۰

ساز مخالف عربستان برای نشست سران اوپک

عربستان با پیشنهاد برگزاری نشست سران کشورهای تولید کننده نفت مخالفت کرده و معتقد است چنین گفت و گوهایی نخواهد توانست موجب ایجاد حرکتی محکم جهت دفاع از قیمت ها شود.
ساز مخالف عربستان برای نشست سران اوپک
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، منابع آگاه روز پنجشنبه گفتند، عربستان نیازی به برگزاری نشست سران کشورهای تولید کننده نفت نمی بیند و چنین گفت و گوهایی نخواهد توانست موجب ایجاد حرکتی محکم جهت دفاع از قیمت ها شود.

این اظهارات پس از آن منتشر شد که وزرای نفت کشورهای حاشیه خلیج فارس در نشستی با امیر قطر در دوحه، پیشنهاد ونزوئلا برای برگزاری نشست کشورهای عضو و غیر عضو اوپک (تولید کننده نفت) را بررسی کردند.

قیمت نفت از تابستان سال گذشته تاکنون به دلیل فزونی عرضه در بازار و تصمیم اوپک برای دفاع از سهم خود از بازار به جای کاهش تولید و دفاع از قیمت ها، بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود گفتند، ریاض معتقد است بهترین راه کار این است که در حال حاضر دخالتی در بازار صورت نگیرد.

یک منبع اوپک گفت، اگر چنین نشستی نتیجه قابل توجهی به دنبال نداشته باشد، تاثیری منفی بر قیمت ها خواهد گذاشت.

وی افزود: «اگر ما به خاطر چنین نشستی، نشست تشکیل دهیم، نتیجه معکوس خواهد داشت.»

روز پنجشنبه، وزیر انرژی قطر گفته بود، اعضای اوپک و تولید کنندگان غیر عضو اوپک در حال بررسی پیشنهاد ونزوئلا هستند. محمد السدا افزود: «اما ما  در مرحله مطالعه هستیم.»

ونزوئلا ماه هاست در تلاش است تا نشستی بین اوپک و روسیه برای مقابله با کاهش قیمت ها تشکیل دهد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا پنجشنبه شب گفت: «من تشکیل یک نشست بین تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک در سطح روسای جمهور را پیشنهاد می دهم تا برای دفاع از بازار و قیمت ها اقداماتی صورت گیرد. اقداماتی که می تواند در مقام اعمال حاکمیت کشورها با خونسردی اتخاذ شود. مشورت هایی در جریان است. برخی خبرهای خوب وجود دارد، اما در سوی دیگر توطئه های زیادی هم هست.»

وی افزود، قیمت نفت ونزوئلا روز پنجشنبه به 39 دلار کاهش یافت.
جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 8861
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *