۰
شرق آسیا؛ قطب کشتی سازی جهان

10 یارد بزرگ ساخت کشتی و نفتکش

میز نفت – بیش از 90 درصد تجارت جهانی و جابجایی کالاها به‌ویژه انرژی از طریق دریاها و کشتی‌ها انجام می‌شود؛ اما کشتی‌ها در چه بنادری ساخته می‌شوند. 10 یارد بزرگ سازندگان نفت‌کش‌ها و کشتی‌ها را در این گزارش بخوانید.
سازندگان نفتکش | میز نفت
سازندگان نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت، از میان 10 سازنده کشتی‌ها و نفت‌کش‌ها، فقط یک شرکت آمریکایی است و بقیه سازندگان در کشورهای کره جنوبی، ژاپن، چین و سنگاپور مشغول به کارند.
 
1.  گروه هیوندايی، کره جنوبی

10 یارد بزرگ ساخت کشتی و نفتکش - میز نفت
 
گروه هیوندايی یک کارگاه کشتی‌سازی بسیار قدرتمند با نزدیک به ده بخش تجاری است که عمدتاً در زمینه مهندسی، تولید و خدمات مالی در زمینه‌های کشتی‌سازی و صنعت فعالیت می‌کنند.
 
2. صنایع سنگین میتسوبیشی. ژاپن
 
10 یارد بزرگ ساخت کشتی و نفتکش - میز نفت

صنایع سنگین میتسوبیشی که دفتر مرکزی آن در توکیو كشور ژاپن قرار دارد، دارای پنج بخش تجاری است که می‌تواند محصولات و خدمات با بالاترین کیفیت را برای هوانوردی، کشتی‌سازی، دفاع ملی و سایر زمینه‌ها ارائه دهد. درآمد این شرکت هر سال به‌صورت پیوسته در حال افزایش است.
 
 
3. شرکت کشتی‌سازی و مهندسی دریایی دوو. كره جنوبي

10 یارد بزرگ ساخت کشتی و نفتکش - میز نفت


کشتی‌سازی دوو، نقشي كليدی در صنعت کشتی‌سازی جهانی دارد. اين يارد در جنوب شرقی شبه‌جزیره کره واقع شده است و مساحتی حدود 4.3 میلیون مترمربع را پوشش می‌دهد. این شرکت عمدتاً کشتی‌های مسافربری، تانکرهای نفت و غیره می‌سازد و همچنین دارای بزرگ‌ترین کارخانه کشتی‌سازی جهان است.
 
 
4. شرکت گروه صنعت کشتی‌سازی چین
 
10 یارد بزرگ ساخت کشتی و نفتکش - میز نفت

در میان 10 کارخانه کشتی‌سازی برتر جهان، اين شركت چيني یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های کشتی‌سازی و تعمیرات کشتی است. این شرکت عمدتاً در تحقیق و توسعه و تولید تجهیزات دریایی و کشتی‌های غیرنظامی مشغول است. در طول سال‌ها، به‌طور مستقل بسیاری از فناوری‌ها را نوآوری کرده است.
 
5. صنایع سنگین سامسونگ. كره جنوبی

10 یارد بزرگ ساخت کشتی و نفتکش - میز نفت
 
صنایع سنگین سامسونگ یکی از سه کارخانه کشتی‌سازی بزرگ در کره جنوبی است. این شركت به‌صورت تخصصي بر روی کشتی‌های حفاری، تانكرهاي حمل ال ان جي و سایر زمینه‌هاي مرتبط تمرکز دارد. در حال حاضر، طرح‌های تجاری عمده بازار شامل کشتی‌سازی و مهندسی دریایی، سیستم‌های الکتریکی و کنترل و غیره در اولويت اين شركت است.
 
 
6.  صنایع هانتینگتون اینگالز. ايالات متحده

10 یارد بزرگ ساخت کشتی و نفتکش - میز نفت

 
صنایع هانتینگتون اینگالز یک کارخانه کشتی‌سازی نظامی در ایالات متحده است. این شرکت کشتی‌هایی را برای نیروی دریایی محلی و گارد ساحلی طراحی و تعمیر كرده و يا می‌سازد. این غول صنايع دريايي همچنین در بازار انرژی هسته‌ای، نفت و گاز قدرت بالایی دارد.
 
 
7.  شرکت کشتی‌سازی دولتی چین
 
10 یارد بزرگ ساخت کشتی و نفتکش - میز نفت 

اين شركت در یک ژوئیه 1999 ميلادي تأسیس شد. ازنظر تجاری، شش بخش صنعتی بزرگ با صنایع نظامی به‌عنوان خط اصلی، از جمله کشتی‌سازی و تعمیر، مهندسی دریایی، تجهیزات قدرت، تجهیزات الکترومکانیکی، اطلاعات و کنترل و تولید مدرن را تشکیل داده است. شرکت کشتی‌سازی دولتی چین دارای توانمندي چشمگير در چهار زمینه اصلی تجهیزات دفاع دریایی، تجهیزات حمل‌ونقل دریایی، تجهیزات توسعه دریایی و تجهیزات تحقیقات علمی دریایی است.
 
8. سيمبكورپ مارين. سنگاپور
 
10 یارد بزرگ ساخت کشتی و نفتکش

اين شركت کشتی‌سازی سنگاپوري، یک ارائه‌دهنده راه‌حل یکپارچه کشتی و دریایی است که در ساخت کشتی‌های نوآورانه مختلف و پروژه‌های دکل حفاری تخصص دارد. دارای 4 بخش تجاری - سکوی حفاری و بخش واحد شناور، بخش بازرگانی تعمیر و نگهداری و ارتقاء، بخش تجارت سکوی فراساحلی و بخش بازرگانی ساخت کشتی ویژه است. در میان آن‌ها، بخش سکوی حفاری و واحد شناور عمدتاً راه‌حل‌های کلید در دست را برای پروژه‌های پیچیده مختلف ارائه می‌دهد. آن‌ها دارای قابلیت‌های طراحی و اجرای یکپارچه جهانی است و می‌تواند کشتی‌های FPSO، FSO، FLNG و MOPU و همچنین کشتی‌های حفاری و شناورهای زیردریایی ساخته و يا بازسازی کند.
 
9. کشتی‌سازی ایمابارل. ژاپن

10 یارد بزرگ ساخت کشتی و نفتکش - میز نفت

 
کشتی‌سازی ایمابارل در ژاپن قرار گرفته ‌است. این یک کارخانه کشتی‌سازی بزرگ است که بر تعمیر و نگهداری، ساخت‌وساز و پروژه‌های مرتبط با کشتی تمرکز دارد. این کشور دارای سه بخش تجاری است و می‌تواند به‌طور مستقل هر سال 90 کشتی مانند کشتی‌های حمل تراشه چوب و کشتی‌های باری ویژه بسازد.
 
10. يارد کشتی‌سازی اچ جي. كره جنوبی

10 یارد بزرگ ساخت کشتی و نفتکش - میز نفت


اين شركت به‌صورت تخصصي در صنعت کشتی‌سازی و مهندسی ساخت‌وساز مشغول است. دفتر مرکزی کشتی‌سازی در بوسان کره جنوبی و دفتر مرکزی تجاری مهندسی ساخت‌وساز در سئول است. این شرکت دارای دو کارخانه کشتی‌سازی بزرگ واقع در فیلیپین و کره جنوبی است و همچنین دارای تعدادی کارخانه مونتاژ برای پشتیبانی از پروژه‌های کشتی‌سازی است.
  
منبع: www.chinarubberfender.com
 
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۵۵
کد مطلب: 36578
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *