۰

چرا قیمت نفت افزایش یافت؟

قیمت های نفت در آسیا در پی آتش سوزی در بزرگترین بندر نفتی لیبی ناشی از درگیری های شدید بین ارتش لیبی و افراد مسلح افزایش یافت.
چرا قیمت نفت افزایش یافت؟
به گزارش «ميزنفت»، شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به اینکه ،‌ بیش از ۵۰ نفر در این درگیریها کشته شدند در گزارشی به قلم نعمه نعیم گفت به نظر می رسد لیبی در شصت و سومین سالگرد استقلالش از نظر سیاسی و امنیتی بیش از هر زمان دیگری ناآرام است. 

عبد الله الثنی نخست وزیر دولت لیبی مستقر در طبرق با رسیدن درگیریها بین ارتش و افراد مسلح به منطقه هلال نفتی درباره سوق داده شدن کشور به جنگ داخلی هشدار داد. 

الثنی از جامعه بین ا لمللی خواست افراد مسلح را بازدارد تا جلوی افراد مسلح گرفته و از ارتش لیبی با اسلحه و تجهیزات حمایت شود. 

به نظر می رسد ارتش لیبی در پی درگیریهای شدید در سرت و بنغازی و کشته شدن دست کم ۴۶ نفر از سربازان و افراد مسلح و غیر نظامیان به شدت به این کمکها نیاز دارد. 

همچنین هواپیماهای نیروی هوایی لیبی به مواضع نظامی وابسته به نیروهای فجر لیبی در غرب طرابلس حمله کردند. این درگیریها باعث افزایش قیمتهای نفت در آسیا منجر شده است. 

قیمت نفت در آسیا پس از آن افزایش یافت که انبار نفتی در سدره بزرگترین تأسیسات نفتی لیبی طعمه آتش شده است . این انبار پس از اصابت گلوله خمپاره دچار آتش سوزی شده است. شبه نظامیان موسوم به فجر لیبی به این انبار حمله کردند که طی آن دست کم ۱۹ سرباز لیبیایی نیز زخمی شدند. 

این شبه نظامیان تلاش می کنند بر هلال نفتی کنترل پیدا کنند. 

پارلمان لیبی معتقد است هدف از کنترل شبه نظامیان بر هلال نفتی تأمین هزینه های تروریستی در لیبی و جهان است. 

از طرف دیگر شرکت ملی نفت لیبی درباره تهدید خطرناک درآمد لیبی ها هشدار داد زیرا تولید نفت خام این کشور به پایین ترین حد خود رسیده است که پاسخگوی حتی نیاز محلی نیز نیست.
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 4447
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *