۸
۱۰
ماجرای ویزه خواری 11 مدیر به زبان ساده

خودم و خودت و خودش!

چنانچه این مدیران کارآیی خاصی داشته و یا محل یک خدمت بزرگ به کشور بودند، می‌شد چنین تشویقی را در نظر گرفت ولی چه می‌شود که یک سال مانده تا پایان دولت، دو پایه تشویقی به آن‌ها اهدا می‌شود؟
خودم و خودت و خودش!
میز نفت| موضوع ویژه‌خواری 11 مدیر نفتی هنوز هم مساله اصلی کارکنان نفت است؛خشمی که کارکنان نفت از این اقدام عجیب فرزین مینو و وزیر نفت در دل دارند تبدیل به یک سوال بزرگ شده است؛ وزیری که کارکنان را در سخت‌ترین شرایط معیشتی خود قرار داده است چگونه برای نورچشمی‌های خود دو پایه تشویقی مادام العمر در نظر گرفته است؟

برای درک بهتر این موضوع و ویژه خواری که صورت گرفته باید گفت اصولا در اعطای گرید به کارکنان و مدیران، چنانچه فردی در ارزیابی‌های سالانه خود(دو سال متوالی)، بتواند A دریافت کند پس از دو سال و دو ماه یک رتبه ارتقا می‌یابد. اقدامی که برای 11 مدیر شکل گرفته این است که آن‌ها بدون پشت سرگذاشتن این روند عادی، بصورت پرشی به «آینده» رفتند و صاحب چنین رانتی شدند.

حالا سوال اینجاست که این مدیران چه کارآیی داشته‌اند که بصورت مخفیانه چنین رانتی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است و چه تفاوتی میان این مدیران با سایر مدیران و کارکنان وجود دارد؟ چنانچه این مدیران کارآیی خاصی داشته و یا محل یک خدمت بزرگ به کشور بودند، می‌شد چنین تشویقی را در نظر گرفت ولی چه می‌شود که یک سال مانده تا پایان دولت، دو پایه تشویقی به آن‌ها اهدا می‌شود؟ البته یکی از برکات این اقدام، خیال راحت مدیرانی است که می‌توانند در دولت آینده از امتیازات مالی و سازمانی برخوردار بوده و مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.

چیزی که خشم کارکنان را برانگیخته، تبعیضی است که زنگنه همیشه از آن بهره برده است. مشخص نیست این دو پایه تشویقی بر اساس چه معیار و خط کشی بوده است که فقط 11 مدیر توانستند از فیلترهای مخصوص آقای وزیر عبور کرده و یک شبه، «گرید دار» شوند. در سندی که منتشر کردیم، به جزئیات این موارد اشاره شده است اما از یاد نبریم، کارکنان در وضعیت نامساعد اقتصادی، از وزیر نفت می‌پرسند برای کوچکترین حقی که از وزارت نفت می‌خواهند، هزاران اما و اگر تراشیده می‌شود ولی برای سوگلی‌ها، همه قواعد به هم می ریزد.

در این میان، بیشتر از همه فرزین مینو معاون منابع انسانی وزارت نفت باید پاسخ دهد؛ او در مصوبه‌ای که به امضای زنگنه رسیده، خود را حائز شرایطی دیده که باید دو پایه تشویقی دریافت کند، خودش در نظر گرفت و خودش هم برای خودش امضا کرد، زنگنه هم «نه» نگفت.جوانانی که به حکم باجناق بودن با معاون رئیس‌جمهور، شاگردی زنگنه و ... مورد عنایت و حاتم بخشی ژنرال هستند، چه عملکردی از خود به جای گذاشته‌اند که خود را برتر از سایرین می‌دانند؟

سکوت وزارت نفت در برابر این ویژه خواری هم در نوع خود عجیب است، وزارتخانه‌ای که برای نرده‌های رنگ شده یک واحد بهره‌برداری هم جوابیه می‌داد در برابر این خشم عمومی سکوت پیشه کرده است و به افق خیره شده؛ طرفداران وزارت نفت می‌گویند زنگنه از ظرفیت‌های قانونی اختیارات خود بهره برده که البته صرفا یک تفسیر است اما حتی اگر چنین باشد، چرا از سایر ظرفیت‌های قانونی که حق کارکنان است استفاده نمی‌شود و گاهی در روز روشن هم رد می‌شود؟!

قصه‌های پر درد کارکنان نفت برای لجبازی‌های وزیر نفت و تیمش زمانی جالب می‌شود همین امروز پرسنل نفت برای احقاق حقوق قانونی خود صدها پرونده در دیوان عدالت اداری تشکیل داده‌اند اما همین افرادی که در شورای اداری برای خود و دوستانشان رانت‌های بزرگی تصویب می‌کنند، با ترفندهای مختلف تن به اجرای وظایف قانونی خود نمی‌دهند حتی اگر دیوان عدالت اداری حکم داده باشد، آن‌هم با تفسیرهای متفاوت از قانون.

در واقع نص صریح قانون حکم ماده ۱۰ برای چندمین بار و خلاف احکام عالیترین مرجع رسیدگی به شکایات کارکنان دولت، به یغما رفته است و بی گمان این اقدام ویژه خواران،عکس العمل سختی را از سوی  کارکنان رسمی و بویژه عملیاتی صنعت نفت در آینده ای نزدیک،در بر خواهد داشت.
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 27100
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


س
United States
وزارت مفت شده سر گردنه واقعا ...... جالب است كه ظاهرا هر كدام از اين مديران ويژه خوار و معلوم الحال حدود يكي دوسال است كه منصوب شده اند چه كار محيرالعقولي در اين مدت انجام داده اند كه مستحق چنين بذل و بخششي هستند؟؟؟؟!!!!!! ما كه بيخبريم اگر كسي ميداند لطفا اطلاع رساني كند ... اين در حالي است كه تبديل وضعيت كارمندان قراردادي مدتهاست نامشخص باقي مانده
United Kingdom
عالی بود
United Kingdom
چه طور میگویند هرکسی خواست میتواند درخواست دهد این مصوبه ان قدر محدود است که فقط چند نفر را در برمیگیرد نورچشمی های نزدیک به زنگنه وکرباسیان
نفتی
Iran, Islamic Republic of
شده بر بدی دست دیوان دراز

درود برشرف فردوسی که فرمود:
چو ضحاک شد بر جهان شهریار
برو سالیان انجمن شد هزار...
هنر خوار شد جادویی ارجمند
نهان راستی آشکارا گزند
شده بر بدی دست دیوان دراز
به نیکی نرفتی سخن جز به راز
حسین
Seychelles
بابا تمام صنعت نفت رو ریختی به هم خخخخخخخ
اما باز دمت گرم
مثل اون فیک نیوز نیستی. 24 ساعت دنبال بازدید فیک است و از مینو خانم می نویسه!
یک همکار
Iran, Islamic Republic of
ممنون از میز نفت که بزرگترین دغدغه کارکنان صنعت نفت را افشا کرد. این افراد به اصطلاح مدیر که تماما با رانت و سفارش وارد حوزه مدیریت شدن با کمی بررسی میشه فهمید که چه صدماتی به حوزه کاری خودشون زدن و فقط در بدست آوردن امتیاز تلاش کردن. یکی با سفارش معاون رییس جمهور شده مدیر کل و دیگری با سفارش ... شده معاون وزیر و یکی هم با رانت پدر زن شده صاحب منصب. متاسفانه چه لطمه هایی که از وجود این افراد سود جو به صنعت نفت وارد نشده! کافی است به کارنامه همین یک سالشون نگاهی بی اندازیم و متوجه این فاجعه بشیم. از شما خبرنگاران تقاضا دارم با قدرت پیگیر این فساد و پاک کردن بدنه نفت از وجود این فاسدان باشید. متشکرم
مات و مبهوت
Iran, Islamic Republic of
والا نمیدونیم چی بگیم. در متن خبر اصلاحاتی نیاز است چون تا گرید 17 در صورت گرفتن ارزشیابی A طی دوسال آخر بمدت 2/5 سال توقف برای گرفتن پایه بعدی آنهم در صورتی که سمت شما پذیرش این ارتقا را داشته باشد زمان لازم است. یعنی اگر مثلا گرید شخصی فرد 14 است و روی سمت 16 یا 17 نشسته باشد میتواند تا رسیدن به گرید سمت با طی کردن زمان توقف و نوع ارزیابیها، گرید خود را بگیرد ولی اگر گرید سمت جا نداشته باشد حتی همین گرید را هم نمیتواند بگیرد تا سمت متناسب بیابد. در گریدهای بالاتر که A و B و C و D وOD است مدت توقف 3 سال است. حالا این خار چشمان صنعت نفت که رانت خواران بیش نیستند در واقع در چنین سمتهایی بمدت 6 سال خود را جلو انداخته اند و ویژه خواری را به حد اعلا رسانده اند و اصلا این موضوع قانونی نبوده و صرفا مثل بقیه کارهای خلاف و عزل و نصبهای ویژه وزیر نفت یک تفسیر و اخذ موافقت است. ان شاءالله با استقرار نمایندگان جدید مجلس باید یکی از سوالات استیضاح این پیر بی منطق همین ویژه خواریها باشد. امیدوارم کارکنان خدوم و صدیق صنعت نفت که یکروز کار عملیاتی آنان به کل عمر کاری این 11 نفر می ارزد کلیه موارد خطاهاو ویژه خواریها را مستنداً گردآوری و به نمایندگان مردم تحویل دهند تا این عناصر .... هر چه سریعتر از صنعت نفت مانند .... دور ریخته شوند. ان شاءالله
Romania
اینکه کسی به کسی کاری نداره دلیلش این است که فساد سازمان یافته است همه هستند والا سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و حراست و ........کجا هستند ایا مدیری که بااین کارش بی اعتمادی به نظام را بوجود میاورد را چرا وزارت اطلاعات مجوز انتصاب میدهد اقای کرباسیان کلی پرونده در گمرک و وزارت دارایی دارد اقای خلیلی را هم تطهیر نکنید پرونده برادرانش که پیمانکاران بزرگ مناطق نفتخیز جنوب هستند را و در بازرسی نفت پرونده دارند را باز کنید همه را ابستن کردند که صدایشان در نمیاید
Iran, Islamic Republic of
مطبوعات و رسانه یعنی رکن چهارم دموکراسی و سلامت حکومت کیلویی چند شما بنویسید و انها کارشان را میکنند اگر شما cnnشدید که پدر ترامپ را دراورده که. بهشون میگه فک نیوز انوقت ادعای رسانه کنید
Iran, Islamic Republic of
دز ساختار اداری کشور، هر جایی برای خودش خودمختار است. بعضی چون شاگرد و باجناق و فامیل فلانی هستند این طور بالا می‌روند و از آن طرف استادان دانشگاه در سن ۶۰ - ٧٠ سالگی حقوق ناچیزی دریافت می‌کنند که حتی بعد از 30 سال کار امکان خرید یک آپارتمان متوسط را ندارند.