۰

یادگاری خجسته مهر | عکس

میز نفت - محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم رونمایی از کتاب اقیانوس آرام در آیین گرامیداشت پنجمین سالروز شهادت حاج شعبان نصیری
یادگاری خجسته مهر | عکس
به گزارش میز نفت، پنجمین مراسم بزرگداشت سردار مدافع حرم شعبان نصیری، عصر امروز سه شنبه ۱۰ خرداد ماه با حضور سیدسعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، خانواده شهدای مدافع حرم، جانبازان مدافع حرم و برخی مسئولان کشوری و لشکری در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدا محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره اینکه حضور در محفل شهدا توفیقی است که از جانب آنها نصیب انسان می‌شود، بیان داشت: اگر شهدا خوشحال و مسرور هستند بنا به فرمایش قرآن کریم به خاطر عملکردشان، مجاهدتشان و یا همتشان نیست، بلکه به خاطر این است که به لطف الهی و رضای خدا نائل شدند.

وی با استناد به آخرین جملات شهدای کربلا در محضر امام حسین افزود: هنگامی که در لحظات آخر حضرت اباعبدالله بر بالین این شهدا حاضر می‌شدند، شهدا از امام می‌پرسیدند آیا از من راضی هستید؟ در واقع شهدا مسرور و مغرور به لطف و رضای الهی هستند.

خجسته مهر با تاکید بر اینکه شهدا همواره به یاد همرزمانشان هستند، ابراز داشت: مهمترین خصیصه‌ای که شهدا داشتند این بود که برای اعتلای اسلام و اعتلای اخلاق اسلامی مجاهدت می‌کردند. آنها به معنای واقعی کلمه مجاهد فی سبیل الله بودند.

وی ادامه داد: پس از پایان جنگ شهدای ما نقش جهاد و مقاومت را به گونه‌ای دیگر رقم زدند و این رسالت را در مواجهه با جنگ نرم دشمن داشتند.
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۲۹
کد مطلب: 33129
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *