۰
ثرومتندترین زن معدنی- نفتی جهان

خرفت و خسیس اما پولدار

جینا رینهارت
خرفت و خسیس؛ القابی که رسانه های استرالیایی به «جینا رینهارت» میلیاردر معروف نفتی و معدنی نسبت می دهند؛ زنی که در اوج ثروت و شکوه مقام در میان ثروتمندان جهان، خساست بی نظیرش نخستین ویژگی بارزش به شمار می رود.
به گزارش «ميزنفت»، رینهارت پیش از میلیاردر شدن، دختر یک مالک معادن بود که پس از فوت پدر به یکی از ثروتمندترین  زنان جهان تیدیل شد و برای گسترده کردن امپراطوری خود، بخشی از ثروت خود را صرف امور رسانه ای کرد هرچند که منفور رسانه های استرالیا شد.

این خانم در عین حال بسیار خسیس هم است به طوریکه یکی از پسران وی در مورد او می‌گوید:‌اگر نیازمندی بتواند ادعا کند که از مادر ما یک سنت کمک مالی گرفته است وی را به‌عنوان خوش‌اقبال‌ترین فرد جهان معرفی خواهیم کرد.

تمرکز اصلی خانواده رینهارت روی منابع معدنی بود اما دختر این خانواده پس از به دست گرفتن ثروت  تمرکز روی فعالیت های نفت و گاز را در پیش گرفت و سهام پالایشگاه های مخنتلفی در سراسر جهان را به دست آورد.

مجله فوربس وی را بیست و هفتمین زن قدرتمند دنیا می داند و وی را در فهرست ۵۰ ثروتمند نخست دنیا قرار داده است.

این زن معدنی – نفتی علاقه وافری به پرروش گاو نیز دارد به طوری که برای تفریح و سپری کردن اوقات فراعت، منطقه ای بزرگ را برای پرورش گاو در نظر گرفت است و با صرف هزینه ای سنگین، یکی از گاوداری های مدرن جهان را در استرالیا راه اندازی کرده است.

رینهارت نخستین فعالیت های نفتی خود را در ملبورن و خرید بحشی از سهام یک شرکت نفتی در حوضه نفتی ملبورن آغاز کرد و به مرور زمان آن را گسترش داد و هم اینک ذخایر نا متعارف گاز در استرالیا ، سهم بزرگی از سرمایه گذاری های نفتی این میلیاردر را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش، مجله فروبس ثروت شخصی این زن 62 ساله را بیش از 18 میلیارد دلار در پایان سال 2013 برآورد کرده است و وی را موثرترین قدرت اقتصادی استرالیا می داند.
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 1477
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *