۰

ترکیه ظرفیت ذخیره‌سازی گاز خود را افزایش می دهد

میز نفت - وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اعلام کرد ظرفیت ذخیره‌سازی گاز طبیعی در تأسیسات زیرزمینی سیلیوری و دریاچه توز جهت حفظ تعادل عرضه و تقاضا در کشور افزایش یافته است و تا سال آینده میلادی به ۱۰میلیارد مترمکعب می‌رسد.
ذخیره‌سازی گاز | میز نفت
ذخیره‌سازی گاز | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، ترکیه در حال افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گاز طبیعی خود است.فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اعلام کرد کل ظرفیت دو تأسیسات ذخیره‌سازی گاز طبیعی زیرزمینی ترکیه در سیلیوری و دریاچه توز تا سال آینده میلادی به 10 میلیارد مترمکعب می‌رسد.

دونمز این اظهارات را در دیدار از تأسیسات زیرزمینی ذخیره‌سازی گاز طبیعی سیلیوری، اولین تأسیسات ذخیره‌سازی گاز ترکیه تحت مالکیت شرکت خط لوله نفت این کشور بیان داشت.وی همچنین از پلت‌فرم حفاری در ساحل سیلیوری بازدید کرد تا نحوه کار برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گاز طبیعی در این منطقه را بررسی کند.

دونمز در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد این تأسیسات زیرزمینی ذخیره‌سازی گاز نقشی حیاتی در امنیت عرضه گاز طبیعی ترکیه دارند.وی توضیح داد گاز طبیعی ذخیره‌شده در تابستان از طریق این تأسیسات طی روزهای زمستان که تقاضا بالاتر است به سیستم بازگردانده می‌شود تا تعادل عرضه و تقاضا حفظ شود.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: «ما در ابتدا ظرفیت ذخیره‌سازی را از 2.8 میلیارد مترمکعب به 4.6 میلیارد می‌رسانیم. ظرفیت ذخیره‌سازی گاز طبیعی ما در دریاچه توز در زمان حاضر 1.2 میلیارد مترمکعب است که تا سال آینده میلادی به 5.4 میلیارد می‌رسد، به‌این‌ترتیب کل ظرفیت این دو تأسیسات ذخیره‌سازی 10 میلیارد مترمکعب خواهد بود و ما حدود 20 درصد از گاز مصرفی خود در کشور را در این تأسیسات ذخیره می‌کنیم».
وی همچنین اشاره کرد تعداد پایانه‌های گاز طبیعی مایع هم همگام با ظرفیت ذخیره‌سازی افزایش یافته است.


منبع : تسنیم
 
دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 32553
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *