۰
فاینشال تایمز گزارش داد:

خطر «ایست قلبی» پروژه های نفتی

نتیجه یک تحقیق جدید نشان می دهد که با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت به کمتر از 50 دلار در هر بشکه، بعید به نظر می رسد که بخش زیادی از سرمایه گذاری 1500 میلیارد دلاری در پروژه های بزرگ انرژی در سراسر جهان، انجام شود و حتی پروژه های شیل نفت در آمریکای شمالی نیز با مانع جدی روبرو می شود.
خطر «ایست قلبی» پروژه های نفتی
به گزارش «ميزنفت،» روزنامه فایننشال تایمز نوشت: کاهش قیمت جهانی نفت بیش از 1500 میلیارد دلار سرمایه گذاری در پروژه های انرژی را غیر اقتصادی خواهد کرد و این مساله به چالش بزرگی برای صنعت نفت جهان تبدیل خواهد شد.

فایننشال تایمز در ادامه افزود: نتیجه یک تحقیق جدید نشان می دهد که با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت به کمتر از 50 دلار در هر بشکه، بعید به نظر می رسد که بخش زیادی از سرمایه گذاری 1500 میلیارد دلاری در پروژه های بزرگ انرژی در سراسر جهان، انجام شود و حتی پروژه های شیل نفت در آمریکای شمالی نیز با مانع جدی روبرو می شود.

تحلیلگران موسسه وود مکنزی بر این باورند که میزان سرمایه گذاری در پروژه های جدید انرژی با قیمت های کنونی بیش از 20 تا 30 درصد کاهش خواهد یافت.

این موسسه تحقیقاتی اعلام کرده است که تاکنون 220 میلیارد دلار از سرمایه گذاری که قرار بوده در صنعت نفت انجام شود، کاهش پیدا کرده و علت اصلی آن کاهش قیمت جهانی نفت در ماه های اخیر بوده است.

کاهش تقاضای چین، افزایش چشمگیر تولید آمریکا و عدم کاهش تولید عربستان سعودی موجب شده تا قیمت نفت از تابستان گذشته تاکنون روندی نزولی را دنبال کند.  

قیمت نفت برنت دریای شمال در ماه اوت به پایین ترین سطح خود در 6 سال گذشته رسیده است. قیمت نفت برنت از 115 دلار در هر بشکه طی ژوئن سال گذشته به کمتر از 50 دلار رسیده است.

موسسه وود مکنزی افزود: امسال تنها کمتر از 20 پروژه جدید نفتی در کشورهای مختلف تصویب خواهد شد و این رقم در سال 2016 میلادی نیز به کمتر از 10 تا 11 پروژه خواهد رسید.

به اعتقاد تحلیلگران این موسسه تحقیقاتی، قیمت جهانی نفت از سال 2017 میلادی با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد و این یک ریسک واقعی برای افزایش نرخ تورم در کشورهای مصرف کننده خواهد بود.

 
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 9129
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *