۰
گل به خودی مدیرعامل فلات قاره

گافی که دروغ احیای تولید را ثابت کرد!

میز نفت - پس از مطرح‌شدن انتقادات جدی به ادعای شرکت ملی نفت مبنی بر احیای ظرفیت تولید، مهدی زاده مدیرعامل شرکت نفت قلات قاره هم وارد گود شد و به دفاع از ادعای خجسته مهر پرداخت اما ادعاهای او، شائبه‌های بیشتری ایجاد کرد به‌طوری‌که گفته می‌شود آمران این مصاحبه، بشدت از انتشار گفته‌های او پشیمان شده‌اند.
دروغ شرکت ملی نفت  | میز نفت
دروغ شرکت ملی نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، اظهارات مهدی زاده علاوه بر اینکه از واقعیت فاصله داشت، موجب شد تا بسیاری از کارشناسان و اهالی فن در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد از گفته‌های او، به دروغ بودن ادعاهای شرکت ملی نفت مبنی بر احیای ظرفیت تولید مهر تائید بزنند.

به‌عنوان نمونه نوشته‌شده است:
مدیرعامل فعلی فلات قاره اقدامات صورت پذیرفته طی ۶ ماهه حضور خود در خصوص محورهای فعالیتش شرکت در جهت افزایش تولید را طوری عنوان کرده که گویی تاکنون هیچ کاری در خصوص نگهداشت و افزایش تولید از سوی مدیران قبلی شرکت صورت نپذیرفته و وی خود را به‌عنوان ناجی و معجزه‌گر فلات قاره قلمداد کرده است.

در این گزارش خبری که طرح و پیشنهاد استفاده از خط انتقال گاز به‌عنوان خط انتقال نفتی جایگزین به دلیل خوردگی شدید و سوراخ بودن خط فعلی، عنوان و عملیاتی شده، این سؤال را در ذهن متبادر می‌کند که با توجه به اینکه سکوی ابوذر مشتمل بر دو خط برون میدانی مستقل و جداگانه جهت ارسال نفت و گاز است، در صورت به‌کارگیری و استفاده از خط انتقال گاز به‌منظور انتقال نفت، تکلیف این میزان گاز که ناگزیر می‌بایست در سکو به مشعل هدایت و سوزانده شود چیست؟

ثانیاً با توجه به اینکه این میزان از گاز که طی ماهه‌ای گذشته به‌عنوان خوراک گازی وارد تأسیسات پتروشیمی شده و پس از ان به‌عنوان محصولات ال پی جی صادر می‌شد و در حال حاضر با این اقدام غیر کارشناسی، مجتمع پتروشیمی خارک را با بحران کمبود خوراک مواجه کرده، مقصر این عدم النفع حادث شده چه کسی می‌تواند باشد؟

ثالثاً کلیه مجوزهای لازم جهت اخذ مصوبات پروژه لوله گزاری خط لوله جدید انتقال نفت در شهریورماه سال ۱۴۰۰ توسط مدیرعامل سابق فلات قاره صورت پذیرفته است. اقدامات مؤثر در طول مدت‌زمان ۶ ماهه حضور مهدی زاده در خصوص پیشرفت پروژه چه بوده است؟

در بخشی از این گزارش عنوان گردیده که با انتقال یک دستگاه دیزل از منطقه خارک به سکوی رشادت و راه‌اندازی آن، افزایش تولیدی را شاهد بوده‌ایم، با یک نگاه کارشناسی به گزارش‌های تولید مشخص می‌شود که میزان تولید سکوی رشادت از ۶ ماه گذشته به قبل همیشه در حدود 65 هزار بشکه در روز بوده و از حدود ۵ ماه گذشته تاکنون در حدود 42 هزار بشکه قرار دارد. پرسش مهم‌تر این است که انتقال و نصب این دیزل چه رخداد پایه‌ای در بحث افزایش تولید داشته است؟!

این تنها بخشی از انتقادات و ابهامات فنی بود که به مصاحبه اخیر مهدی زاده با سایت شرکت ملی نفت بود که نشان می‌دهد دروغ احیای ظرفیت تولید تا چه اندازه برای خجسته مهر حیثیتی شده است که حاضر هستند این‌گونه آبروی صنعت نفت را فدای نمایش‌های تکراری خود کنند.
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۴۲
کد مطلب: 32777
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *