۰

آمریکا باز هم نفت سوریه را سرقت کرد

میز نفت - نظامیان آمریکایی در اقدامی جدید بیش از ۹۰ تانکر حاوی نفت سرقتی از میادین نفتی سوریه را سرقت و به عراق قاچاق کردند.
نفت سوریه | میز نفت
نفت سوریه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه، امروز (یکشنبه)، ده‌ها تانکر حاوی نفت سرقت‌شده از سوریه را به عراق قاچاق کردند.

خبرگزاری سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی در منطقه «الیعربیه» (شمال شرق سوریه) خبر داد نظامیان آمریکایی،‌ صبح امروز، کاروان جدیدی را از گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» به عراق ارسال کردند که ۴۰ تانکر حاوی نفت‌ سرقتی از میدان‌های نفتی شرق سوریه به همراه این کاروان به عراق قاچاق شد.

به گفته منابع محلی، آمریکایی‌ها چند ساعت بعد نیز یک کاروان متشکل از ۵۵ تانکر را از طریق گذرگاه المحمودیه طی چند مرحله به عراق ارسال کردند که این کاروان نیز نفت سرقت‌شده از سوریه عراق قاچاق می‌کرد.

اشغالگران آمریکایی به‌طور غیرقانونی مناطقی در شمال و شمال شرق سوریه در استان‌های دیرالزور، الحسکه و رقه، که بزرگترین میادین نفت و گاز سوریه در آن قرار دارد، تحت اشغال خود دارند.

دولت سوریه‌ها بارها از طریق مجاری رسمی حضور ارتش آمریکا در خاک سوریه را اشغالگری و دزدی دولتی با هدف سرقت آشکار نفت این کشور اعلام کرده است.

آمریکا برای محافظت از مناطق اشغالی و جلوگیری از تشدید تحرکات مردمی علیه حضور این نظامیان در خاک سوریه، از شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) استفاده می‌کند.

این شبه‌نظامیان جدایی‌طلب که واشنگتن آن‌ها را تأمین مالی می‌کند، کاروان‌های نفتی را به همراه نیروهای آمریکایی تا مرز عراق اسکورت می‌کنند. 

عشایر عرب شمال شرق سوریه طی روزهای گذشته در واکنش به اقدامات شبه‌نظامیان با آن‌ها وارد درگیری شدند و چند منطقه را تحت کنترل خود درآوردند.


منبع: فارس
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب: 35967
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *