۰
جدیدترین پیش بینی موسسه گلدمن ساش

ادامه روند نزولی قیمت تا 15 سال

موسسه گلدمن ساش آمریکا در تازه ترین گزارش خود چشم انداز مایوس کننده ای را برای قیمت جهانی نفت ترسیم کرده و بر این باور است که قیمت نفت تا 15 سال آینده روندی نزولی را دنبال خواهد کرد.
ادامه روند نزولی قیمت تا 15 سال - میز نفت
ادامه روند نزولی قیمت تا 15 سال - میز نفت
وی تاکید کرده است که پیش بینی بلندمدت برای قیمت هر بشکه نفت، 50 دلار خواهد بود. موسسه گلدمن ساش پیش از این در اوایل ماه جاری نیز پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی نفت را کاهش داده و اعلام کرده بود: وجود مازاد عرضه در بازار که فراتر از انتظارات اولیه بوده، و ناکامی این عامل در کاهش تولید موجب خواهد شد تا قیمت هر بشکه نفت به کمتر از 20 دلار کاهش یابد.

کوری در ادامه تصریح کرد: قیمتهای جهانی نفت شاید به آن سطح برسد که برخی تولیدکنندگان مجبور شوند در برخی مناطق جهان تولید خود را متوقف کنند.

این تحلیلگر ارشد مسائل انرژی افزود: زمانی که به قیمتهای جهانی نفت در بلندمدت فکر می کنیم، قیمت حدود 50 دلار خواهد بود. ولی به هر حال ریسکهای ناشی از اتفاقاتی که در سایر بازارهای کالا می افتد و همچنین تحولات مربوط به بازارهای کلان می تواند تاثیر زیادی بر قیمت نفت داشته باشد.

کوری اظهار داشت: کاهش قیمت سنگ آهن، مس و فولاد و همین طور کاهش نرخ ارز در کشورهای تولید کننده کالا موجب شده است تا هزینه های شرکتهای نفتی کاهش یابد.

قیمت جهانی نفت از ابتدای امسال تاکنون بیش از 13 درصد کاهش داشته و در 12 ماه گذشته نیز افت 50 درصدی را تجربه کرده است.
کوری در ادامه تصریح کرد: سیاست های فدرال رزرو آمریکا احتمالا تاثیر منفی زیادی بر تحولات بازارهای نوظهور خواهد داشت و احتمالا موجب کاهش تقاضای نفت خواهد شد.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا به زودی نتیجه نشست سپتامبر خود را اعلام خواهد کرد. اگر فدرال رزرو تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرد این نخستین بار از سال 2006 میلادی خواهد بود که چنین اتفاقی خواهد افتاد.

افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند تبعات زیادی برای ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته باشد.

 
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب: 9020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *