۲
۶
یک اتفاق عجیب در صنعت نفت

یک سرهنگ، مدیرکل اوپک شد!

میز نفت - در یک اتفاق عجیب و منحصربه‌فرد در صنعت نفت، یک سرهنگ وزارت دفاع به‌عنوان مدیرکل امور اوپک منصوب شد؛ سرهنگ بیرانوند که با حکم احمد اسدزاده معاون بین‌الملل وزارت نفت منصوب شد!
بیراوند، مدیرکل امور اوپک | میز نفت
بیراوند، مدیرکل امور اوپک | میز نفت
به گزارش میز نفت، سرانجام پس از تلاش‌های فراوان اسدزاده، وزیر نفت موافقت کرد مدیریت امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت در معاونت بین‌الملل حل شده و همه‌چیز در حوزه اوپک به اسدزاده برسد.

معاون بین‌الملل وزارت نفت که پیش از دولت سیزدهم، یک منشی در دفتر انرژی شعام بود پس‌ازآنکه به نفت آمد، با جدیت خاصی به دنبال این اتفاق بود که جواد اوجی باوجود مخالفت اولیه، سرانجام رأی به چنین تصمیم اشتباهی داد چراکه اصولاً، این اداره کل با توجه به حساسیتی که دارد، همواره زیر نظر وزیر نفت اداره می‌شد.

حالا با تغییر چارت، فردی به نام بیرانوند به‌عنوان مدیرکل امور اوپک و مجامع انرژی انتخاب شده که از سوابق تحصیلی و مهارتی وی اطلاع دقیقی در دست نیست. یک منبع آگاه درباره او به میز نفت گفت: «بیراوند توسط محمدی پور، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت وارد صنعت نفت شد و پس‌ازآنکه با محمدی پور قطع همکاری کرد، به معاونت بین‌الملل وزارت نفت رفت و مشاور اسدزاده در این معاونت شد.»

این منبع آگاه با بیان اینکه بیرانوند به‌هیچ‌عنوان به زبان انگلیسی ( زبان صنعت نفت) مسلط نیست، اضافه کرد: «بیگانگی او با موضوعات اقتصادی و بین‌المللی از یک‌سو، و همچنین عدم تسلط ابتدایی به موضوعات صنعت نفت از سوی دیگر، موجب شگفتی کارکنان بخش بین‌الملل صنعت نفت شده است که چگونه فردی با این مختصات، به چنین سمت مهمی دست یافته است. او از سال 1400 به نفت آمده و او را آقای سرهنگ خطاب می کنند.»

مشخص نیست در معاون بین‌الملل وزارت نفت چه می‌گذرد که افرادی بیگانه از نفت آن هم با سوابق نظامی، مدیریت امور اوپک را در دست می‌گیرند.
 
 
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 36826
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


آب
Iran, Islamic Republic of
وزارت نفت را به گند کشیدن... متاسفانه تمام نخبگان در حال خروج هستن
حمید
Iran, Islamic Republic of
خوب مگه قراره بهترازاین باشد وزارت نفت وقتی این اشخاص رابرمیگذیندیعنی برای آینده پیشرفتی درپاریس ووقتی چاهار نفت چاره‌ای مشترک میادین همه بافت مواجه هیتندوهیچ گونه تصمیم عملیاتی گرفته نمی‌شود معاونت اوپک وخیلی جاها که اصولا مهم نیست ودرثانی چون آینده ای بارفروش ویارفع مشکلات بدنه وزارت خانه متصورنیست بااین سیاست خصمانه با کشورهای دیگرمان بس که همین آدما ریس وروسابلشندجناب اوجی هم که اسم ورسای داشتندمتاسفانه درتاریخ نفت لقب سیاهترین وزیر رادرکارنامه دارددرحوزه صادرات و تولید وحومه فن آوری صفر فقط بی ضابطه هیچ گونه اهدافی در رفت امدهست
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت آور هست هر بدبختی میکشیم برا اینه هیچکس سر جای خودش نیست بحث سرهنگ بودن یا نبودن نیست بحث اینه هرکسی سردار باشه سرهنگ باشه باید تحصیلات مرتبط و چند سال حداقل در اون زمینه فعالیت جدی داشته باشه
ملا اسحاق یهودی
Iran, Islamic Republic of
چقدر عالی ،من موافقم، بریم مرحله بعد،
احمد
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده‌ای مطلب این مقاله شما نظر خودتان را نوشته آید و ما اطلاعات دقیقی از موضوع نداریم باید چنین مسایل را کارشناس ارشد بی طرفی در این موارد ها نظر دهند نه افراد عادی!🎉
رامین
Iran, Islamic Republic of
این آقا سرهنگ نیست دقیق می شناسمش اصلا نظامی نیست. تحصیلات دکترا هم داره... ولی قرار بود استاندار بشه گمونم لابی بازها اون موقع نگذاشتند استاندار بشه