۰

در جلسه کمیسیون انرژِی با زنگنه چه گذشت؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در نشست مشترک این کمیسیون با وزیر نفت، اعضا بر بازپس‌گیری سهم ایران از بازار نفت بعد از رفع تحریم‌ها تأکید کردند.
در جلسه کمیسیون انرژِی با زنگنه چه گذشت؟
به گزارش «ميزنفت»، حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره نشست مشترک کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نفت و معاونانش گفت: در این نشست بر رعایت سقف تولید اوپک تأکید شد؛ چراکه متأسفانه در سال گذشته سقف تولید اوپک رعایت نشد و به همین دلیل قیمت نفت کاهش یافت.با تشدید تحریم‌ها صادارت نفت ایران کاهش یافت در این شرایط برخی کشورها سهم ما را در بازار نفت گرفتند. با تغییر شرایط اکنون آنها باید عقب نشینی کنند.

وی افزود: باید سهم بازار نفت ایران بازیابی شود و نباید بگذاریم که اجرای آن به تاخیر بیافتد؛ افزایش صادرات نفت ایران نباید به عنوان افزایش تولید و عرضه نفت تلقی شود.

وی یکی از مسائل مطرح شده از سوی اعضای کیمسیون انرژی را اعتراض به بکارگیری نیروهای غیر بومی در پروژه‌های نفتی عنوان کرد و گفت: وزیر نفت در این مورد تأکید کرد براساس تصمیم گیری دولت قرار شد میزان استفاده از نیروهای بومی در پروژه‌های نفتی ابلاغ و اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در جلسه دیروز درمورد میزان تولید و صادرات گاز نیز بحث شد، گفت: تصمیم بر این شد که روش‌های اقتصادی‌تر برای صادرات گاز مدنظر قرار گیرد؛ درواقع قرار شد ابتدا صادرات ال.ان.جی و بعد از آن صادرات برق مدنظر باشد.
چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 8411
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *