۰

دومین نفتکش مالزی هم ناپدید شد

مقامات مالزیایی روز یکشنبه گفتند محموله سوختی به ارزش تقریبی 2.7 میلیون رینگیت (680 هزار دلار) در یک نفتکش ثبت شده در سنگاپور که مدت کوتاهی در آبهای مالزی ربوده شده بود، به سرقت رفته است.
دومین نفتکش مالزی هم ناپدید شد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از شین هوا، احمد پوزی ابوکهر، از مقامات سازمان کشتیرانی مالزی گفت کشتی نفتکش ام تی یواکیم MT Joaquim شنبه شب در مسیر تانجونگ پینانگ Tanjung Pinang در اندونزی به جزیره لانگ کاوی Langkawi در مالزی مفقود شد.

این نفتکش سپس در فاصله 14 مایل دریایی شرق پولائو روپات Pulau Rupat در اندونزی و پس از آن پیدا شد که مقامات مالزیایی دهها کشتی و قایق و هواپیما را به جستجوی این نفتکش و عملیات امداد اعزام کردند.

ده خدمه نفتکش ، شامل 9 اندونزیایی و یک سنگاپوری، در سلامت به سر می بردند اما دو نفر از خدمه دچار جراحت جزئی شده بودند. با این حال، محموله 3500 تنی نفت خام این نفتکش طبق گزارش ها به سرقت رفته است.

این حادثه پس از آن رخ می دهد که یک نفتکش نیز ماه ژوئن در آبهای ساحلی ایالت جوهور Johor در جنوب مالزی مفقود شد. این نفتکش ، که حامل 6000 تن بنزین به ارزش تقریبی 21 میلیون رینگیت (6.5 میلیون دلار) بود بعدا در نزدیکی آبهای ویتنام کشف شد و دست کم هشت دزد دریایی دستگیر شدند.
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب: 7910
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *