۰

هشدار زیباری به کردستان عراق

هوشیار زیباری وزیر دارایی عراق درباره صادرات یک جانبه نفت کردستان هشدار داد و گفت:« صادرات نفت کردستان بدون مجوز بغداد، می تواند خطری برای توافق نفتی میان بغداد و اربیل باشد.»
هشدار زیباری به کردستان عراق
به گزارش «ميزنفت»، زیباری که در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی در کردستان سخن می گفت، تصریح کرد:« اقدام دولت کردستان در صادرات نفت، اگر یک جانبه و بدون توافق با دولت مرکزی باشد خطری برای توفقنامه نفتی اخیر میان اربیل و بغداد است. در این زمینه تفاوتی نیست که مقدار نفت صادراتی چقدر باشد، اما نتیجه تداوم صادرات یک جانبه نفت بی اعتمادی میان دو طرف است.»

زیباری افزود:« یکی از دلایل کمبود نقدینگی در خزانه دولت عراق این است که در سال ۲۰۱۴، بودجه مالی برای کشور مصوب نشده بود در نتیجه دولت بدون برنامه نقدینگی موجود را مصرف کرد.»

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، کابینه عراق روز سه شنبه با توافقنامه نفتی اخیر میان دولت مرکزی و دولت محلی کردستان موافقت کرد.

به موجب این توافقنامه کردستان موظف است روزانه حداقل ۲۵۰ هزار بشکه نفت را با هدف صادرات در اختیار دولت مرکزی عراق قرار دهد.

به موجب توافقی که اخیرا گروه اعزامی دولت کردستان و نمایندگان دولت مرکزی عراق درباره قانون بودجه امضا کردند، سهم کردستان در بودجه کشور ۱۷ درصد تعیین شده است.
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۴
کد مطلب: 4559
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *