۰

گاز آمریکا به کجا صادر می شود؟ | عکس

میز نفت - بررسی مقاصد گاز صادراتی آمریکا نشان می دهد فرانسه اصلی ترین مقصد گاز آمریکاست.
گاز آمریکا به کجا صادر می شود؟ | عکس
به گزارش میز نفت، بر اساس نمودار زیر 14.8 درصد از گاز صادراتی آمریکا به فرانسه رفته و 12 درصد آن از انگلستان سر در می آورد.

گاز آمریکا به کجا صادر می شود؟ - میز نفت*مقاصد صادراتی گاز آمریکا

اسپانیا با 11 درصد، هلند با 9.8 درصد، کره جنوبی با 7.6 درصد، ترکیه با 5 درصد، لهستان با 3.3 درصد و هندوستان با 3.2 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

 یادداشت ریستاردانرژی برای مشتریان آمده است، (دمای پایین هوا) تقاضا برای استفاده از وسایل گرمایشی را افزایش میدهد اما با توجه به فعالیت‌های صنعتی ضعیف و تولید مطلوب انرژی‌های تجدیدپذیر در منطقه، بعید است، چشم‌انداز تقاضای فعلی که نزولی است تغییر کند.

قیمت گاز آمریکا در معاملات آتی در قطب گازی هنری آمریکا طی هفته گذشته به طور متوسط 2.78 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس (mmBtu) رسید. این رقم در قطب گازی هلند 13.54 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس (mmBtu) و بازار ژاپن در آسیا به 16.33 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس (mmBtu) بود.

آمارهای شرکت LSEG نشان می‌دهد، محموله‌های ال‌ان‌جی آمریکا به آسیا در ماه گذشته کاهش یافت و از 20 درصد کل صادرات ال‌ان‌جی آمریکا به 18.5 درصد رسید. این درحالی است که میزانمحموله‌ها به آمریکای لاتین تقریبا تغییری نکرد و حدود 5 درصد کل صادرات ال‌ان‌جی آمریکا بود و باقی ماند.

بر اساس این آمار، جریان گاز طبیعی مایع به 7 تاسیسات بزرگ صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در ماه نوامبر به رکورد 14.3 میلیارد فوت مکعب در روز (bcfd)  رسید. این رقم در ماه اکتبر 13.7 میلیارد فوت مکعب در روز(bcfd)  بود. رکورد قبلی برای ماه آوریل با رقم 14 میلیارد فوت مکعب در روز(bcfd)  بود.

در عین حال، جریان گاز به تاسیسات مایع‌سازی آمریکا نیز در سطح بالایی قرار دارد به طوریکه متوسط نرخ بهره‌برداری 30 روزه نزدیک به 106 درصد ظرفیت است و رقمی بی‌سابقه به شمار می‌رود.
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۵۲
کد مطلب: 37100
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *