۰

نفت، کانادا را هم نقره داغ کرد

بانک رویال کانادا پیش بینی خود را در زمینه رشد اقتصادی این کشور کاهش داد.
نفت، کانادا را هم نقره داغ کرد
به گزارش «ميزنفت»، نشریه لاپرس چاپ کانادا نوشت:


رکود کنونی بخش انرژی اقتصاد دانان بانک رویال کانادا را بر آن داشت تا پیش بینی های خود را برای اقتصاد کانادا کاهش دهند.
بنا بر اعلام بخش اقتصادی رویال بانک کانادا (آر بی سی) ، رشد تولید ناخالص داخلی واقعی باید امسال به 1.2درصد برسد در حالی که در ماه ژوئن روی رشد 1.8 دهم درصدی حساب شده بود. این گروه انتظار دارد رشد اقتصادی سال 2016 به 2.2 درصد یعنی 0.4 واحد کمتر از پیش بینی های قبلی برسد.

هر چند اقتصاد کانادا در دو فصل گذشته اندکی رکود نشان می دهد ، اما عمق این رکود حاشیه ای بوده و ضعف آن به طور عمده در بخش انرژی متمرکز شده است.

این در حالی است که اقتصادهای هر استان بر سر مسئله انرژی ، در حالی که برخی تولید کننده نفت و برخی مصرف کننده اند ، دچار اختلاف می شوند.

پیامدهای افت قیمت نفت به میزان قابل توجهی چشم اندازهای اقتصادی استانهای آلبرتا ، ساسکاچوان و نیوفوندلند لابراور را کاهش می دهد.

کرگ رایت ، اقتصاد دان ارشد رویال بانک می گوید : موانع اخیر بر سر راه اقتصاد کانادا شایعات متعددی را درباره رکود به راه انداخته اند در حالی که ما این شایعات را نادرست می دانیم. و با توجه به رشد پنج دهم درصدی در ماه ژوئن و رونق بازار کار انتظار داریم در سه ماهه سوم شاهد رشد اقتصادی باشیم.

وی اضافه کرد: کانادایی ها همچنان از نرخ بهره اندک وام بهره مند می شوند و رشد بدهی خانوارهای کانادایی در نیمه نخست سال 2015 به بالاترین حد خود در دو سال و نیم گذشته رسیده است.
پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 9177
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *