۰
جزئیات قراردادهای لندن/ 5

51 پروژه برای معرفی به هیچ کس!

51 پروژه نفتی و گازی قرار است در کنفرانس لندن به شرکت‌های خارجی معرفی شوند. آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یادآوران، فروزان، لایه نفتی پارس جنوبی، اروند، دهلران، پایدار، آبان، سهراب، چنگوله، اسفندیار، میدان نفتی و گازی آرش، فاز 11 پارس جنوبی، فاز 1 و 2 میدان نفتی و گازی سلمان و فرزاد ای و بی، از جمله میدان‌های نفتی و گازی مشترک در این فهرست به شمار می‌روند.
51 پروژه برای معرفی به هیچ کس!
پایگاه خبری تحلیلی «ميزنفت» در ادامه سلسله گزارش‌هایی که در باره جزئیات کنفرانس لندن و رونمایی از  قراردادهای نفتی ایران موسوم به «IPC» منتشر کرده است، فهرست طرح‌ها و پروژه‌های بالادستی صنعت نفت که برای سرمایه‌گذاری و توسعه به شرکت‌های خارجی معرفی می‌شود را در ادامه این گزارش در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

همان طور که در گزارش‌های پیشین آورده شد، در حاشیه اجلاس 2 روزه «نفت و گاز ایران پس از تحریم‌ها» که در 23 تا 25 آذر ماه امسال در یکی از هتل‌های معروف جهان به نام «هتل پارک پلازا وستمینستر» در شهر لندن برگزار می‌شود، 29 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت ملی نفت ایران در این اجلاس حضور دارند.

رئیس کمیته تدوین قراردادهای نفتی ایران چندی پیش در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بلومبرگ در تهران اعلام کرد که تهران ٤٥ پروژه نفت و گاز را برای ارائه در کنفرانس لندن در ١٤ تا ١٦ دسامبر همزمان با رونمایی از مدل تازه قرارداد نفت ایران (IPC) به منظور ٢ برابر کردن تولید نفت خام خود، انتخاب کرده است. البته بر اساس اعلام منابع خبری دیگر، قرار شده است ۵٠ پروژه نفتی و گازی به ارزش ١٨۵میلیارد دلار در کنفرانس لندن به شرکت‌های خارجی معرفی شود.

خبر معرفی 45 پروژه نفت و گاز در حالی بود که هنوز جزئیاتی در باره آنها از سوی مدیران شرکت ملی نفت ایران اعلام نشده است، هرچند که نام طرح‌هایی همچون، میدان نفتی چنگوله، میدان‌های گازی پارس شمالی، گلشن و فردوسی، لایه نفتی و فاز 11 پارس جنوبی، فاز دوم توسعه میدان گازی سلمان و چند میدان نفتی و گازی دیگر در حوزه عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران، از سوی بعضی از مدیران شرکت ملی نفت ایران در فهرست پروژه‌هایی اعلام شدند که در کنفرانس لندن به شرکت‌های خارجی معرفی می‌شوند.

علی‌ایحال، در یکی از سایت‌های مرتبط با برگزاری کنفرانس لندن و اجلاس «نفت و گاز ایران پس از تحریم‌ها»، 51 پروژه نفتی و گازی را که قرار است ایران به شرکت‌های خارجی معرفی کند را فهرست کرده است. تمامی اسامی پروژه ها بدون دخل و تصرف در عناوین آن ها در ادامه می آید.

فهرست نام میدان‌های نفتی و گازی مستقل و مشترک و پروژه‌هایی که در کنفرانس لندن برای سرمایه‌گذاری و توسعه به شرکت‌های خارجی معرفی می‌شود، به شرح زیر است:

1- فاز 1 آزادگان جنوبی
2- فاز 2 یادآوران
3- فاز 2 آزادگان شمالی
4- رشادت
5- فروزان
6- فاز 1 لایه نفتی پارس جنوبی
7- میدان نفتی اروند
8- فاز 2 دهلران
9- میدان شرقی آسماری – پایدار
10- فاز 2 آبان
11- میدان سهراب
12- میدان چنگوله
13- فاز 1 اسفندیار
14- میدان نفتی آرش
15- فاز 11 پارس جنوبی
16- فاز 1 و 2 میدان نفتی و گازی سلمان
17- فرزاد A
18- فرزاد B
19- لایه دالان کنگان رشادت
20- لایه دالان کنگان ابوذر
21- میدان گازی آرش
22- فاز 2 منصوری
23- بند کرخه
24- جفیر
25- سومار
26- فاز 2 دانان
27- فاز 3 دارخوین
28- سوسنگرد
29- سپهر
30- لایه بنگستان چشمه خوش
31- رسالت
32- ابوذر
33- درود
34- نوروز
35- طرح کمپین حفاری شرکت نفت فلات قاره ایران
36- نفت سنگین زاغه
37- میدان گازی دی
38- سفید زاخور – هالگان
39- سفید باغون
40- فاز 2 آغار
41- طرح گازی فراشبند
42- فاز 1 میدان گازی کیش
43- میدان گازی کنگان
44- میدان گازی نار
45- میدان گازی هما
46- فاز 2 میدان گازی تنگ بیجار
47- لایه گازی بهرگان - غار
48- میدان گازی جنوب
49- فشرده سازی گاز فراوی
50- ایستگاه تفکیک تابناک
51- زمین لرزه سه بعدی

آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یادآوران، فروزان، لایه نفتی پارس جنوبی، اروند، دهلران، پایدار، آبان، سهراب، چنگوله، اسفندیار، میدان نفتی و گازی آرش، فاز 11 پارس جنوبی، فاز 1 و 2 میدان نفتی و گازی سلمان و فرزاد ای و بی، از جمله میدان‌های نفتی و گازی مشترک در این فهرست به شمار می‌روند.

همچنین به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، قرار است که پیش از برگزاری کنفرانس لندن، سمینار مشابهی، در آبان‌ماه امسال، با حضور کارشناسان، نمایندگان مجلس و نمایندگان بخش خصوصی و شرکت‌های نفتی ایرانی در تهران برگزار شود. پس از آن هم شرکت های خارجی در کنفرانس لندن در باره پرو‌ژه‌های آماده واگذاری و توسعه شرکت ملی نفت ایرن، اطلاعات کسب می‌کنند.
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 9046
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *