۰
سلطانی:

خواهر و مادر زنجانی، مدعی اموال او شدند!

روزنامه اعتماد در گفت و گو با امیرعباس سلطانی، رییس کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس نوشت: نامه بابک زنجانی به رییس‌جمهوری و نمایندگان را قبلا نامه را دیده بودم اما از طریق خود بابک زنجانی یا وکلای او در اختیار ما قرار نگرفته بود.
خواهر و مادر زنجانی، مدعی اموال او شدند! - میز نفت
خواهر و مادر زنجانی، مدعی اموال او شدند! - میز نفت
توهين‌هاي آن نامه بلند به مراتب بيشتر از اين نامه‌اي بود كه منتشر شد. در آن نامه‌اي كه براي نمايندگان نوشته بود خيلي بر «اقدامات انقلابي» خودش و خدماتش تاكيد كرده بود و باز هم تكرار كرده بود كه بسيجي اقتصادي است و حتي منتقدانش را ضد انقلاب خوانده بود.

*بابک زنجانی با شش وكيل مجزا كه احتمالا هر كدام سر گروه يك تيم حقوقي هستند قرارداد امضا كرده و همه اينها الان روي پرونده او كار مي‌كنند. اينها شش گروه هستند كه به طور دايم و جدي پرونده را پيگيري مي‌كنند. اصلا آيا عقلاني است كه پرونده‌اي با اين وسعت و حجم را به يك وكيل بسپارند. اصلا اين پرونده را يك نفر چقدر طول مي‌كشد تا فقط بخواند. حالا بگذريم كه بايد كلي درباره آن كار و تحقيق كند و فكر كند و به راهكارهايي برسد. اگر در آينده لازم باشد تمام اطلاعات و مشخصات اين شش تيم حقوقي را منتشر مي‌كنيم.

*ما به راحتي نمي‌توانيم اين اطلاعات را از بانك‌هاي ژاپن بگيريم كه موجودي حساب فلاني چند است.

*اموال بابک زنجانی كفاف بدهي او را نمي‌دهند. هنوز هم اطلاعات جديدي در كار نيست. ليست همه اموال را داريم اما به درد ما نمي‌خورد. در ايران دو هزار و صد ميليارد اموال دارد كه مدعي آنها هم زياد است. هم بانك مسكن و تامين اجتماعي و اشخاص حقيقي و حقوقي بسياري مدعي آنها هستند. حتي خواهرها و مادر بابك‌ زنجاني هم مدعي مالكيت اين اموال هستند و دارند پيگيري مي‌كنند كه اين اموال و دارايي‌ها تعلق به بابك زنجاني ندارد و متعلق به آنهاست.

*در ظاهر نشان مي‌دهند دعواي خانوادگي است اما ما مي‌دانيم كه جنگ زرگري است و حقيقت ندارد. ولي با اين حال خيلي جدي دنبال اين هستند كه اينها اموال آنهاست، نه بابك زنجاني و حتي شكايت كرده‌اند كه بابك زنجاني اموال متعلق به آنها را به عنوان اموال خودش معرفي كرده است.

*اینکه زنجاني نوشته مي‌خواسته پول را پس بدهد، ولي چون بازداشت شده نتوانسته، حرف بي‌حساب است. چون تاريخ آخرين چك بابك زنجاني به قبل از تحريم‌ها برمي‌گردد و اين نشان مي‌دهد كه اين موضوع دور زدن تحريم‌ و اينكه تحريم‌ها نگذاشت بدهي‌هايش را پرداخت كند هم يك سناريويي است براي اينكه پول نفت را ندهد. تاريخ چك‌هاي زنجاني اين را ثابت مي‌كند.
چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 9325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *