۰

افزایش قیمت نفت در پی اعتصاب در آمریکا

در پی ادامه اعتصاب در پالایشگاههای نفت آمریکا و کاهش سکوهای نفتی این کشور، بهای نفت شاخص اروپا، برنت، در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری فرانسه ، بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت که از آن به عنوان مرجع برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده می‌شود، برای تحویل در ماه مارس با یک دلار و ۵۹ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۵۴ دلار و ۵۸ سنت رسید.

قیمت این شاخص نفتی حتی در ساعت ۱۱ به وقت گرینویچ به هر بشکه ۵۵ دلار و ۶۲ سنت نیز رسید که چنین افزایشی از چهار ماه پیش تاکنون سابقه نداشت.

اعتصابی که به دستور اتحادیه صنفی USW در آمریکا آغاز شده، فعالیت ۹ پالایشگاه را مختل کرده است و همین امر باعث شد قیمت نفت در معاملات صبح امروز به طور قابل توجهی افزایش یابد.

کارشناسان مسائل نفتی می گویند ادامه این اعتصاب باعث شده است از ظرفیت پالایش پالایشگاه های آمریکا حدود ۱۰ درصد کاسته شود.

به باور بسیاری از ناظران روند کاهش تولید نفت ادامه خواهد داشت و این امر بدون شک زمینه ساز افزایش قیمت نفت در بازار جهانی خواهد شد.

کارشناسان بانک مورگان استانلی می گویند همین که شمار سکوهای نفتی در آمریکا کاهش یافته است نشان دهنده آن است که تولید نفت در این کشور در آینده ای نزدیک کاهش خواهد یافت.
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب: 5071
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *