۲
۱

تجمع اخراجی‌های حفاری شمال مقابل بنیاد مستضعفان

گروهی از کارکنان تعدیل شده از شرکت حفاری شمال پیش از ظهر امروز، روبه‌روی درب ساختمان اصلی بنیاد مستضعفان تجمع کردند و با امضای نامه‌ای اعتراضی خطاب به محمد سعیدی‌کیا؛ رئیس این بنیاد، رسیدگی به وضعیت شغلی‌شان را خواستار شدند.
تجمع گروهی از کارکنان تعدیل شده شرکت حفاری شمال مقابل درب ساختمان اصلی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی - عصر نفت
تجمع گروهی از کارکنان تعدیل شده شرکت حفاری شمال مقابل درب ساختمان اصلی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، گروهی از کارکنان شرکت حفاری شمال از صبح امروز (یکششنبه سوم آبان) روبه‌روی درب ساختمان اصلی بنیاد مستضعفان در خ آفریقا تجمع کرده و با امضای یک نامه اعتراضی، رسیدگی رئیس این بنیاد به وضعیت کارکنان تعدیل شده شرکت حفاری شمال، احقاق حق و بازگشت به کارشان را خواستار شده‌اند.

یکی از حاضران در این تجمع در تماس با ميزنفت گفت: پس از برکناری هدایت‌الله خادمی و انتصاب عزت‌الله حجازی در حدود یک ماه نیم گذشته، تعدیل ناعادلانه و مغرضانه گروهی از کارکنان پیمانکاری و قرارداد مدت معین در این شرکت آغاز شده است و تا امروز صدها تن از نیروهای این شرکت اخراج شده‌اند.

وی یادآور شد: امروز مقابل بنیاد تجمع کردیم و این تجمع را فردا به شکل گسترده‌تر در مقابل مجلس و دیوان عدالت اداری دنبال می‌کنیم.

به گفته یکی دیگر از حاضران در این تجمع اعتراضی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان اصلی ترین سهامدار شرکت حفاری شمال حدود 2 ماه پیش سید عزت الله؛ مدیرعامل سابق شرکت بهران را جایگزین هدایت‌الله خادمی کرد که حجازی پس از حضور در این شرکت، با کاهش حقوق، حذف اضافه کاری و همچنین اخراج گروهی از کارکنان این شرکت، مدیریت خود در حفاری شمال را آغاز کرد.

در ادامه تحصن کارکنان اخراج شده شرکت حفاری شمال مقابل درب ساختمان مرکزی بنیاد مستضعفان در خ آفریقا، نماینده حراست و مسئول دفتر رئیس بنیاد مستضعفان در جمع تجمع کنندگان حضور یافتند و پس از استماع خواسته آنان، گفتند که آقای سعیدی کیا هم اکنون در بنیاد حضور ندارد، پس پیشنهاد کردند که چند نفر از کارکنان معترض به عنوان نماینده تجمع کنندگان روز سه شنبه هفته جاری برای دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان و طرح اعتراضشان حاضر باشند که این پیشنهاد با مخالفت تجمع کنندگان روبه‌رو شد.

گروه تجمع کنندگان با نوشتن نامه‌ای خطاب به محمد سعیدی کیا، مدیرعامل بنیاد مستضفان، از وی خواهان رسیدگی به وضعیت شغلی خود شده‌اند.

در این نامه اعتراضی آمده است:

«جناب آقای سعیدی کیا
ریاست محترم بنیاد مستضعفان
با سلام و احترام، باعث تأسف و تأثر است که امروز بزرگترین موج بیکاری در تاریخ صنعت نفت ایران به نام نهادی ثبت شد که برآمده از اندیشه و تفکر معمار بزرگ وانقلاب خمینی کبیر است، امروز را باید روز عزای مدیریت اقتصادی ایران بنامیم،عزایی که باعث و بانی اش بی کفایتی و فقدان مهارت مدیر منصوب شماست. ما امضاکنندگان این نامه کارکنان اخراجی شرکت حفاری شمال هستیم شرکتی که در ابتدای مدیریتتان ضمن بازدید از تاسیساتش گفتید یک پتانسیل بزرگ اقتصادی در کشور است. امروز اما با هنر مدیریتی جدید، این پتانسیل بزرگ اقتصادی، رکورددار اخراج کارکنان شده است. صدها نفر از کارکنان با سابقه و ماهر این شرکت پس از 2 ماه استرس و تشویش امروز مزد زحمات خود را با ابلاغ اخراج گرفتند.
آقای سعیدی کیا، شما به حکم شرع شریف و تصریح "کلکم راع و کلکم مسئول عن الرعیه" مسوول این اخراج ها و تشویش ها هستید، شما با باز گذاشتن دست فردی در شرکت حفاری شمال که از صنعت حفاری کوچکترین اطلاعری ندارد، زمینه ساز بزرگترین اخراج کشور شدید.
آقای سعید کیا ما از شما انتظار رسیدگی سریع به این اتفاق و احقاق حقمان را داریم.»

مدیرعامل شرکت حفاری شمال، در باره اعتراض کارکنان تعدیل شده در شرکت متبوع خود با بیان اینکه من به کسی باج نخواهم داد، به ميزنفت گفته بود: تعدیل حق ماست، این رویه همیشه بوده است و هست و خواهد بود که بر اساس نیازهای خود کارکنان را جذب یا تعدیل کنیم؛ اگر تعدیل لازم و درست باشد، اجرا می‌شود، اما اگر در تعدیل‌ها اشتباهی رخ داده باشد، به آن رسیدگی می‌شود و اگر قرار باشد کاری هم بکنیم، خبرسازی‎ها در تصمیم‌گیری‌های ما اثری ندارد.

سید عزت‌الله حجازی همچنین افزوده بود: شرکت حفاری شمال یک شرکت خصوصی است که بر اساس قوانین وزارت کار و امور اجتماعی فعالیت می‌کند، حالا اینکه چه کسی این شرکت را مدیریت می‌کند و این شرکت چقدر از وزارت نفت طلب دارد و چه تعداد نیرو تعدیل کرده یا به کار گرفته است، همگی بحث‌های انحرافی است که رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند.

به گفته مدیرعامل شرکت حفاری شمال، وقتی یک دکل بیکار شد، به‎طور طبیعی کارکنان آن هم بیکار می‌شوند، همچنین اگر حفاری شمال در پروژه‌ای برنده شد و دکلش سر کار رفت، دوباره به‌طور طبیعی متناسب با نیازش افرادی را به کار می‌گیرد.
يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 9848
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
500 تا کارگر اخراج میکنن برای کاهش هزینه درصورتی میتون از حقوق مدیران کم کنن اون 500 نفر اخراج نکنن حقوق مدیران از ماهی 80 ملیون شروع میشه تا ماهی 250 ملیون حقوق 500 تا کارگر اندازه حقوق یک سال یک مدیرش نمیشه