۰
خجسته مهر هیچ پاسخی نمی دهد

کارکنان نفت، در مرز مرگ!

میز نفت - ​بی تفاوتی شرکت ملی نفت به جان کارکنان نفت، انتقادهای نسبتا گسترده ای را در میان کارکنان نفت ایجاد کرده است.
هواپیمایی کارون | میز نفت
هواپیمایی کارون | میز نفت
به گزارش میز نفت، طی یک ماه گذشته بسیاری از کارکنان شرکت ملی نفت بویژه کارکنان نفت فلات قاره نسبت به ایمنی پروازهای درنظر گرفته شده برای آنان اعتراض کردند.

بیشتر پروازهایی که به مناطق عملیاتی انجام می شود، از سوی شرکت هواپیمایی کارون که پیشتر هواپیمایی نفت نام داشت، صورت می گیرد.

در این پروازها، چند نکته منفی دیده می شود؛ ارائه خدمات ضعیف پروازی موجب بروز انتقادات شده و در مرحله بعد، امنیت پایین هواپیماهای این ایرلاین نسبت به سایر هواپیماهاست.
 

ایرلاینی بدون امنیت پرواز


یکی از کارکنان صنعت نفت در این باره
در این پروازها، چند نکته منفی دیده می شود؛ ارائه خدمات ضعیف پروازی موجب بروز انتقادات شده و در مرحله بعد، امنیت پایین هواپیماهای این ایرلاین نسبت به سایر هواپیماهاست.
به میز نفت می گوید:« چند ماهی است که این اعتراضات به گوش مسئولان شرکت ملی نفت و شرکت نفت فلات قاره رسانده شده است ولی هیج اقدامی در دستور کار قرار نگرفته است. متاسفانه گویا جان کارکنان هیچ اهمیتی برای محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ندارد.»

یکی دیگر از مخاطبان میز نفت هم در بخش نظرات نوشته است:«خدا گواه است که از چندین ماه پیش تاکنون هیچیک از پروازهای این هواپیمایی( فوکر ۱۰۰) بدون تاخیر ناشی از نقص فنی انجام نشده است ولی این شرکت تلاشی در جهت تعمیر اساسی فوکرها نمی کند و هر بار تعدادی از مسافران مناطق عملیاتی در جزایر باقی می مانند زیرا هواپیما خراب می شود و یا بدون مسافر می رود یا یکی از مسیرها را حذف می کند.
 
او در ادامه نوشته است:« دقیقا روز عید نوروز بلایی از سرکارکنان منطقه لاوان گذشت و امروز که عید فطر است و از قضا باز هم روز تغییر شیفت کارکنان است باز هم این هواپیما در اهواز با مشکل نقص فنی مواجه و زمینگیر شده است.»
 
گفتنی
دقیقا روز عید نوروز بلایی از سرکارکنان منطقه لاوان گذشت و امروز که عید فطر است و از قضا باز هم روز تغییر شیفت کارکنان است باز هم این هواپیما در اهواز با مشکل نقص فنی مواجه و زمینگیر شده است.
است هواپیمایی کارون، متعلق به صندوق بازنشستگی صنعت نفت بود که با نام «هواپیمایی نفت» فعالیت می کرد اما در دولت گذشته، این شرکت هواپیمایی به یکی از فعالان بازار مبل در استان خوزستان واگذار شد.
 

عیب اصلی هواپیماهای فوکر چیست؟


عدم تسلط صاحبان این ایرلاین به موضوعات فنی، اعتراضات بسیاری را به همراه داشته است که اغلب هواپیماهایش از نوع فوکر است که ده ها سال است دیگر تولید نمی شود.

در زمان حاضر شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر، قشم‌ایر، کارون و آسمان مجموعا 10 فروند هواپیمای فوکر فعال در ناوگان خود دارند که حداقل 28 سال از عمر آنها می‌گذرد. در واقع تاریخ تولید این هواپیماها برای 5 سال اول دهه 90 میلادی است.

فوکر 100 - میز نفت

این نوع هواپیما یک ایراد اساسی دارد که تا امروز باعث بروز سوانح متعددی شده و آن ارابه‌های فرود است. به‌عنوان مثال دیماه سال 99 هواپیمای فوکر پرواز تهران-خارک هواپیمایی کارون به دلیل بروز نقص فنی در ارابه فرود ‌و ترکیدگی دو چرخ اصلی از باند خارج شد.
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 37513
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *