۰
مرد پشت پرده صادرات ال پی جی کیست؟

همه راه ها به تاجر ایرانی ختم می شود

منابع صنعت گاز می‌گویند این صادرکننده ایرانی مذاکره درباره قراردادهای سال 2015 را آغاز کرده و یک تیم ماه گذشته برای مذاکره با یک خریدار ناشناس چینی درباره قراردادهای یک ساله صادرات حدود 600 هزار تن ال پی جی به چین سفر کرد.
همه راه ها به تاجر ایرانی ختم می شود
درحالی افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و ال پی جی به شرق آسیا در حال رونق گرفتن است که یک تاجر ایرانی در هنگ کنگ، حلقه اتصال بازار شرق آسیا با شرکت های ایرانی است.

به گزارش «ميزنفت»، منابع صنعت گاز می‌گویند فرد کلیدی در پس شرکت پتروشیمی تریلیانس که همچنین پروپان و متانول به چین صادر می‌کند یک تاجر ایرانی مستقر در هنگ کنگ است که در واحد صادرات تعدادی شرکت پتروشیمی ایران کار کرده است.

منابع صنعت گاز می‌گویند این صادرکننده ایرانی مذاکره درباره قراردادهای سال ۲۰۱۵ را آغاز کرده و یک تیم ماه گذشته برای مذاکره با یک خریدار ناشناس چینی درباره قراردادهای یک ساله صادرات حدود ۶۰۰ هزار تن ال پی جی به چین سفر کرد.

این منابع افزودند که خریداران چینی امسال محموله‌هایی را با قراردادهای دوره‌ای و موردی با تخفیف‌های دو رقمی خریداری کرده‌اند.

پلاتس با پرداختن به این موضوع گزارش داده است: شرکت بازرگانی بین‌المللی آلپاین که از فوریه به طور مرتب محموله‌های ایران را به شرق آسیا منتقل کرده است، در حال بارگیری یک محموله ۴۴ هزار تنی متعلق به شرکت بازرگانی پتروشیمی به وسیله کشتی جاسمین و یک محموله مشابه با کشتی آلفا به مقصد چین است.

منابع آگاه می‌گویند، یک بازرگان ایرانی در حال بارگیری یک محموله ۴۵ هزار تنی به کشتی جی ام اس یونیتی در بندر خارک متعلق به شرکت پتروشیمی خارک به مقصد هند است.

این منابع گفتند: این بازرگان ایرانی سه کشتی کوچکتر حمل ال پی جی را خریداری کرده و به دنبال در اختیار گرفتن یک کشتی بسیار بزرگ حمل گاز است اما هنوز مشخص نیست که آیا این خرید را انجام داده است یا خیر.

وی همچنین محموله‌های کوچک‌تر ۵۰۰۰ تنی را از ماه ژانویه به عراق صادر کرده است.

در راس صادرات ال پی جی ایران به آسیا سه کشتی کوچکتر به نام‌های مروارید سفید با ظرفیت ۵۰۰۰ تن، مروارید سیاه با ظرفیت ۵۹۰۰ تن و کشتی لیبرتی با ظرفیت ۳۶۰۰ تن سه بار در ماه به بندر عسلویه مراجعه کرده تا در مجموع ۵۰ هزار تن ال پی جی را برای تحویل به عراق با قراردادهای مدت دار صادر کنند.

شرکت پتروشیمی تریلیانس نام شرکت بازرگانی دیگری است که به طور مرتب ال پی جی ایران را به چین صادر می‌کند. این شرکت مستقر در شانگهای این ماه یک محموله ۴۴ هزار تنی شرکت ملی نفت ایران را با کشتی گازسفیر به چین منتقل خواهد کرد.

براساس نرم افزار سی‌فلو این کشتی قرار است وارد بندر عسلویه شود و پس از تخلیه یک محموله در رائوپینگ در چین در اواسط اوت در حال حاضر در خلیج فارس به سر می برد.

شرکت تریلیانس قرار بود دو محموله ۴۴ هزار تنی ال پی جی را در ماه اوت در عسلویه به مقصد چین بارگیری کند.

کشتی بزرگ حمل گاز به نام کارمن که قبلا سام‌ روس نام داشت بارگیری خود را در پایان ماه اوت انجام داده و قرار است اواخر سپتامبر به بندر فانگ چنگ در شرق چین برسد.

نرم افزار سی فلو نشان می دهد، همچنین کشتی گاز بریل با یک محموله ۴۴ هزار تنی ال پی جی ایران شش سپتامبر به بندر هوکو رسید.
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 2616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *