد داد.

مجری:آیا به نظر شما وظیفه آمریکا است که به حل جنگ داخلی در عربستان کمک کند؟

دونالد ترامپ: اکنون به علت انقلاب نفتی که رخ داده است و فناوری های مختلفی که در زمینه نفت ایجاد شده اند، قطعا ما همان انگیزه سابق را نداریم. ما انگیزه مالی داشتیم . اکنون این انگیزه کاهش یافته است چون ما نفت زیادی داریم. اکنون شاید ما و کانادا یکی از بزرگترین ذخایر نفتی را در جهان در اختیار داشته باشیم.
من واقعا حس می کنم که اگر ما می خواهیم به آنها کمک کنیم و شاید این چیزی باشد که ما باید انجام دهیم ، برخلاف آنچه شما گفتید، باید کمک کنیم.

مجری:آیا شما با بی میلی به عربستان کمک خواهید کرد؟

دونالد ترامپ: ما پول زیادی دریافت خواهیم کرد. ما از عربستان سعودی دفاع کردیم ، کشتی های خود را و هواپیماهای خود را برای دفاع از آنان فرستادیم اما پول زیادی دریافت نکردیم. ما این ها را فرستادیم اما هیچ چیزی دریافت نکردیم! چرا!آنها هر روز یک میلیارد دلار دریافت می کنند اما ما هیچ دریافت نمی کنیم. ما توافقنامه های بدی با کشورها داریم و هیچ پیروزی نداریم. ما به عنوان کشور دیگر هیچ پیروزی نداریم. بسیار جای تاسف دارد . ما چه در زمینه تجارت با چین و چه در روابط با ژاپن که میلیون ها خودرو به ما می فروشد اما ما هیچ چیزی به آنها نمی فروشیم! آنها کالاهای ما را نمی خرند.
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب: 8107
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *