۱۶
۶۷
دردنامه ای از سوی یک فارغ التحصیل نفتی

ما بی سوادیم یا آنها؟

آری پروژه نخبه کشی 20 ماهی است که در وزارت نفت کلید خورده و کسی متوجه نیست و اینجا در وزارت نفت شخصاً آن را با گوشت و پوست و استخوانم لمس کرده ام و من اکنون تبدیل شده ام به "یک متخصص بلااستفاده در سایر بخش های جامعه"!!!
ما بی سوادیم یا آنها؟
ميزنفت/ متن زیر توسط یکی از مخاطبان ميزنفت نوشته و ارسال شده است که بدون تغییر خاصی منتشر می شود.


علم بهتر است یا ثروت(رابطه)؟!
دوستان و عزیزان سلام، لطفاً در صورت امکان 5 دقیقه از وقت گرانبهایتان را برای خواندن این نوشتار بگذارید بلکه همدردی شما مرهمی باشد بر این زخم کاری که تا اعماق وجودمان را فرا گرفته. ابتدا باید عرض کنم که این "هرگز یک نوشتار سیاسی نیست" و تنها بخشی از دردنامه یک به اصطلاح نخبه است!
البته نخبه ای که تنها طبق قوانین کشورمان این عنوان را یدک می کشد و در عمل و حتی در گفتار برخی مسئولین بیسوادی بیش نیست.

می خواهم به استحضارتان برسانم که من یک نخبه بیسوادم و از این پس به جوانترهایی که از من به عنوان یک رتبه تک رقمی کنکور سراسری می پرسند علم بهتر است یا ثروت خواهم گفت اگر قصد ادامه تحصیل و زندگی در ایران را دارید قطعاً و بدون شک ثروت، حال از هر راهی که خود می دانید ولی اگر قصد مهاجرت دارید "علم"، چرا که در آنجا چنان عزت و اعتباری به علمت می نهند که با هیچ پولی قابل خریدن نیست ولی شوربختانه در اینجا قضیه کاملاً برعکس است و گویا برای رسیدن به  حقوق قانونی ات نیز داشتن پول بیشتر و  صد البته روابط قویتر بسیار کارامدتر از کسب علم و تحصیل است که باز هم نمی دانم بگویم خوشبختانه یا بدبختانه من و تعداد زیادی از دوستانم در دانشگاه صنعت نفت از آن بی بهره بوده و هستیم.

آری در ایران تا زمانی که هستند کسانی که با رابطه و با دور زدن همه ضابطه ها به بالاترین مقام ها می رسند، تا زمانی که قانون صریح کشور را نادیده می گیرند و تنها بر اساس سلایق  شخصی خود اعمال نظر می کنند و نه کاری به این آیه قرآن دارند که می فرماید "يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُود (ای کسانی که ایمان آورده اید به قراردادها(ی خود) وفا کنید)" و نه کاری به  این فرمایش مقام معظم رهبری دارند که "خلف وعده با مردم نکنید، آنچه وعده می­دهید اصرار بر انجامش داشته باشید و خود را گردنگیر آن بدانید" و تنها در ظاهر به عزاداری برای امام حسین (ع) می پردازند حال آنکه خود در حال ارتکاب ظلمی شدید در حق عده ای جوان بیگناه هستند که با رفتار هیچ مومن واقعی سازگار نیست و تا زمانی که با ... تمام من نخبه (هرچند بدون ادعای برتری) را که در آزمون سراسریشان رتبه تک رقمی می آورم، فاقد حداقل سواد می خوانند و فارغ از هر جهت گیری سیاسی افراد دیگر با رشته های غیر مرتبط را یک شبه به بالاترین پستها در وزارت نفت می رسانند.

تا زمانی که زندگی من و دوستانم را که اصلاً با هدف ورود به صنعت  نفت و با برنامه ریزی نیروی انسانی آن و مطابق با قوانین این صنعت و توسط نیروهای همین صنعت آموزش دیده ایم و با وعده های آنها قید حضور در دانشگاه های تهران با شرایط و امکانات به مراتب بالاتر را زده ایم، با بی رحمی تمام به بازی می گیرند و وقعی به تلف شدن عمر گذشته و آینده مان نمی گذارند، ارزشی برای علم متصور نیست!

گویی که قوانین صرفاً تزئینی هستند و قائم به شخص!! این را منی می گویم که چند سال از بهترین سالهای عمرم را صرف تحصیل علم ولو در سخت ترین شرایط کردم و اکنون به این نتیجه رسیده ام که ای کاش و ای کاش و باز هم ای کاش زمان دکمه برگشت داشت تا در زمان ورود به دانشگاه خام آن تبلیغات و وعده های وزارت نفت در تلویزیون، در دفترچه کنکور سراسری و در سایت وزارت نفت نمی شدم بلکه شاید من و امثال منی که هیچ بویی از پارتی در تمام عمرمان نبرده بودیم در مسیری دیگر قرار می گرفتیم و به این حال کنونی که جز افسردگی و یاس و فشارهای شدید روحی عایدی دیگری برایمان ندارد،نمی رسیدیم.

دکتر محسن رنانی (اقتصاددان) در قسمتی از مقاله اخیرشان به نقل از دکتر موسی صالحی(متخصص تغذیه) گفته بودند که "ما همان بلایی که بر سر نخبه هایمان می آوریم و آنان را به پخمه تبدیل می کنیم، همان بلا را بر سر گندم می آوریم و این آقای گندم نخبه را به یک موجود پخمه (گندم بدون سبوس یا همان نشاسته) تبدیل می کنیم".

 من احساس میکنم این الگوی نخبه سوزی و پخمه سازی برای ما در حال اجراست البته به هم دانشگاهی هایم جسارت نمی کنم و خودم را عرض می کنم، می دانید چگونه؟ به راحتی هرچه تمامتر وزارت نفت بنده را با رتبه تک رقمی کنکور سراسری با وعده هایی اغوا کننده جذب و در رشته ای خاص و صرفاً کاربردی در صنعت نفت آموزش می دهد و برایم هزینه می کند و چند سال بعد که او باید میوه این سرمایه گذاری را بچیند و من نیز به وعده های داده شده برسم با تصمیمی خلق الساعه و یک شبه، یک بازی برد- برد را به یک بازی سراسر باخت تبدیل می کند، چگونه؟

از یک سو من که می توانستم در قسمتی دیگر از کشور مفید باشم را به یک مهره سوخته و "متخصص بلا استفاده در سایر بخش های جامعه" تبدیل می کند و از سوی دیگر هزینه های انجام شده اش برای من، تفاوتی با سوزاندن اسکناس هایی از بیت المال و بودجه دولتی برای ذوب کردن یخ های قطب ندارد!!

آری در ایران تا زمانی که رابطه بر ضابطه ارجحیت دارد علم بی ارزش ترین چیز موجود است ولی مسببین این کار بدانند که با این کارشان و نابود کردن اعتماد جوانان، متاسفانه کشور را به مرز نابودی می کشانند و نیز بدانند دنیا دار مکافات است و از این پس خود دانند و خدای ارحم الراحمین که بعید می دانم از این حق الناس بگذرد. آری پروژه نخبه کشی 20 ماهی است که در وزارت نفت کلید خورده و کسی متوجه نیست و اینجا در وزارت نفت شخصاً آن را با گوشت و پوست و استخوانم لمس کرده ام و من اکنون تبدیل شده ام به "یک متخصص بلااستفاده در سایر بخش های جامعه"!!!

و البته دیگر دوستان من که بسیار نخبه تر از من هستند یا درحال مهاجرتند یا در کنج عزلت، افسرده و خانه نشین!! حال تنها سوالی که دارم نه از بُعد تخریب و یا زیر سوال بردن توانمندی های شخص وزیر بلکه صرفاً از باب مقایسه و بلکه رفع سردرگمی خود می خواهم از جناب وزیر بپرسم چگونه است که جنابعالی با مدرک مهندسی عمران به راس وزارت نفت می رسید و کسی از شما بازخواست نمی کند که آیا حداقل سواد در زمینه نفت را دارید یا نه (هرچند شاید داشته باشید و ما منکر آن نمی شویم) ولی ما که از ابتدا "طبق قانون" و با برنامه ریزی این وزارتخانه برای تربیت نیروی متخصص پا به این عرصه گذاشته ایم و رتبه های تک رقمی کنکور سراسری را آورده ایم و در نهایت نیز با معدل های عالی در چارچوب قوانین گروه الف قرار گرفته ایم، توسط شما تحقیر و به نداشتن حداقل سواد متهم می شویم (که البته امیدوارم این تنها یک مشاوره اشتباه از سوی مشاورانتان باشد نه نظر شخصی تان).

آقای وزیر زندگی ما و خانواده هایمان بازیچه دست شما نیست نمی دانم شاید ما را هم چون خود سیاسی پنداشته اید و با خود گفته اید با یک بده بستان فراموش می کنند ولی ما هرگز تاب این ظلم را نداریم و تنها داراییمان بعد از خدا و خانواده، همین اندک سواد است و بس. مگر غیر از این است که مولایمان حضرت علی (ع) فرموده اند "آنچه که برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز نپسند"!!

پس لطفاً شما وزیر محترم و مسئولین محترم دخیل در این تصمیمات یک شبه و خلق الساعه و همه آنهایی که از ترس از دست دادن صندلیهایتان یا شوق بدست آوردن آنها در آینده، در برابر این ظلم سکوت پیشه کرده اید، فقط لحظه ای خود یا فرزندتان را به جای ما بگذارید و اگر رفتار خود را انسانی یافتید ما دیگر در این دنیا مزاحمتان نمی شویم. "در پایان باید بگویم که ما صرفاً به دنبال حق کاملاً قانونی و شرعی خود هستیم و تا پای جان از حق خود کوتاه نخواهیم آمد".

عذر خواهی می کنم و بیش از این مصدع وقت گرانبهایتان نمی شوم چرا که اکنون در آستانه 30 سالگی با از دست رفتن عمرم به بطالت، ارزش ثانیه ها را بیش از هرچیزی در زندگی درک میکنم و حتی این جمله را که وقت طلاست غلطی مصطلح می دانم چرا که دارای ارزشی به مراتب فراتر از آن است.
 

 
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 15883
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
چرا کسی صدای این نخبگان را نمیشنود! آقای دکتر روحانی دریابید لطفاً این جوانان را... امیدوارم تدبیر شما چاره ساز شود و مانع از خروج این جوانان نخبه شوید با تشکر
Iran, Islamic Republic of
نخبه در صنعت نفت به کسی میگن که در کارش تجربه ابلایی داره و کار راه اندازه اصطلاحا ، حالا از هر دانشگاهی باشه. شما تو صنعت نیستی ادعات زیاده
Iran, Islamic Republic of
شما قاضی خوبی نیستی . سریع متهم کردی به پر ادعا بودن.

وقتی شرکت نفت تو ازمون نیرویی رو جذب میکنه و بهش متعهد میشه باید در قبالش پاسخ گو باشه .
i
Iran, Islamic Republic of
امید وارم مسولین به قول هایی که دادن عمل کنن.
محمد
حال آقای ختلان چطور است؟ نخبه های صنعت نفت زنگنه...خوب باشند، مهم نیست بچه هایی که سواد نفت و گاز دارند چه شوند.مهم چفت و بست کردن قراردادها هست و سیستم شرکت نفت هرچه از متخصصان نفت تهی تر باشد ، مفیدتر است ، اصلا ما مهندس نفت میخواهیم برای چه؟ مگر توتال کم مهندس دارد؟
دانشگاه نفتی
Iran, Islamic Republic of
این دردنامه همه فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفته.
بهترین سالهای عمرمون رو صرف تحصیل و تلاش برای کسب علم کردیم اما الان که میخواهیم میوه شو برداشت کنیم یک شبه تصمیم بر این میشه که ما بی سوادیم و به درد بدنه صنعت نفت نمیخوریم. و این چنین همه تلاش هامون به باد میره...
اما همه افرادی که در این تصمیمات ناگهانی دخیل هستن بدونن ما تا گرفتن کامل حقمون کوتاه نمیایم و عقب نمیکشیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
لعنت به قوم ظالمین....
دوست
Iran, Islamic Republic of
نخبه تعریف خاصی ندارد. یعنی شما نمی توانید تعریفی برای نخبه داشته باشید که در همه جای دنیا پذیرفته شده باشد. صرف داشتن رتبه تک رقمی بعید است که ملاک نخبگی باشد. با همین استدلال بعید است که کسی را که مثلا در دانشگاه آزاد تحصیل کرده را نخبه ندانست.
اگر موضوع درخواست شما اینست که وزارت نفت قولی برای استخدام به شما داده است و به آن عمل نکرده، شما بعنوان محق حق اعتراض دارید و تمام عدالتخواهان نیز پشت شما خواهند بود. اما اینجور که از متن شما بر می آید می خواهید اثبات کنید که بعنوان یک نخبه حقی برای خود قائلید بنظر به بیراهه رفته اید. چه کسی گفته که شما اگر در دانشگاه دیگری بودید وضعتان بهتر بود؟ چه کسی گفته اگر شما رشته دیگری را انتخاب می کردید وضعتان دگرگون می شد؟ چه کسی گفته داشتن رتبه تک رقمی حتما منجر به موفقیت شما در کار می شد؟ شما چرا وزارت نفت را آخر دنیا و مدینه فاضله نی بینید! به فرض مثال نفت هم خوانده باشید، آیا تنها محل کار برای شما همین وزارت نفت است؟ اینهمه جوان در شرکت های خصوصی مشغول به کارند و در زمینه نفت فعال. آیا اینها بین شان نخبه نیست؟
عزیز دل احساسی ننویسید. بعنوان کسی که خود را نخبه می دانید یا علی بگوئید و دنبال کار باشید. ان شالله که وزارت نفت هم بقول خودش عمل می کند. نوشته شما نه متنی در دفاع از حق خود بلکه سراپا متنی حکایت از خود بزرگ بینی و البته ضعف شما است. از حق خود دفاع کنید اما نه با جلب ترحم دیگران.
البته اگر قرار باشد وزارت نفت بصورت انحصاری و با اعطای رانت از دانشگاه نفت نیرو بگیرد پس تکلیف اینهمه دانشجوئی که در کشور در رشته های مرتبط با نفت درس می خوانند و علاقمند به حضور در وزارت نفت هستند چه می شود؟
فارغ التحصیل گروه الف دانشگاه صنعت نفت
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز نمیدانم از کجا خط میگیرید ولی باید خدمتتان عرض کنم که ما هیچ ادعای برتری نداریم و سخن از رتبه کنکور تنها زمانی اعلام شد که آقای زنگنه گفتند ما نمیتوانیم عده ای بیسواد با معدل 12 از دانشگاه صنعت نفت را استخدام کنیم جایی که معدل 12 حتی گروه C هم نمیشود و کلا شامل بورسیه نیست، همچنین این صحبت شما کمتر بوی دوستی میدهد و گویا بیشتر قصد تخریب دارید و باید خدمتتان عرض کنم که در زمان ورود به دانشگاه رانتی نداشته ایم به جز زحمت و تلاش بیشتر خودمان و بقول بانو پروین اعتصامی: سر ننهادیم به بالین کس/ بالش ما همت ما بود و بس، بازهم باید بگویم که اگر از شرایطی که باعث شد ما این دانشگاه را انتخاب کنیم مطلع بودید اکنون اینگونه قضاوت نمیکردید و باید عرض کنم که اگر قرار بر این بود که این قانون جذب به عنوان امتیاز برای ما نباشد میشد همچون ورودی های سال 95 این دانشگاه که با حذف امتیاز استخدام برای آنها در دفترچه کنکور سراسری همگی از رتبه های چند هزار کنکور هستند و ما در این بین نه ادعای برتری داریم نه اینکه امتیازی از وزارت نفت میخواهیم و فقط عمل و وعده ها و وظایفشان را خواستاریم، ضمن اینکه ما با قانون 5 تا 9 سال پیش وارد دانشگاه شده ایم و محال است به قانون من در آوردی و یک شبه امروز تن داده و از حق خود بگذریم
Iran, Islamic Republic of
واقعاً كسي كه دانشگاه آزاد درس خونده مي تونسته دانشگاه نفت قبول بشه؟ جوك سال بود. حالا مي گفتي شريفي ، تهراني ، اميركبيري تا مشخص نشه عقده گشايي بوده كامنتت
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه علوم تحقیقات بهترین استاد های نفتی از تمام دانشگاه ها رو داره و در ضمن خیلی سخت گیر هست دانشگاه در نمره دادن. پس انقدر ادعا نداشته باش
محمد
Romania
دانشگاه شریف اگر شریفه نه بخاطر اساتیدش هست بلکه بخاطر دانشجویان پرتلاشش هست و بعد با استعداد . البته سواد اساتید محترم شون بر من محترم هست. قوی ترین اساتید دنیا در صفحه ی اول کتابشون که تالیف می کنند می نویسند که : " من 10 تا 15 درصد در کسب سواد دانشجو نقش دارم و این تلاش و همت و استعداد دانشجو هست که به بالفعل تبدیلش میکنه" پس نفرمایید که چون در فلان دانشگاهِ ما ، فلان اساتیدِ آنچنانی هستند ، پس فرقی بین ما با دانشجویان ِ دانشگاه ِ شریف و سایر دانشگاههای برتر وچود ندارد.... نه قربانت شوم دانشگاه را دانشجو میسازه نه استاد. صرفا یک استاد حالا اینیشتین هم که باشه ، نمی تونه از یک هسته ی هلو ، درخت سیب عمل بیاره.....
حالا این دانشجوی بالفعل می تونه بدلایل تقدیری به طور معدود از دانشگاه آزاد هم بیرون بیاد. دانشجوی مستعد و پرتلاش رو هر جا بندازی کارشو میکنه و همیشه سربلنده.
با آرزوی سربلندی هر انسانی در هر عرصه که باسه آینده اش تلاش میکنه و دنبال مزد تلاشش هست و هرگز از در دفاع از حق خودش در صورتیکه دارن نابودش می کنن پا پس نمیکشه.
حق همیشه پیروز است.
یا علی
محمد
Romania
آقای دانشگاه علوم تحقیقات که نمی دونم از علوم تحقیقات هستید یا نه :
دانشگاه شریف اگر شریفه و دانشگاه نفت اگر نفته و سایر دانشگاههای برتر اگر برتر اند ، نه بیشتر بخاطر اساتیدش هست، نه خیر ، بلکه بیشتر بخاطر دانشجویان پرتلاشش هست و بعد هم با استعداد . این دانشجوی قوی هست که دانشگاه رو میسازه نه استاد قوی، البته سواد اساتید محترم شون بر من محترم هست. قوی ترین اساتید دنیا در صفحه ی اول کتابشون که تالیف می کنند می نویسند که : " من 10 تا 15 درصد در کسب سواد دانشجو نقش دارم و بیشترش این تلاش و همت و استعداد دانشجو هست که به بالفعل تبدیلش میکنه" پس نفرمایید که : " چون در فلان دانشگاهِ ِ ما ، فلان اساتیدِ سخت گیر و با سواد آنچنانی مثل دانشگاه شریف وجود دارند ، پس فرقی بین ما با دانشجویان ِ دانشگاه ِ شریف و نفت و سایر دانشگاههای برتر وچود ندارد .... نه قربانت شوم ، دانشگاه را دانشجو میسازه نه استاد. صرفا یک استاد حالا اینیشتین هم که باشه ، نمی تونه از یک دانشجوی کم استعداد و کم تلاش (که فراوون هم هستند با این روند فعلی ورود به دانشگاهها ) نخبه پرورش بده.
حالا این دانشجوی پرتلاش و مستعد ممکن هست که بدلایل تقدیری و بدشانسی و بخاطر استرس و وجود دانش آموزانی که فقط در درس خاصی قوی هستند، پیش بیاد که به طور معدود سر از دانشگاه آزاد هم بیرون بیارن ، ولی اکثرا سر از دانشگاه های برتر بیرون میارن. دانشجوی مستعد و پرتلاش رو هر جا بندازی کارشو میکنه و همیشه سربلنده.
با آرزوی سربلندی هر انسانی در هر عرصه که باسه آینده اش تلاش میکنه و دنبال مزد تلاشش هست و هرگز از در دفاع از حق خودش در صورتیکه دارن نابودش می کنن پا پس نمیکشه.
درود بر بچه های نفت که هرگز از حق خودشون نمیگذرند و تا آخرش هستند.
وعده ی ما تجمع پرشور بچه های نفت در پنجم دیماه
یا علی
حق همیشه پیروز است.
یا علی
صنعت نفت
Iran, Islamic Republic of
خلاصه خدمتتان عرض کنم تکلیف همان چند سال پیش و در زمان ورود به دانشگاه در دفترچه کنکور سراسری مشخص شد وکسی حقی از دیگران ضایع نکرده ولی مسئولین وزارت نفت باید در برابر تعهد خود پایبند باشند هرچند این را نیز بدانید که همه فارغ التحصیلان دانشگاه نفت فقط قادر به تامین بخشی از نیاز وزاتخانه هستند و مسیر هچنان برای بقیه علاقه مندان باز است
Iran, Islamic Republic of
ما نویسنده نیستیم دوست عزیز بلکه مرد عمل در شرایط سختیم و سواد ادبیمان بیش از این نیست ولی شما یا کلاً از این حقوق پایمال شده که دیگر کل ایران از آن خبر دارند بی اطلاعید یا اینکه در تیم رسانه ای شخص خاصی در حال فعالیتید در کل کسانی که وجدان بیدار دارند درک میکنند
Iran, Islamic Republic of
بله دوست عزیر من هم به فارغ التحصیلان صنعت نفت بارها گفته ام که کشور را ترک کنند و یا در شرکت خصوصی کار کنند و بسیار سریعتر از استخدام در شرکت نفت رشد خواهند کرد. متاسفانه صنعت رفت (نفت سابق) جای امیدواری نداره و بیرون دیگران رو کشته و درونش کارمندانش رو
بورسیه گروه الف دانشگاه صنعت نفت
Iran, Islamic Republic of
عضو محترم تیم رسانه ای جناب زنگنه که یک بار به اسم فارغ التحصیل کلگری یک بار IFp یک بار دوست و ... می آیید و نظر میدهید باید به استحضارتان برسانم اکنون دیگر بعد از این همه مدت همه مردم حق طلب ایران چه اصلاح طلب چه اصولگرا به حق قانونی ما واقفند و این صحبتهای نخ نمای شما جز اینکه با تهمت زدن بابت رانت و امثال آن عملکرد آقای زنگنه در قبال وظایفش برابر ما را بیشتر زیر سوال میبرد سود دیگری ندارد بد نیست شما هم پاراگراف یکی مانده به آخر را بار دیگر مطالعه بفرمایید و بدانید که مال دنیا به هر قیمتی ارزش ندارد
محمد
Romania
امام حسین برای چی قیام کردند؟ زبونم لال احساسی عمل کردند؟ یا باید از حق دفاع می کردند؟ اینجا حقی ضایع شده است و سکوت شما و بد تر از اون... جانبِ ناحق گرفتن تون نشونه ی چیست؟ خودخواهی تا چه حد؟ عین روز روشنه که جنابعالی از اون زیر دستای وزیر نفت هستی که یا میترسی از حق مون دفاع کنی یا می خواهی ارتقا پیدا کنی و میایی از این حرفای وزیر پسندانه میزنی ؟ گل بگبرن در اون وزارت خونه ی نفت رو که مشاوران وزیرش مثل مشاور سلطان محمود هستند که همیشه چیزی می گفت که پادشاه را خوش می آمد. می ترسین که فارغ التحصیلان دانشگاه نفتی زحمت کش که پارتی ندارند و با تلاش شون، خودشون رو رسوندن تا به اینجا ، بیان و جای تون رو پُر کنند؟
پیش انسانهای کور هم ما پادشاه ایم ، اما برای پادشاه شدن هرگز دیگران رو کور نکنیم ، بلکه بجای اون بر تلاش خودمون اضافه کنیم....... دست بردارین از این همه تخریبِ دانشگاه نفت .
انسانم آرزوست ..........
بورسیه نفت بیکار
Iran, Islamic Republic of
ممنون دوست عزیز حرف دل ما را زدی و چقدر تاسف بار مطمئن باش تمام این ظلم ها حق الناسی می شه بر گردن مسئولینی که الان در قدرتند و دارن با سواستفاده از قدرت و اختیاراتشون به ما ظلم می کنند
Iran, Islamic Republic of
حق یعنی من که فارغ التحصیل IFP هستم با شمای فارغ التحصیل صنعت نفت و با فارغ التحصیل هر دانشگاه داخلی و خارجی به صورت برابر امتحان استاندارد بدهیم و هر کس برتر بود استخدام شود ، غیر این بی عدالتی محض هست
فارغ التحصیل گروه الف دانشگاه صنعت نفت
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز قانون وزارت نفت صریحاً اعلام کرده که فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت بدون آزمون جذب خواهند شد هرچند ما باکی از آزمون هم نداریم و این را هم بدانند همه که این صحبها همه حربه تیم رسانه ای آقای زنگنه جهت جو سازی و قرار دادن سایر دانشجوها در برابر ماست همانطور که در مجلس گفتند ما نمیتوانیم 20 هزار نفر را از دانشگاه صنعت نفت جذب کنیم در حالی که ما به زحمت به 700 نفر میرسیم و در نهایت همه فارغ التحصیلان نخبه خدا شناس حق را به ما میدهند و ما هم از ورودشان به صنعت نفت خوشحال میشویم کما اینکه همین الان صنعت نفت حداقل بنا به گفته خود رییس شرکت ملی نفت 2000 نفر نیرو احتیاج دارد ولی گویا مشکل مهندس زنگنه جای دیگریست
بورسیه ی مدافع حق
Romania
چراغی که ایزد برفروزد
هر آنکس پف کند ریشش بسوزد
وزیر نفت ، ما دانشجویان و فارغالتحصیلان دانشگاه نفت محکم برای دفاع از حق مسلم مون تا آخرش ایستاده ایم.
گر خدا خواهد عدو شود سبب خیر. اون اوسا کریم خوب می دونه که حق با کیه. حق همیشه پیروزه
وعده ی ما : تجمع پرشور پنجم دیماه
Iran, Islamic Republic of
جذب بورسيه چه ربطي به جذب با آزمون داره؟ آزمون بزاره همه شركت مي كنند ولي اين دليل نميشه وزارت به تعهد و قولي كه داده عمل نكنه. هر چي جاي خودش را دارد.
Iran, Islamic Republic of
مهندش شما چرا دیگه؟ همون فرانسه میموندین و زندگی تونو میکردین. ما امکانات مالی کافی برای رفتن نداریم. اگر مثل شما امکانات اولیه رو داشتیم بدون شک کشور را ترک میکردیم و به استخدامشرکت خارجی در می اومدیم
Iran, Islamic Republic of
امکانات نمیخاد عزیزم. شما هم دانشگاهی اگر بورست کنه پول و امکانات بهت میده
Iran, Islamic Republic of
البته میدونید که اونایی که میرن ای اف بی از طریق ختلان جون رفتن و بعضی هاشون انگلیسی هم بلد نیستند البته گفتند که براشون مترجم گرفتن چون خیلی نخبه ان
سلام
Iran, Islamic Republic of
چرا دانشگاه صنعت نفت درس نخوندین؟
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه بین المملی تاپ رو داری با صنعت نفت مقایسه میکنی استاد؟؟؟؟
فارغ التحصيل
Iran, Islamic Republic of
داستان ما و وزارت نفت شده داستان آسپزي كه آش خودش را نمي خوره و براي توجيه اين نخوردنش ميگه بدمزه است! آيا بقيه حاضرند آش آشپزي را بخورند كه خود نمي خوره؟ مسلماً نه.
وزارت نفت دو ظلم كرده در حق ما! ١- فريب ما با وعده و بد عهدي ٢- چوب حراج زدن به حيثيت ما و سطح علمي ما براي توجيه كاراي غير قانوني خودش.
هر مسئولي كه چشمش را بروي اين ظلم بسته بداند كه اين شريك اين حق كشي هستيد.
ان شالله به زودي مشكل ما و همچنين اشتغال بقيه جوانان كشور كه سرمايه هاي اين كشور هستند به زودي حل ميشه
خدا جاي حق نشسته و ميدونه جوانان كشور بيشتر از هر قشر ديگه اي تحت فشار هستند و افسوس كه مسئولين به فكر خودشان هستند
Iran, Islamic Republic of
میخواستی بیای این دانشگاه تا تو هم محق باشی. ولی وزارتخونه دیگه نمیخاد آزمون بگیره
علی
وقتی این قسمت از متن رسیدم گریه کردم.
(((((تنها داراییمان بعد از خدا و خانواده، همین اندک سواد است و بس.))))))

آقای زنگنه از خدا بترس. من میشناسم افرادی را که مادرهایشان مغرب بعد از نماز بجای نفرین کردن جنابعالی، دعا برای هدایت شما می کنند. اونم خانواده ی فقیر تمام عیار
پروردگارا مهندس زنگنه را هدایت کن
Iran, Islamic Republic of
اندک سواد بدون تجربه به درد صنعت نفت الان نمیخوره
اندک باسواد
Romania
شما که تجربه دارید و مشاور وزیر هستید که خیلی از تجربه تون بعنوان یک بی تجربه ی نفتی و با تجربه ی عمرانی در کنار وزیر با تجربه ی عمرانی و بی تجربه ی نفتی، پدر پدر جد وزارت نفت رو درآوردین که !!!!.
آره با تجربه نفتی درصنعت نفت خیلی خوبه مخصوصا اگه بخوای وزیر نفت بشی اون بالاها !!!! ، البته اگه تجربه نفتی باشه نه عمران!!!!. ضمن این که با تجربه کسی بدنیا نیومده، اومده؟ همه ی با تجربه های صنعت نفت با ورودشون بعنوان فارغ التحصیل صفر به صنعت نفت تجربه صنعتی کسب می کنند ، البته اگه با تجربه های مهندسی عمران بگذارند و بیش از این سنگ لای چرخ صنعت عزیز نفت کشورمون نگذارند.!!!!
اینو به گوش وزیرتون برسونید با تجربه ی عمرانی و بی تجربه ی نفتی ......
اندک با سواد
Romania
درود بر بچه های حق طلب دانشگاه نفت :
شما آقای با تجربه که تجربه دارید و لابد مشاور وزیر هستید یا مشاور مشاور:
شما که خیلی از تجربه تون بعنوان یک بی تجربه ی نفتی و با تجربه ی عمرانی در کنار وزیر با تجربه ی عمرانی و بی تجربه ی نفتی، پدرِ پدر جد وزارت نفت رو که درآوردین !!!!. جدا باسه ی تخریب صنعت عزیز نفت با تجربه ی نفتی هم لازمه ؟؟؟ یا با تجربه ی دیگه ای لازمه؟؟!!!
آره با تجربه نفتی درصنعت نفت خیلی خوبه مخصوصا اگه بخوای وزیر نفت بشی اون بالاها و کار مثبتی انجام بدی ، البته اگه تجربه تون نفتی باشه نه عمران!!!!. ضمن این که با تجربه کسی بدنیا نیومده، اومده؟ همه ی با تجربه های صنعت نفت بعنوان فارغ التحصیل و با تجربه ی صفر با ورودشون به صنعت نفت تجربه صنعتی کسب می کنند ، البته اگه با تجربه های مهندسی عمران بگذارند و بیش از این سنگ لای چرخ صنعت عزیز نفت کشورمون نگذارند.!!!! و جلوی کسب تجربه ی مستعدان و بورسیه های دانشگاه نفت رو در صنعت نفت نگیرند!!!!
ای با تجربه ی عُمرانی و مشاوران و گروه تخریب دانشگاه نفت : اینا رو هم به گوش وزیر نفت برسونید،......
به امید پیروزی بچه های نفت
محمد
Romania
درود بر شرفت .
درود بر روحیه ی حق خواهی.
درود بر بچه های آهنین نفت که در برابر ظلم وزارت نفت همچنان ایستاده اند.
وعده ی ما تجمع 5 ام دیماه. حق نگهدارتون
فارغ از دنیا
Iran, Islamic Republic of
مسئولینی که سکوت کرده اید بدانید که در جهان دیگر فقط به خاطر گفته هایتان ملامت نمیشوید بلکه به خاطر سکوت در برابر ظلم هم مجازات خواهید شد، علی الخصوص مسئولین و اساتید دانشگاه که هیچ گونه موضع گیری در ارتباط با له کردن وضع علمی دانشگاه و تبلیغات وزارتی در رابطه با حداقل سواد ما اتخاذ نکردید.
علی د
Iran, Islamic Republic of
مشکل مملکت ما اینه که همیشه یه عده خودشونو فراتر از قانون میدونن و با اعمال خلاف قانون به زعم خود سعی بر پیشبرد اهداف کشور دارن ،که جناب آقای زنگنه نیز مشمول همین دسته از افراد میباشد.در حالی که با عمل به قانون میتوان از بروز مشکلات جدی و سرگردانی تعدادی جوان تحصیلکرده جلوگیری کرد. به امید بازگشت همه به قانون
محمد
Iran, Islamic Republic of
صرف نظر از اینکه این قانون به نفع من نوعی از دانشگاه دیگری غیر از صنعت نفت هست یا نه ،من بخاطر دفاع از حق حمایت خودم رو از دوستانم در دانشگاه صنعت نفت اعلام میکنم نه بخاطر ایتخدام در شرکت نفت بلکه به خاطر ظلم و قانون گریزی که در حق این عزیزان انجام شده.امیدوارم دولتی که شعارش عمل به قانون است ،در عمل هم به این شعار پایبند باشد
Iran, Islamic Republic of
صنعت نفتی تابلو!!!!!!!!!!!!!!!!!
2
Iran, Islamic Republic of
5 دی............................
رضا
Iran, Islamic Republic of
فقط یاد گرفتین بشکه بشکه نفت خوزستان رو چپاول کنید،
یادتون رفته باید مشکل بیکاری جوانان ممتازدانشگاه نفت استان رو برطرف کنید، این حق جوانان این استان از نفت و گاز استان است.
Iran, Islamic Republic of
آقای زنگنه ما هم خدایی داریم
ظلم پایدار نیس.
ضعیف کشی هم حدی داره
رضا
Germany
ما بر اساس روالی که در وزارت برای استخدام فارغ التحصیلان بود این دانشگاهو انتخاب میکردیم. تلاشمون هم این بود که گروه الف بشیم و شدیم. با تصمیمات یک شبه که نباید با آینده کسانی که برای زندگیشون برنامه ریزی کردن بازی کرد. اگر هم این روش استخدامو میخواین کنسل کنین نباید عطف به ماسبق کنین. تازه مگر تعداد فارغ التحصیلا سالی چقدره؟
Yadollah
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام
بنده فاراغ التحصیل دانشگاه نفت بوده ام و الان مشغول به تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف در مقطع دکترا هستم و حاضرم با اون دوستی که در IFP درس گذرانده و یا هر دانشجوی دیگر داخلی و خارجی در یک کنکور شرکت کنم و هرکس که رتبه بیشتر، رزومه بالاتر، درک صنعتی بیشتر، سابقه اجرائی بالاتر و... داشت استخدام شود.
Iran, Islamic Republic of
آفرین به تو. با اون آقا مصاحبه نده با تمام فارغ التحصیلای همه دانشگاها مسابقه بده ، شاید یکی از دانشگاه غیر انتفاعی شهرستان حتی بتونه شما رو ببره. پس ادعا نداشته باش انقد. رشته نفت بیش از اینکه به دانشگاه فارغ التحصیلی فرد نیاز داشته باشه ، به مطالعه و تجریه شخصی افراد نیاز داره
olof
United States
والا من از دانشگاه تروندهایم نروژ NTNU ارشد و دکترای نفت گرفتم به اندازه یک هزارم دانشجویان صنعت نفتی ادعا ندارم. الان هم توی ایران بهترین حقوق رو از یه شرکت خصوصی حفاری دارم میگیرم.

دوستان صنعت نفتی تو رو خدا از خواب و توهم بیایید بیرون.

اگه باسوادی برو یه شرکت معتبر مصاحبه بده ببینم انتخابت میکنن.
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی خدایی. این دانشگاه نفتیا میبینم یاد عدیای استادای ملی و حفاری میوفتم
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما دوست با سواد، مطمئن هستم که حتما سطح علمی بالایی دارید
بله قبول دارم بچه ها کمی احساساتی شدن و شاید لزوما بهترین ها و نخبه ترین ها نباشند ولی دیگه حداقل ها رو دارند! بخشی از این صحبت ها هم عکس العمل در مقابل حرف های وزیره که اونها رو دارای حداقل سواد هم ندونست!
بچه های گروه الف دانشگاه نفت حق قانونی "اولویت استخدام بدون آزمون" رو دارند و فقط دنبال احقاق این حق هستند، هیچ ادعای دیگری هم ندارند
Iran, Islamic Republic of
میدونی مشکل چیع آقا؟مشکل اینه مملکت ما بی پارتی نمی چرخه چرخ صنعتش سیستم پ مون فقط خوب کار میکنه انگار
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر
من هم فارغ التحصیل دانشگاه شریف با بیش از ۲۰ سال سابقه کار خوب ولی بخاطر کار سالم حالا خانه نشین شدم غم مخور شاید خیر تو درین باشد که کارمند دولتی نشوی.
اگر نخبه هستی دل به شرکت نفت یا شرکت های دولتی نبند در شرکت های خصوصی و پیمانکاری از جایی شروع کن نترس و در عمل نشان بده نخبه هستی می تونی موفق تر باشی.
ایران را می شناسی به وعده حتی نقد سازمانها و شرکتهای دولتی دل نبند چه رسد به وعده های چند سال بعد که احتمالا در شروع تحصیل به شما داده اند اینجا ایران است با عوض شدن دولت یا وزیر یا حتی مدیرعامل همه چیز عوض می شود درکشور توسعه یافته و پیشرفته نیستیم که سیستم و رویه و قول ها با عوض شدن افراد در مصدر کار همچنان پا برجاست و می توانی برای ده سال دیگر هم حساب کنی. اینجا همه چیز رابطه ای و سیاسی است پس راه خود را برو . چیزی ازدست ندادی در دانشگاه های رده اول تهران هم تحصیل می کردی همین وضع بود نفرات اول کنکور ببین الان کجایند و چه می کنند ؟
در شرکت های دولتی بدنبال موفقیت نباش مگر اینکه خود را بتوانی به جریان سیاسی خودی وصل کنی انهم که نخبه بودن ملاک نیست. این را از کسی می شنوی که مسیر های مختلف را رفته است و احساسی نیست.
مثالی برایت و امثال شما بگویم که خود بخوانی داستان را تا انتها:
شرکت پترو پارس در سال ۸۵ با ایده البته بظاهر درست گرد آوری نخبه ها برای تربیت مدیران میانی تعداد حدود صد نفر از کل تحصیل کرده های ایران را با امتحان و مصاحبه و رقابت سنگین انتخاب و استخدام و بیش از یک سال آموزش تخصصی و زبان در دانشگاه تهران داد ولی با سیستم موجود در شرکت ها و سازمانهای ایرانی که همه آگاهیم تقریبا هیچکدام به رده مدیریت میانی وفنی حتی به سرپرستی نرسیدند یا رفتند یا در رده کارشناسی بی تاثیر ماندند
پس بدان اگر هم در شرکت نفت یا مشابه آن استخدام هم شوی نخبه نخواهی ماند و آموخته هایت بعد چند سال بیات یا فراموش شده و تبدیل به کارمند خواهی شد مانند دیگران که ...
باز هم می گویم بقول حافظ : شاید که چو وا بینی خیر تو در این باشد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
وعده ما پنجم دی ماه
سجاد ام...دانشجو نفت
والا وزیر اگه بچه ی خودشون بود یا مسیولین دیگر این جور رفتار میکردن.....اینده بچه ها رو دارن به باد میدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کاری که آقای زنگنه میکنه کاملا سیاسی
و در سیاست ایشون که میخوان در تحریمهای آینده شرکتهای نفتی غول اروپا نیز تو باتلاق گیر کنند دارن این کارو میکنن(پروژه های نفتی رو به اروپایی ها میدن)
وگرنه همه میدونن که شماها بی سواد نیستید.
با سواد رفتین و با سواد اومدین بیرون
ولا چی بگم وقتی مسولین در مقابل اختلاسهای درحد بودجه مملکت سکوت میکنند، فک نمیکنم برای شما کاری انجام بشه
شما باید قبول کنید نیش مسئولین رو خوردید،
برید یه جایی کارگری کنید، ولی بدونید روزی این نظام به شما نیازمند خواهد شد.
شاید روزگار برگردد و تاریخ تکرار شود.
شما آنهایی هستید که داریشان هیچ هست و میگن باید از اونهایی که هیچی واسه از دست دادن ندارین باید ترسید
Iran, Islamic Republic of
آقای زنگنه فقط بره مجلس زاده ها رو استخدام کنه تجربه وعلم وخلاقیت و...تکمیلن آخه
Iran, Islamic Republic of
برادر من صبر كنيد خداوند ياريگر صابرين است شرايط شما را درك ميكنم اما به ياد داشته باشيد چرخ تا به پايين ترين نقطه خودش نرسه حركت صعوديش شروع نميشه. لزوما راه حل قابل رويت هميشه بهترين راه نيست. شايد شما با استخدام در يك شركت معتبر خارجي شرايط خيلي بهتري پيدا كنيد. مطمئن باشيد از جايي كه انتظار نداريد خداوند متعال روزي شما را ميرساند
Iran, Islamic Republic of
نه برادر من صبر نکن خداوند با صابرین است اگر مصیبتی یا مشکلی پیش آید یا ظلمی ببیند که کاری از دستش برنیاید تنها گذر زمان مشکل را حل کند در اینصورت چاره ای جز صبر نیست . اینجا صبر کردن اثر منفی دارد فرصت و جوانی را از دست می دهید و از طرفی هر چه بگذرد انگیزه و انرژی را ازدست می دهید که برای یک جوان خطرناک است
شما نباید درنک کنید به همه شرکت های مربوطه خصوصی مراجعه و حتی شده بعنوان کارورز شروع کنید و هنر و نخبه بودن و با سواد بودن ( اگر هستید) خود را نشان دهید خیلی از شرکت ها بدنبال نیروی ارزشمند هستند که برای اینده روی آن سرمایه گذاری کنند.
مگر اینکه هنری ندارید و می خواهید مانند خیل فارغ التحصیلان که واقعا بی سواد هستند در جایی استخدام و پشت میز حقوق بگیرید و من دیدم حتی بعضی از این ها یک پاراگراف نامه بدون غلط نمی توانند بنویسند یا دیدم عنوان رشته اش را چند سال با آن سر وکار داشته در فرم انگلیسی نتوانسته صحیح بنویسد خدا لعنت باعث و بانی این دانشگاه های من درآوردی بی سواد را که فقط پول می گیرند و مدرک می دهند و عمر جوان مردم را تلف و آنها را سرخورده می کنند
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای فارغ التحصیلifpشماحق نداریدخودراباکسی مقایسه کنیدکه شرایط تحصیل دربهترین دانشگاه های کشورراداشته وتحمل سختی های زیاد درتحصیل دردانشکده های نفت کرده است.
Iran, Islamic Republic of
عزیز من صنعت نفت کمیته امام خمینی نیست که هرکی سختی کشیده و افتاب خورده بره توش! هر کس از هر دانشگاهی بیاد آزمون بده ، هر کی با سواد تر بود و تجربه بالایی داشت میتونه قبول بشه ! وسسسسلام
Iran, Islamic Republic of
آزمون استخدامی بچه های صنعت نفت "کنکور" و همچنین "بودن در گروه الف" هستش
از لحاظ قانونی حق داریم بدون آزمون استخدام شیم، هر چند از آزمون هم باکی نداریم ولی دلیل نمیشه از حق قانونیمون کوتاه بیایم
Iran, Islamic Republic of
ببین آقا ما ترسی از آزمون نداریم مشکلمون خر فرض شدنمونه
Iran, Islamic Republic of
ایشون مقایسه ای نکرده ، گفتن آزمون گرفته بشه بین همه تا آزمون مقایسه کنه . شما چرا حرف حق نمیتونی حضم کنی؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما احتمالاً هضم منظورتون بوده دوست عزیز باسواد فرنگ رفته!
United States
دانشگاه صنعت نفت و دانشجوهاش دهه ها قبل باسواد بودن. از خواب بیدار شید دوستان نون بازوتونو بخورید
علی
Iran, Islamic Republic of
زنگنه در هر دوره وزارتش با کلنگ (افراد بیسواد وهم طیفش )آمد وزارت نفت .بخشی ازساختار نفت را در آن دوره ویران کرد الباقی را در این دوره .نفت شده این بازار تره بار ....بیا این ور بازار /ای بچه دار زنبیل برداروبیار .شعار زنگنه به دوستانش در زمان ورودش به نفت
فارغ التحصیل دانشگاه نفت
Romania
وزیر نفت : بالا بری پایین بیایی ، باید ما رو جذب کنی. ما تا آخرش هستیم. شرکت ملی نفت وعده داده و طبق اون سرنوشت مون رقم خورده. گرفتن بورسیه هم از سوی یک وزارت خونه ی عظیمی همچون وزارت نفت حتما با برنامه ریزی های کارشناسان با سواد آینده نگرِ اون وزارت خونه بوده دیگه مگه نه؟؟!!! فکر این جایش هم شده بود مگه نه؟؟!! اگه نه که باید در اون وزارت خونه رو گل گرفت که بدون برنامه ریزی میاد و بورسیه میگیره و بعدش میگه داشتیم خر داغ می کردیم!!! اینو بدون که ما هرگز از حق مون کوتاه نخواهیم اومد. وعده ی ما : تجمع آهنین بچه های نفت در سالروز تجمع پنجم دیماه سال گذشته. حق پیروز است
محمد
Romania
وزیر نفت : بالا بری پایین بیایی ، باید ما رو جذب کنی. ما تا آخرش هستیم. شرکت ملی نفت وعده داده و طبق اون سرنوشت مون رقم خورده. گرفتن بورسیه هم از سوی یک وزارت خونه ی عظیمی همچون وزارت نفت حتما با برنامه ریزی های کارشناسان با سواد آینده نگرِ اون وزارت خونه بوده دیگه مگه نه؟؟!!! فکر این جایش هم شده بود مگه نه؟؟!! اگه نه که باید در اون وزارت خونه رو گل گرفت که بدون برنامه ریزی میاد و بورسیه میگیره و بعدش میگه داشتیم خر داغ می کردیم!!! اینو بدون که ما هرگز از حق مون کوتاه نخواهیم اومد.
وعده ی ما : تجمع آهنین بچه های نفت در سالروز تجمع پنجم دیماه سال گذشته. حق پیروز است