۰

جریمه پیمانکاران فازهای 35 ماهه پارس جنوبی بخشیده شد

مدیر عامل شرکت مدیریت طرحهای صنعتی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود به جای 100 میلیون مترمکعب حدود 140 میلیون مترمکعب گاز از این میدان مشترک تا پایان سال جاری برداشت شود گفت: با موافق وزارت نفت، زمان اجرای فازهای معروف به ۳۵ ماهه پارس جنوبی تمدید شده است.
جریمه پیمانکاران فازهای 35 ماهه پارس جنوبی بخشیده شد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیدمرتضی امامی از انتقال و تزریق گاز به اولین واحد شیرین سازی گاز پالایشگاه های فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی خبر داد و گفت: هم اکنون آخرین مراحل شیرین سازی را طی می کند.

امامی با تاکید براینکه در فاز ۱۸و۱۷ ۴ سکو پیش بینی شده است اظهار داشت: ۵۰درصد عملیات ساخت توسط شرکت تاسیسات دریایی و مابقی توسط شرکت صدرا اجرا می شود که سکوی شرکت تاسیسات دریایی تقریبا تمام شده است و سکوی ۱۷A تا آخر دیماه به بخش خشکی اماده ارسال است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت صدرا به بنا دلایلی با مشکلات مواجه شد و نتوانست فعالیت خود را توسعه دهد.


مدیر عامل شرکت مدیریت طرحهای صنعتی تصریح کرد: بودجه پیش بینی شده برای این فازها حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار بوده و بخشی از بودجه از محل قرارداد دستور تغییرات انجام شده است.

در ادامه فرداد دلیری درباره تکمیل طرح توسعه فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی که باید طی ۳۵ ماه تولید از آن آغاز می‌شد گفت: در قرارداد فازهای ۳۵ ماهه شرایطی مانند تأمین به موقع منابع مالی تعیین شده بود، اما به دلیل این که این شرایط محقق نشد، تولید گاز از این فاز هم در زمان مشخص شده صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه طبق قرارداد باید تولید زودهنگام از فازهای مورد نظر طی ۳۵ ماه و تکمیل آن طی ۴۰ ماه انجام می‌شد گفت: تأخیر صورت گرفته در اجرای این طرح‌‌ها مجاز است.

وی با اعلام اینکه با موافقت وزارت نفت زمان اجرای فازهای معروف به ۳۵ ماهه تمدید شده است گفت:بر این اساس تکمیل فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی ۶۶ ماهه صورت خواهد گرفت.

معاون گسترش پروژه های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز با بیان اینکه احداث فازهای ۱۷ و ۱۸ به طور کامل توسط شرکت های داخلی انجام شده است، گفت: فازهای پیشین پارس جنوبی توسط شرکت های خارجی ساخته و راه اندازی شده بود، اما همه مراحل ساخت فازهای ۱۷ و ۱۸ توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت های ایرانی انجام شده است.

وی افزود: شرکت های ایرانی با شرایط مالی بهتری نسبت به خارجی ها قرارداد منعقد می کنند و امکان سوءاستفاده و خروج آنها از کشور به بهانه تحریم وجود ندارد.

معاون گسترش پروژه های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: در ساخت این پروژه تلاش شده که از تجهیزات و کالاهای تولید داخل استفاده شود.

دلیری خاطرنشان کرد: شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران علاوه بر فازهای ۱۷ و ۱۸، قرارداد توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی را نیز امضا کرده است.

وی اضافه کرد: فاز ۱۴ توسط یک کنسرسیوم داخلی احداث می شود و علاوه بر پالایشگاه، ساخت سکوهای دریایی نیز جزو تعهدات سازمان نوسازی و گسترش صنایع قرار دارد.

معاون گسترش پروژه‌های کلان انرژی و زیربنایی ایدرو با اشاره اینکه در طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی باید ۴۴ حلقه چاه حفاری شود گفت: تاکنون ۱۱ حلقه چاه این فاز توسط شرکت ملی حفاری ایران حفر شده است.
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 4246
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *