۱
۲
جزئیات قراردادهای لندن/ 8

کنفرانس لندن به سال 2016 موکول شد

در حالی که رئیس کمیته ویژه قراردادهای نفتی، از برگزاری قطعی کنفرانس لندن و رونمایی از قراردادهای نفتی در زمان اعلام شده آن یعنی 14 تا 16 دسامبر خبر داده بود، برگزاری این اجلاس بار دیگر به تعویق افتاد و به فوریه 2016 موکول شد که در انتظار موافقت وزارت نفت است.
کنفرانس لندن به سال 2016 موکول شد
به گزارش «ميزنفت»، کنفرانس 2 روزه «نفت و گاز ایران پس از تحریم‌ها» قرار بود در تاریخ 23 تا 25 آذر ماه امسال در یکی از هتل‌های معروف و پر ستاره جهان به نام «هتل پارک پلازا وستمینستر» در شهر لندن برگزار شود که برنامه اصلی این اجلاس که سایت کنفرانس به آن صفت «راهبردی» داده، رونمایی از تیپ جدید قراردادهای نفتی ایران است.

رونمایی از قراردادهای نفتی درلندن؛ قراردادهایی که حالا به IPC مشهور شده‌اند، ابتدا قرار بود در اردیبهشت ماه 1393  برگزار شود. اما برگزاری آن بار دیگر به تعویق افتاد و اسفند ماه 1393 برای این منظور در نظر گرفته شد.

اما این تمدیدهای چند باره به همین جا ختم نشد و بار دیگر برپایی این کنفرانس به شهریور 1394 موکول شد. چشم کمیته ویژه بازنگری قراردادهای نفتی هم به نتیجه مذاکرات بود

سید مهدی حسینی؛ رئیس کمیته ویژه بازنگری قراردادهای نفتی هم اخیرا به ميزنفت گفته بود: ما هم قرار نبود که برای کفاش‌ها کنفرانس برگزار کنیم، قرار بود این سمینار برای شرکت‌های نفتی برپا شود، طبیعتا بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم کنفرانس را به این شکل برگزار کنیم، پس صبر کردیم. شرکت برگزار کننده هم گفت اگر برگزاری کنفرانس را تا ماه نوامبر عقب بیاندازید، همکاری می‌کنیم. از سوی دیگر پیش‌بینی بر این بود که مذاکرات هسته‌ای در ماه جولای یا آگوست به نتیجه برسد که این اتفاق نیفتاد و ما هم ناگزیر شدیم، برگزاری کنفرانس لندن را عقب بیاندازیم تا اینکه سرانجام با به نتیجه رسیدن مذاکرات، تاریخ دسامبر 2015 برای برگزاری کنفرانس نهایی شد.

در هر صورت، جدای از انتقادهایی که به برگزاری این کنفرانس در خارج از کشور وارد است، این اجلاس قرار است در چارچوب همایش و برپایی کارگاه‌هایی برای بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ارائه شود.

هتل وست مینستر لندن از مجموعه هتل‌های پارک پلازا برای این کنفرانس انتخاب شده است. این هتل چهار ستاره یکی از هتل‌های معروف در مرکز شهر لندن و در کنار رودخانه تایمز است.

با توجه به اینکه تا کنون شرکت‌های خارجی و ایرانی از حضور در این کنفرانس استقبال چندانی نکرده‌اند، دست اندر کاران برگزاری کنفرانس لندن، برای استقبال شرکت‌های ایرانی از حضور در این اجلاس، شرایط شرکت علاقمندان ایرانی را آسان‌تر کرده و تخفیف‌های چشمگیری را برای این منظور در نظر گرفته‌اند.
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 9157
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


دکتر محمد رب دوست
Iran, Islamic Republic of
حق ملت خوردن نداره... بلاخره یه روزی مثل استخون گیر میکنه تو گلوی برخی آقایون 2 پاسپورتی و چند پاسپورتی و کرسنتی.....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
احتمالاً میخوان کنفرانس رو نزدیک سال جدید برگزار کنن تا به دلیل همزمان بودن اون با تعطیلات عید همونجا بمونن و خانواده هم از تهران به اونها ملحق بشن و هم برای عید خرید کنن و هم توی تعطیلات با پول بیت المال حال کنن! البته یه احتمال هم هست که برای کادوی روز والنتاین کنفرانس رو تا قبل از روز ولنتاین یعنی 14 فوریه برگزار کنن!
تعطیلات ژانویه هم میتونه گزینه مناسبی برای برگزاری کنفرانس باشه! اتفاقاً در تعطیلات ژانویه به دلیل اینکه همه شرکتهای معتبر نفتی و مدیران و کارکنانشون خیلی فعال هستن!!! میتونه زمان مناسبی برای برگزاری کنفرانس باشه! مدیران عزیز نفتی هم میتونن سنت حسنه صله رحم و بازدید از مدیران ارزشمند اهل کتاب رو بجا بیارن!