۲
۱۳
نامه ای خطاب به معاون رئیس جمهور

قانون می گوید استخدام حق ماست

از سوی دیگر آقای دهقانی در بخشی از مصاحبه خود اعلام نمودند که توقف جذب از سال 94 به بعد بدلیل تغییر قوانین بالادستی استخدامی وزارت نفت صورت گرفته است. همانطور که استحضار دارید عطف به ماسبق کردن قوانین تصویب شده جدید بر خلاف قانون است، لذا برخورد با ایشان طبق قوانین سال ورود به دانشگاه قانونا امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
قانون می گوید استخدام حق ماست
ميزنفت/ فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در نامه ای خطاب به ریاست محترم سازمان اداری و استخدامی کشور خواستار شفاف سازی ادعای یکی از مدیران ارشد صنعت نفت شدند. در این نامه می خوانیم:


جناب آقای انصاری؛
ریاست محترم سازمان اداری و استخدامی کشور؛
با سلام،
همانطور که مستحضر هستید، طی 20 ماه گذشته جذب دانش آموختگان بورسیه دانشگاه صنعت نفت در مجموعه وزارت نفت، با دستور وزیر نفت با اخلال مواجه شده است. پس از چندین ماه پیگیری مستمر، اکنون مسئولین مربوطه در وزارت نفت موضوع عدم جذب دانش آموختگان این دانشگاه را به سازمان اداری و استخدامی کشور ارجاع داده اند.

این موضوع در صحبت های جناب آقای مهندس کامران دهقانی، رییس آموزش و برنامه ریزی وزارت نفت در مصاحبه با خبرگزاری شانا در مورخ سوم آذرماه سال جاری کاملا مشهود است که علت عدم جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت طی ماه های اخیر را ناشی از عدم صدور مجوز استخدام از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کردند.

ایشان همچنین اعلام کردند که وزارت نفت درخواست مجوز استخدام این دسته از دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت را به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال کرده است، اما سازمان مذکور با در نظر گرفتن محدودیت ها و شرط هایی از جمله عدم لحاظ تمایز میان دانشجویان دانشگاه های مختلف برای جذب در وزارتخانه، تعیین سقف برای تعداد جذب شوندگان، تعیین شرط معدل و تعیین رشته های تحصیلی مشمول جذب در وزارت نفت، فقط با جذب بخش کوچکی از این تعداد(حدود 90 نفر) موافقت نموده است.

اگر چنین می باشد، این سؤالات مطرح می شوند که:
1. آیا سازمان اداری و استخدامی کشور بر این موضوع واقف است که دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت(برخلاف فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها) با وعده وزارت نفت در دفترچه کنکور سراسری مبنی بر بهره مندی از استخدام، این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده اند؟

2. آیا سازمان متبوع شما این اختیار را دارد که برای وزارت نفت دستورالعمل جذب تعیین کند و نیز چنین تخصصی را دارد که رشته های تخصصی مورد نیاز وزارت نفت را تشخیص دهد؟

 3. با فرض برخورداری سازمان مذکور از چنین اختیارات و تخصص هایی، چگونه است که صدور مجوز های چند ده هزار نفری برای سایر وزارت خانه ها(بهداشت و آموزش و پرورش) بار مالی موجه دارد و بدنه دولت را با رشد مواجه نمی کند اما همان اقدام برای جذب حدود 700 نفر فارغ التحصیل شایسته دانشگاه صنعت نفت در رشته های تخصصی در وزارت نفت، آن هم با وعده صریح استخدام از سوی این وزارت، این مشکلات را موجب می شود؟! مگر نه این است که غالب بار تأمین بودجه کشور بر دوش وزارت نفت است و طبق مدارک و مستندات این وزارت خانه با کمبود شدید نیروی انسانی متخصص دست به گریبان است؟

همانطور که ذکر شد، فارغ التحصیلان این دانشگاه با توجه به وعده های وزارت نفت در دفترچه کنکور سراسری و سایت رسمی این وزارتخانه مبنی بر استخدام دانش آموختگان گروه الف این دانشگاه در مجموعه وزارت نفت و روند اجرایی جذب طی چند دهه گذشته بر اساس قوانین وقت وزارت نفت، دست به انتخاب این دانشگاه زده اند؛ از سوی دیگر آقای دهقانی در بخشی از مصاحبه خود اعلام نمودند که توقف جذب از سال 94 به بعد بدلیل تغییر قوانین بالادستی استخدامی وزارت نفت صورت گرفته است. همانطور که استحضار دارید عطف به ماسبق کردن قوانین تصویب شده جدید بر خلاف قانون است، لذا برخورد با ایشان طبق قوانین سال ورود به دانشگاه قانونا امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

در پایان خواهشمند است در جواب این نامه نسبت به شفاف سازی موارد ذکر شده اقدام نموده و در صورت صلاحدید، در جلسه ای با حضور نمایندگان فارغ التحصیلان این موضوع بررسی گردد.

و من الله توفیق
فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 15861
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


فارغ از دنیا
Iran, Islamic Republic of
استخدام حق قانونی ماست اقای دهقانی، ما از این حقمون پا پس نمیکشیم
علي
Iran, Islamic Republic of
تفسير و تغيير قانون توسط مسئولين باعث دلسردي جوانان و خانواده هاى گرامى اين عزيزان از سيستم حاكمه است. آقايي كه براي خدمت پشت ميز نشستي به ياد داشته باش وظيفه شما خدمت به مردم و حفظ نظام است و نه حفظ ميز و پست و خرج كردن از اعتماد مردم به نظامي كه براش خون ها داده شده است.
نرگس
Romania
واقعا جای افسوس و تاسف برای مسئولینی که این چنین نخبه های کشورشون رو به مسلخ میبرند
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما هرکس از یک دانشگاه ضعیف لیسانس گرفت نخبه است؟
دانش آموخته ممتاز
Iran, Islamic Republic of
به نظرم وزارت نفت داره با زیرکی توپ رو به زمین دولت و سازمان استخدامی میندازه در صورتی که بر همگان روشنه که این وزارتخانه و این وزیر سیاست عدم استخدام رو پیش گرفتن امیدوارم سازمان هایمثل همین سازمان استخدامی با تسهیل روند کاری استخدام دانش آموختگان صنعت نفت بهانه ها رو از بین ببرند و روند جدب رو تسهیل کنند
ناصر
Iran, Islamic Republic of
ما دانشجویان دانشگاه نفت از حق قانونی خود کوتاه نمیاییم
Iran, Islamic Republic of
بر همگان اشکار شود.جواب سازمان استخدامی کشور قطعا دروغهای مسوولین وزارت نفت را برملا خواهد کرد... منتظر جوابیه نامه هستیم تا نیرنگ های وزارت نفت مبنی بر عدم عمل به تعهداتش بر همگان اشکار شود... اگر جوابی داده نشد به این نامه بدانید که چه مسائل پشت پرده ای وجود دارد...
Romania
واقعا همچین اادمایی باعث سرخوردگی و ناامیدی تعدادی از جوانای مملکت میشن
Ali
Germany
بابا اينها همش كذب هاي وزارت نفته،سازمان استخدامي كشور به هيچ وجه توانايي تشخيص نياز يا عدم نياز رشته هاي بسيار تخصصي hse,ابزار دقيق يا بازرسي و يا حتي حفاري را ندارد...باز هم تكرار ميكنم چنانچه خواهان حل مشكل هستيم فقط بايد دنبال اعمال فشار به شخص زنگنه از طرق مختلف باشيم،تعطيلي دانشگاه نفت بهترين گرينه است
محمد
Romania
وزیر نفت : بالا بری پایین بیایی ، باید ما رو جذب کنی. ما تا آخرش هستیم. شرکت ملی نفت وعده داده و طبق اون سرنوشت مون رقم خورده. گرفتن بورسیه هم از سوی یک وزارت خونه ی عظیمی همچون وزارت نفت حتما با برنامه ریزی های کارشناسان با سواد آینده نگرِ اون وزارت خونه بوده دیگه مگه نه؟؟!!! فکر این جایش هم شده بود مگه نه؟؟!! اگه نه که باید در اون وزارت خونه رو گل گرفت که بدون برنامه ریزی میاد و بورسیه میگیره و بعدش میگه داشتیم خر داغ می کردیم!!! اینو بدون که ما هرگز از حق مون کوتاه نخواهیم اومد. وعده ی ما : تجمع آهنین بچه های نفت در سالروز تجمع 5 ام دیماه سال گذشته. حق پیروز است
Romania
فقط با اینکار باعث سرخوردگی جوونای مملکت شدید
علی
حق گرفتنی است و ما کوتاه نمیایم
1
Iran, Islamic Republic of
5 دی....