۰
نقشه ای مهم که باید با دقت دید

طول مسیر نفت 5 برابر شد!

میز نفت - طول مسیرهای تجاری نفت پس از جنگ روسیه و اوکراین حداقل 5 برابر شده است.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت، پس از جنگ روسیه و اوکراین و هم چنین حملات پرتعداد یمنی ها به کشتی های تجاری از جمله نفتکش ها در باب المندب و دریای سرخ، بسیاری از نفتکش ها ترجیح دادند به جای عبور از کانال سوئز، به دور زدن دماغه نیک امید روی بیاورند.

به این ترتیب که نفتکش ها با کج کردن مسیر خود، به حای آنکه نفت را از طریق کانال سوئز به اروپا برسانند، محموله های خود ار از جنوب آفریقا عبور داده و با طی کردن مسافتی طولانی، از طریق جبل الطارق وارد بنادر اروپا می شوند.

بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی از فرستادن کشتی‌هایشان به دریای سرخ خودداری می‌کنند و ترجیح می‌دهند مسیر طولانی‌تر و گران‌تر را در پیش بگیرند. شرکت شل یکی از شرکت‌های نفتی است که سفر کشتی‌های خود از طریق دریای سرخ را به دنبال تهدید یمن برای مورد هدف قرار دادن کشتی‌های بیشتر، لغو کرده است.

طول مسیر نفت 5 برابر شد! - میز نفت

هزینه حمل و نقل از سایر مسیرها هم افزایش قابل توجهی داشته است. هزینه حمل برخی سوخت‌ها از کره جنوبی به سنگاپور بیشترین افزایش را از ژوئن 2022 داشته و نرخ حمل و نقل از خاورمیانه به شرق آفریقا هم بسیار بالا رفته است. هزینه کشتیرانی از اروپا به آمریکا هم به بالاترین رقم از ماه مارس رسیده است.

30 شرکت اصلی حمل دریایی نفت، حدود نیمی از نفت جهان را از طریق دریاها جابجا می‌کنند و هم‌اکنون با یک چالش بزرگ مواجه شده‌اند. اغلب این شرکت‌ها، حاضر شده‌اند هزینه و زمان 40 روزه بیشتری را صرف کنند تا از طریق دماغه نیک راهی اروپا شوند.
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 37425
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *