۱

ماجرای قطع گاز پتروشیمی زاگرس

میز نفت - باوجود انتشار اطلاعیه پتروشیمی زاگرس در سامانه کدال، به‌گفته مسئولان، گاز این شرکت قطع نشده بلکه به‌دلیل بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی کاهش داشته است.
ماجرای قطع گاز پتروشیمی زاگرس
به گزارش میز نفت، پتروشیمی زاگرس دوباره خبرساز شد. روز گذشته این پتروشیمی اطلاعیه‌ای در سامانه کدال بورس منتشر کرد که در آن از توقف تولید به‌دلیل قطع گاز این شرکت خبر داد.

در این اطلاعیه پتروشیمی زاگرس محاسبه خوراک ۷ هزار تومانی گاز براساس مصوبه پیشین هیات دولت را دلیل توقف تولید و قطع گاز عنوان کرده است. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که گاز این پتروشیمی قطع نشده بلکه کاهش داشته است.

رسانه‌های نزدیک به روابط عمومی وزارت نفت نیز در واکنش به این جریان‌سازی پتروشیمی زاگرس، آن را بازی رسانه‌ای این پتروشیمی دولتی علیه دولت عنوان کرده‌اند.

ماجرای بدهی گازی پتروشیمی زاگرس اتفاق تازه‌ای نیست، معوقه گازی زاگرس بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است و از گذشته این بدهی تجمیع شده و تاکنون اقدامی برای پرداخت این بدهی نکرده است.

رسانه‌های نزدیک به دولت مدعی بی عملی و سرپیچی پتروشیمی زاگرس هستند و میگویند حتی با همکاری اداره گاز در تقسیم بدهی ۶ همتی زاگرس هیچ اقدامی برای پرداخت نمیکنید و عملا این سرپیچی و اطلاعیه دادن‌ها را اقدامی علیه دولت برای ایجاد حجمه و تخریب از سوی یک پتروشیمی دولتی وابسته به وزارت دفاع علیه یک وزارت خانه دیگر دولت یعنی وزارت نفت یاد می‌کنند.

نکته قابل توجه اینجاست که در شش ماهه نخست امسال گاز چندین پتروشیمی به‌دلیل بدهی گازی قطع شد. مدیران این شرکت‌ها به‌دنبال حل این مسئله و وصل شدن گاز شرکت‌های خود بوده‌اند. برخی از این شرکت‌ها حتی موفق به تهاتر با دولت در این مسئله نیز شده‌اند و در روز‌های قطع گاز نیز به اورهال پرداخته‌اند و سهام‌داران نیز از این مسئله متضرر نشده‌اند.

حال باید دید مدیران پتروشیمی زاگرس به‌دنبال حل مسئله و پرداخت بدهی هستند یا اتفاقات دیگری به واسطه عدم پرداخت بدهی و خسارت به سهامداران را شاهد خواهیم بود؟ هر چه هست دیپلماسی و استراتژی متین دیداری، مدیرعامل پتروشیمی زاگرس تا به امروز موفق نبوده و او را به اهدافش در زاگرس نرسانده است.
يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 36064
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *