۰

امنیت 30 کشور آفریقایی با کمک پلیس ایران قابل تامین است

رییس پلیس اوگاندا گفت: امنیت 30 کشور آفریقایی با همکاری و کمک دانش پلیس ایران قابل تامین است .
امنیت 30 کشور آفریقایی با کمک پلیس ایران قابل تامین است
  به گزارش «ميزنفت»،از پایگاه خبری پلیس، ژنرال «کاله کاییهورا» طی بازدید از مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا و در دیدار با سردار ابوطالب منفرد نوشهری ، جانشین پلیس آگاهی ناجا اظهارداشت: زمانی که پلیس جمهوری اسلامی ایران به ما دست همکاری بدهد در واقع به امنیت این تعداد کشور آفریقایی کمک کرده است و منجر به بی نیازی ما به سمت اروپا در خصوص دانش پلیسی می شود.
وی ادامه داد: نخستین چالشی که با آن روبرو هستیم ،عقب ماندگی از فناوری نوین مجرمان است که منجر به ورود جبهه جدیدی از جرایم در کشور ما شده است؛ ما می خواهیم از تجارب عملی و تئوری پلیس ایران به عنوان پلیس قدرتمند در زمینه علوم جنایی استفاده کنیم تا بتوانیم مقابله مناسبی با جرم داشته باشیم.
رییس پلیس کشور اوگاندا تصریح کرد: ما در خصوص ثبت اطلاعات جنایی به صورت دیجیتال و همچنین ارایه کمک های آزمایشگاهی در حوزه های تجزیه و تحلیل DNA، اسلحه شناسی، بیومتریک و همکاری آموزشی در خصوص مبارزه با جرایم اقتصادی و مابقی جرایم در قالب کارگاه آموزشی، آمادگی پذیرش نیرو داریم.
رییس پلیس اوگاندا گفت: با توجه به پتانسل های موجود در مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی جمهوری اسلامی ایران، متخصصینی با خود آورده ایم که می خواهیم توسط اساتید مجرب و کارشناسان ایرانی آموزش داده شوند.
این مقام ارشد انتظامی کشور اوگاندا تصریح کرد: با ارتباط متقابل با کارشناسان دو کشور می توان نقشه راهی را در زمینه ظرفیت سازی فراهم کرد.
وی تاکید کرد: با فناوری به روز در زمینه علوم جنایی که مجرمان استفاده می کنند باید بر آنان غالب شویم. بستر ایجاد جرم برای مجرمان با به روز شدن دانش از بین خواهد رفت و زمینه ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد؛ چراکه بیکاری یکی از زمینه های جرم است.

** از کمک به کشور اوگاندا دریغ نخواهیم کرد
سردار منفرد، جانشین پلیس آگاهی ناجا نیز در این دیدار اظهار داشت: بنابر پروتکلی که به امضای فرمانده ناجا رسیده است از هیچ کمکی برای کشور اوگاندا دریغ نخواهیم کرد.
منفرد افزود: مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا در بخش های مختلفی از جمله آزمایشگاه فیزیک جنایی ،شیمی و انگشت نگاری آماده همکاری و آموزش دو طرفه است.
وی خاطرنشان کرد: حوزه آموزش علوم جنایی بسیار گسترده است و لذا ارایه تجهیزات به کشور اوگاندا به شکل تدریجی براساس اولویت ها، امکان پذیر خواهد بود.
براساس این گزارش در این بازدید امضای تفاهم نامه همکاری بین دو کشور به امضاء رسید.برگزاری کارگاه آموزشی سه روزه در خصوص آموزش، کار با دستگاه بررسی اسناد جعلی ساخت ایران و اهدایی از سوی پلیس ایران به کشور اوگاندا از دیگر نتایج این دیدار بود.



منبع:ایرنا
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب: 8402
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *