۰

عربستان هم به انتشار اوراق قرضه روی آورد

وزیر دارایی عربستان یکشنبه اعلام کرد این کشور به زودی هزینه های « اضافی » خود را حذف خواهد داد و اوراق قرضه بیشتری را برای تحکیم بودجه این کشور که به سبب کاهش شدید قیمت های نفت به شدت زیان دیده است ،‌ منتشر خواهد کرد.
عربستان هم به انتشار اوراق قرضه روی آورد
به گزارش «ميزنفت»، ابراهیم العاصف در گفتگو با شبکه سی ان بی سی ( شبکه ماهواره ای مستقر در دبی ) گفت :« ما برای مقابله با کاهش قیمت های نفت که عربستان سعودی نخستین صادر کننده جهانی آن است ، تلاش خواهیم کرد هزینه های اضافی را حذف کنیم .»

قیمت های نفت خام در طول یک سال بیش از نصف کاهش یافته و به حدود 46 دلار در هربشکه رسیده است .

عاصف گفت :« برخی از طرح هایی که چند سال پیش تصویب شده ،‌هنوز اجرایی نشده است . این طرح ها ممکن است با تاخیر همراه شود.»
وی در عین حال بر حفظ طرح های مرتبط با آموزش ،‌بخش بهداشت و تاسیسات زیربنایی باتوجه به اهمیت این طرح ها برای رشد و بخش خصوصی تاکید کرد .

عاصف اعلام کرد دولت عربستان همچنین بیش از این اوراق قرضه و سکوک ( اوراقی مطابق با قوانین اسلامی که بهره های بانکی را ممنوع می کند)‌ برای تامین کسری بودجه منتشر خواهد کرد.

بنابراعلام صندوق بین المللی پول ، کسری بودجه عربستان قرار است امسال به رقم بی سابقه 130 میلیارد دلار برسد.
وزیر دارایی عربستان گفت :« ریاض پیش از این اوراق قرضه ای به ارزش پایین تر از 100 میلیارد ریال (‌27 میلیارد دلار ) صادر کرده است .»
وی رقم دقیق آن را مشخص نکرد.

عاصف گفت :« ما قصد داریم اوراق قرضه بیشتر و احتمالا سکوک را برای برخی طرح ها پیش از پایان سال منتشر کنیم .»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض ،‌برای سال 2015 ،‌عربستان کسری بودجه 39 میلیارد دلاری را در برابر 17 میلیارد و 500 میلیون دلاری سال 2014 پیش بینی می کند اما صندوق بین المللی پول عقیده دارد این کسری بودجه ممکن است به 130 میلیارد دلا رو بیش از آن که بالاترین رقم کسری بودجه در تاریخ عربستان و معادل 30 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است ،‌برسد.

بنابراعلام بانک سرمایه گذاری جدوه سعودی ، دولت اواخر ژوئیه 82 میلیارد دلار از ذخایر خود برداشت کرد و این ذخایر را به 650 میلیارد دلار کاهش داد.

در ژوئیه ،‌صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد عربستان را به دو و هشت دهم درصد برای سال 2015 و سپس دو و چهار دهم درصد برای سال بعد در برابر پیش بینی سه و نیم درصدی سال 2014 کاهش داد.

بانک جدوه به نقل از منابع رسمی اعلام کرد رشد اقتصادی عربستان در سه ماهه دوم به سبب افزایش تولید نفت به سه و هشت دهم درصد در مقایسه با دو و چهار سه ماهه نخست رسید.

عربستان سعودی در ماه ژوئن 10 میلیون و 600 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که رقم بی سابقه ای برای این کشور است .این رقم سپس در ماه ژوئیه به 10 میلیون و 400 هزار بشکه در روز کاهش یافت.
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 8775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *