۰

توضیحات بازاریابی عراق در باره فروش نفت با تخفیف

عراق اعلام کرد، تصمیم این کشور برای کاهش بیشتر قیمت نفت ماه ژانویه خود در بازار آسیا این ادعا که تولید کنندگان در حال تشدید جنگ قیمت هستند را تایید نمی کند.
توضیحات بازاریابی عراق در باره فروش نفت با تخفیف
به گزارش «ميزنفت» به نقل از بلومبرگ، عراق اعلام کرد، تصمیم این کشور برای کاهش بیشتر قیمت نفت ماه ژانویه خود در بازار آسیا این ادعا که تولید کنندگان در حال تشدید جنگ قیمت هستند را تایید نمی کند.

شرکت بازاریابی نفت عراق دیروز اعلام کرد، قیمت گذاری برای محموله های نفت سبک بصره در ماه آینده «بر اساس ساختار بازار فرآورده های نفتی و نفت خام» صورت گرفته است.» در ادامه بیانیه این شرکت همچنین آمده است: «افزایش بهره دیرکرد در قیمت نفت خام ارائه شده به مشتریان آسیایی دلیل اصلی کاهش قیمت بوده است.»

کشورهای تولید کننده نفت در خاورمیانه در حال رقابت با همتایان خود در آمریکای لاتین، شمال آفریقا و روسیه در بازار آسیا هستند. آنها قیمت نفت خود را پایین آورده و میزان تولید را ثابت نگه داشته اند. چنین اقدامی، نشان دهنده عزم تولید کنندگان برای دفاع از سهمشان در بازار نفت است.

عربستان، بزرگترین تولید کننده نفت جهان، روز ۴ دسامبر قیمت رسمی نفت خود برای مشتریان آسیایی و آمریکایی را کاهش داد. ماه گذشته، اوپک تصمیم گرفت میزان تولید نفت خود را بدون تغییر در سطح ۳۰ میلیون بشکه حفظ کند. در حالی که تولید نفت خام آمریکا به بالاترین رقم در سه دهه گذشته رسیده است، بازار نفت خام با فزونی عرضه مواجه است.

اولیور جاکوب، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «آنها می خواهند در رقابت باقی بمانند. اولین کشور در زمینه قیمت عربستان است و عراق می خواهد مطمئن شود که قیمت نفتش با نفت عربستان قابل رقابت است.

بر اساس این گزارش، عراق در روز ۸ دسامبر قیمت نفت سبک بصره خود را به ۴ دلار کمتر از قیمت شاخص نفت منطقه ای کاهش داد. بر اساس آمارهای رسمی، این کشور در ماه گذشته میلادی روزانه ۳ میلیون بشکه نفت تولید کرد و ۲.۵۱ میلیون بشکه در روز نیز صادر نمود.
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 4289
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *