۰
اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر کرد:

انقلاب بزرگ در صادرات نفت آمریکا

میز نفت - آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد، اروپا اصلی ترین مقصد محموله های صادرات نفتی این کشور بوده است.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت، نمودار زیر روند صادرات نفت آمریکا به کشورهای اروپایی، شرق آسیا، آمریکای مرکزی و جنوبی را نشان می دهد. بر اساس اطلاعات این نمودار که اداره اطلاعات انرژی یالات متحده منتشر کرده، صادرات نفت این کشور به اروپا بیش از 4 برابر افزایش یافته است.

رشد صادرات نفت آمریکا به اروپا - میز نفت
*روند صادرات نفت آمریکا طی 8 سال


آمریکا در سال 2015 روزانه حدود 430 هزار بشکه نفت به اروپا صادر می کرد که این رقم در سال 2023 به بیش از یک میلیون و 800 هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.

اویل پرایس مهر 1402 در گزارشی نوشته بود:«روپا با دریافت 1.8 میلیون بشکه در روز نفت آمریکا که عمدتا به هلند و انگلیس فروخته شد، بزرگترین مقصد صادرات نفت آمریکا بود. آسیا با واردات 1.7 میلیون بشکه در روز، دومین مقصد بزرگ بود و عمده صادرات به آسیا، به چین و کره جنوبی روانه شد.»

 آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد تولید نفت آمریکا اکنون 12.9 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 13 میلیون بشکه در روز در مدت مشابه سال 2022است.

رویترز هم چندی پیش نوشت: صادرات نفت آمریکا با تغییر کریدورهای تجارت نفت در پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، تقویت شد و امسال که اروپا و آسیا در جستجوی منابع دیگر برای تامین نفت هستند، بالا خواهد ماند.

 
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 37417
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *