۰

سهم 700 میلیارد تومانی شرکت گاز در تامین منابع یارانه ها

مدير عامل شرکت ملي گاز ايران گفت: اين شرکت علاوه بر تامين انرژي، درآمدزايي نيز براي کشور ايجاد مي کند و ماهانه ٧٠٠ ميليارد تومان براي پرداخت يارانه به خزانه دولت واريز مي کند.
سهم 700 میلیارد تومانی شرکت گاز در تامین منابع یارانه ها
به گزارش «ميزنفت» به نقل از موج، معاون وزير نفت با اشاره به دستاوردهاي شرکت ملي گاز ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي تصريح کرد: پيش از انقلاب تنها به برخي از شهرها گازرساني شده بود و گاز به شوروي صادر مي شد و اين در حالي است که هم اکنون بيش از ٧٠ درصد سبد انرژي کشور از گاز تامين مي شود. 

به گفته وي، شرکت ملي گاز ايران پس از انقلاب رشد کرد و خدمت انجام داد.
مدير عامل شرکت ملي گاز ايران ادامه داد: پيش از انقلاب نمونه داخلي اقلام گاز رساني در کشور وجود نداشت و امکان طراحي شبکه گاز را نيز نداشتيم.
عراقي با بيان اين که بايد استقلال پيدا مي کرديم، تاکيد کرد: شرکت ملي گاز ايران هم اکنون به جايگاهي رسيده که اگر اين تلاش و پشتکار در کنار عدم وابستگي ما نبود روزانه معادل ٤,٥ ميليون بشکه نفت در کشور سوخته مي شد. 

وي با بيان اين که فعاليت هاي انجام شده توسط شرکت ملي گاز ايران براي حفاظت از محيط زيست بي سابقه است، يادآور شد: گازرساني به نيروگاه ها و صنايع در اقتصاد و حفظ محيط زيست کشور اثرگذار است. 

به گفته وي، شرکت ملي گاز ايران علاوه بر تامين انرژي، درآمدزايي نيز براي کشور ايجاد مي کند و ماهانه ٧٠٠ ميليارد تومان براي پرداخت يارانه به خزانه دولت واريز مي کند. 

مدير عامل شرکت ملي گاز ايران با بيان اين که ما بايد خودمان را براي فعاليت هاي بزرگتر در اين شرکت آماده کنيم، تصريح کرد: اين شرکت تاکنون توانسته است سالانه بيش از ١٨٩ ميليارد مترمکعب گاز به را مبادي مصرف تحويل دهد. 
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 5067
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *