۰

کاهش تزریق گاز به میادین نفتی

مدیر برنامه ریزی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: برنامه امسال تزریق گاز ما یک برنامه ویژه است چرا که برای حل مشکلات نیروگاه‌ها از تزریق گاز کم کردیم و گاز بیشتری به شرکت ملی گاز دادیم تا از سوزانده‌شدن مازوت در نیروگاه‌ها جلوگیری شود.
کاهش تزریق گاز به میادین نفتی
به گزارش «ميزنفت» ، غلامحسین بابادی در یک نشست خبری در وزارت نفت در پاسخ به پرسش فارس درباره پروژه تولید مجدد نفت از میدان مرده مسجد سلیمان گفت: این پروژه متوقف است و چینی‌ها مشغول تعمیرات آن هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که کارشناسان از ابتدا درباره موفقیت‌آمیز بودن این پروژه ابراز تردید می‌کردند، اظهار داشت: این پروژه که در قالب بیع متقابل با چینی‌ها تعریف شده بود در ابتدای اجرا به تولید نفت رسید اما تلمبه‌ها دچار اشکال شدند و پروژه متوقف است که با اتمام تعمیرات به مدار باز می‌گردد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار داشت: قراردادهای پژوهشی بسیار خوبی درباره مخازن با دانشگاه‌های داخلی منعقد کرده‌ایم و درباره ساخت تجهیزات هم قراردادهای مهمی منعقد کرده‌ایم که اوایل سال ۹۴ به ثمر می‌رسد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان متوسط تزریق گاز به میادین نفتی پیر کشور گفت: برنامه امسال تزریق گاز ما یک برنامه ویژه است چرا که برای حل مشکلات نیروگاه‌ها از تزریق گاز کم کردیم.

وی افزود: ما امسال گاز بیشتری به شرکت ملی گاز دادیم تا از سوزانده‌شدن مازوت در نیروگاه‌ها جلوگیری شود.

بابادی با بیان اینکه جلسات بودجه ۹۴ مناطق نفت‌خیز هفته آینده برگزار می‌شود گفت: بودجه در نفت ثابت نیست و همواره ماهیت شناور دارد و در همه شرکت‌های نفتی دنیا هم به همین صورت رفتار می‌شود.
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 4710
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *